Gosh what a day..

Helgalen dag idag....börjar lite snabbt med morgonen. Fick inte vara ifred en sekund för mina katter var runt mig som bara den. Maja ville ut men hon märkte att det var för kallt, fnös och gick in igen, sprang sedan till andra dörren för hon trodde att det skulle vara varmare på andra sidan..men icke..blev trött på hennes velande, så jag satte fram foten och puttade ut henne, yees av med en! :P Melvin tiggde mat och sprang framför mina fötter hela tiden, vet inte hur många gånger jag tappade balansen pga honom..Moa skulle ligga i mitt knä när jag åt frullen, som denna morgon bestod utav gröt, hennes svans kom i gröten ett par gånger...Jao...
Efter katt terrorn var det frid å fröjd... :D Stress till bussen idag som gick 06.35, fick kramp i benen på vägen dit...men jag hann i tid dock, kunde pusta ut..

Haft skolfotografering idag, INGEN var beredd på det, kom som en chock. Alla fick panik och började styla sig iordning inför da photoshoot. Förresten vill jag bara säga förlåt till Erika och Elli för jag svek er på den värsta grymma posen, men ni körde på bra tjejer! :D haha fan hoppas den där envisa pajasen till fotograf tar fotot med posen på! Klockrent det skulle vara! :D som om det händer... :S Detta år fick jag btw stå i mitten, en ny upplevelse ;P.
På enskilda fotot som alltid är lika läskigt gick det förjävligt... :P Fotografen var helpsyko och kallde mig för "Lilla ugglan" Joo men det är fint liksom..dessutom sa han att jag hade ett fint leende...ehh, vad får människan allt ifrån? :P
Jag och Jenny fick ett "anfall" framför vår mentor Annica: Jag vill inte veta vad ni skrattar åt, fortsätt bara ni! Vad ska det betyda? :O

Jag, Mona, Erika, Elli, Jenny, Malin, Sandra och Fredrik kom lite försent till dagens etologi studie på skansen, men men sånt händer...Utanför skämtade vi om en viss person som körde spårvagn att det blev så mkt framvikt att hela bakstjärten stod rätt upp...roligt! ;D
Jag studerade Bambulemur med Jenny och Rose, det var kul men jobbigt, speciellt att sitta på stengolvet, rumpan domnade ju bort, man var helt enkelt tvungen att växla mellan att stå och sitta.
Lemurerna var aktiva hela tiden typ så vi hade å göra hela tiden. Kom en man som verkade vara imponerad av våran studie, gick runt, fram och tillbaka och man riktigt såg hur han försökte kika på vad vi hade skrivit..haha synd att han inte lyckades bara..
Fick mess från Erika och co, de hade mr.utter som tydligen inte var lika aktiv..blev suktad för de pysarna festade med pannkaka, medan man själv satt och tuggade i sig en torr macka med en rutten ostskiva på...bara vattnades i munnen när jag tänkte på ordet pannkaka, blev lite avis faktiskt! :P
Emellanåt hade vi lite pauser och då passade jag och Jenny på att busa runt i skansen akvariet, blev ganska förvånade att personlen inte kastade ut oss faktiskt...mkt gapskratt och flummeri :D Härligt..! Speciellt åt sköldpaddan med den kåta tungan..haha :D Upp och ner, fram och tillbaka, behöver jag förklara mer? Dessutom var "Thomas spejar uppe i trädet" skämtet roligt!

Klockan 17.00 var vi klara och kunde åka hem...Vilken lättnad. Bye bye skansen and da bambulemurer see ya tomorrow! ;D
Åkte båt från skansen till slussen, jättekul aldrig gjort förut, debut där! :D Båten åktes tillsammans med tokarna Sandra, Alex, Jenny, Rose, Annelie och Fredrik.
Jag, Alex och Jenny kom bla. på ett tv-spel som vi ska skapa, det ska heta: "Jenny VS. Sjöjungfrun Ariel" Vilken ide, Jenny kommer ingen vilja ha, för hennes enda sätt att försvara sig på kommer vara å ligga och guppa...! Sen kommer Ariel med sin super attack nämligen spjutet (den med tre ändar) som lätt hugger Jenny till döds. GRYMT kul hade man, trodde ett tag att man skulle ramla ombord av skratt, men jag höll mig undan från kanten efter Alex kommentar:  Ja sen förvinner du under båten, och kommer på propellern så det bara blir mos av dig, man ser blodspår, det enda som blir kvar är ditt huvud som ligger och guppar efter båten.. xD JA va trevligt!

Ja jag gillar min klass! :D<3

Efter den galna båtresan sa vi hej då till Rose, Annelie och Fredrik. Bara jag, Sandra och Alex kvar...Vi blev intvingade på konsum bara för Alex skulle handla någon "nyttig" choklad och diet milkshake eller var det var.. :P Men chokladen var faktiskt riktigt god! :D Vill ha! Sa sedan förväl till Sandra och Alex som som vanligt småskröt lite om sin gröna linje :D Jo men bara för att röda linjen alltid har ruttna halvfungerande vagnar ;P

Nu är jag hemma, klockan 19.00 kom man hem, dream time! ;D Pappa hojtade till när jag kom innanför dörren: Annsing du är hemma! Vi började ju bli liiiite oroliga..! Jo jag tackar.. =)
Erik skröt om sin lyxdag till skoldag..körde också styrketest med honom...hade ingen chans mot honom, blev krossad..

Nu ska jag gå ut och gå en promenad! :P och sen är det bara chill som gäller för min del..!

Pusshej från en glad tjej!

Kommentarer
Postat av: AlexanderDenStore

du glömde ju att jenny skapar en tsunami först lilla ugglan;D

2007-08-28 @ 21:09:52
Postat av: AnaBanana :D

Hehe..oj det var inte bra..mkt pinsamt av mig att glömma en sådan viktig grej..skäms verkligen.. :O Trevligt ännu ett nytt smeknamn till min samling, "Lilla ugglan" ;D yehees..!

2007-08-29 @ 18:51:29
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0