Gamla minnen och saltat kött...

Kom på mig själv när jag satt och skratta åt ett gammalt minne.
På spanska lektionen skulle vi läsa en text där det stod hur man gjorde kylskåp förr i tiden med hjälp av stora isblock. Sedan skulle vi i grupp förklara det för varandra, alltså hur man gjorde förr i tiden.. Jag trodde då att de menade VÄLDIGT långt tillbaka i tiden, men de menade ju det från texten, bara att vi skulle återberätta det. Så jag började prata om att man saltade in köttet för att bevara det (det gjorde man typ på stenåldern..) Jag var helt seriös och babblade på som bara den, medan Anna och Karin (min grupp) såg helt förvånade ut.. (vad hände med isblocken?)
När jag sedan fattat att jag pratat om helt fel grej, började vi tre asflabba xD ojojoj det blev inte mkt mer av den spanska lektionen...Resten av dagen skrattade jag och Anna åt det där, ingen fattade vad det var som var så kul, men man måste nog vart med själv...gosh va kul vi hade åt det där...!
Än idag när vi pratar om det där skrattar vi tills tårarna rinner...haha old times..! :D

                                             image305

Var tvungen... :P...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0