Blåbärsplock!

Idag har man vart i skogen och skördat årets blåbär! :D
Jag och mamma träffade Anna och hennes mamma för att gå till blåbärskogen numero uno! :P

Jag och Anna kom igång innan mammorna, men vi var tydligen alldeles för långsamma, eller så åt vi mer än vi plockade, för de kom ikapp oss snabbt! Vi blev lite snopna...
Själv blev man även idag attackerad av myror, av den värre typen dock, nämligen pissmyror eller vad man kallar dem, ännu en gång skrek man till och hoppade fram och tillbaka i blåbärsriset och gjorde mos av alla bär..

För att komma ifatt mammornas aktiva plockande försökte vi hitta en bra ställe, vilket vi också gjorde! Fast precis när slagit oss till ro på favvoplatsen hörde vi deras röster: "Ska vi fika lite..!?" Damn snacka om att de kände på sig, så vi ställde ifrån oss hinkarna och gick upp till bergsslänten där de redan satt med fikat i högsta hugg. Jag och Anna ville inte sitta, var alldeles för rädda att få myror i baken :P
Fikade med bullar, som mamma bakat och kokos-toppar som Anna bakat, det var hur gott som helst, men man blev mätt väldigt snabbt, gissar att det har med blåbären att göra! =)

När vi skulle fortsätta plocka försökte jag lite diskret byta hink med min mamma som nästan hade hinken full, men hon kom på mig, but nice try! :D Efter ca 3 timmar i skogen gav vi oss, och började packa ihop våra grejer för att gå hemåt.. jag och Anna hade väldigt kul åt våra tungor...haha gud som de såg ut, de var så blåa att de nästan såg svarta ut, inklusive lite på läpparna, snyggt blått läppstift! :P haha..
Trevlig dag...!

image273 image274

Hej Hopp Humöret På Topp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0