Aj min fot..!

Det är sen eftermiddag och solen håller sakta på att gå ned
jag sätter mig i sängen och lägger huvudet på sned...

Sätter på Tv:en och börjar titta
min säng är obekväm vet inte hur jag ska sitta
till slut efter ett antal minuter så kommer jag till ro
trots att ryggen mest ser ut som en böjd bro

på Svt rapport är det samma gamla vanliga tråk
mord, brott och lite annat bråk
Aldrig något glatt och roligt
det var ju positivt att väderprognosen visade: soligt

På trean är det lyckochansen som gäller
och de eviga tjatet som gnäller:
"Tyvärr det var fel ord ring in nästa gång" 
snälla ni pröva nått nytt, sjung en sång!

På Tv4 visar de resultaten av vinnare V75
Fan, man kanske skulle satsat på nån av dem
för att få lite cash på kontot vore ju inte helt fel
men jusste bror tvingar väl då på sig sin "del"

På kanal fem är det flashiga program som ses
man sitter i sängen och känner sig som en allmän mes
Sitter och fnissar till nån rolig snubbe i "So you think you can dance"
Tänker för mig själv: "I dont think you have a chance!"

Zappar sedan till kanal 6 där de visar fab 5 (five)
och något tråkigt Formel 1 kval som tydligen är live
Det är långtråkigt och inget att se
då är det bara att gå ned på knä och be

Mitt sista hopp är mtv, musik kanalen
där spelar de en gammal dänga som påminner mig om skolbalen
lyssnar en stund tills mina öron börjar skava
och vaxet känns snart som brinnade lava...

Nu har solen kommit en bra bit ned
skit jag orkar inte längre hålla huvudet på sned
Tar fjärrkontrollen i ett fast grepp i handen
Suckar och tänker: Nu har denna dyrbara tid runnit ur sanden"

Stänger av den gråa burken till TV och lämnar sängen med hastig fart
men det lär jag ångra så snart 
För foten min svänger åt alla de håll
och som vanligt som har man ju alltid noll koll
Den kraschar in i bordet det vita
och smärtan får mig att i tungan mig bita

AJ AJ AJ det gör så ont att jag vill skrika av smärta och rulla runt
men hallå, det kan ju inte vara vidare sunt?
Istället blåser jag på foten som nu är alldeles röd och svullen
haltar ned till köket och tröstäter den sista unkna bullen

Så nu har man ont i foten och snoret det rinner
skulle inte förvåna mig om huset snart brinner
Tänk va fort olyckan kan vara framme av lite tv-tittande
trots att man nästan bara är stillasittande
Men sånt skit händer, finns inget att göra,
men nu ska jag sova, så ni får inte störa!

Godnatt nu mina vänner
och alla som jag känner
Imorgon är det åter en ny dag som ska gry
hoppas att jag då känner mig någorlunda kry..!

Haha xD sämst på dikter, ta den inte på allvar, bara skämt ni vet! ;P 

image284

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0