Lite Tisdag och lite onsdag..

Aaa tjena! :D
Tänkte skriva några rader igår, men det slutade med att jag somnade i soffan framför det absolut sista avsnittet av "Morden i midsomer" damn... Försökte verkligen anstränga mig för att hålla de där jäkla ögonlocken uppe, men lyckades man? Inte ens i närheten! Till och med min mamma som ALLTID somnar framför TV höll sig vaken, that's really bad... :S
Men lite kort om igår...Hade idrott för första gången med våran nya lärare, helt ok...Fick fylla i en sån där lapp som man alltid får fylla i i början av idrotts kursen, hatar det, vet aldrig vad jag ska skriva, känner mig som en dum tönt som tror sig kunna svara proffsigt på frågor, blev bara mest en massa kladder och oläsbara meningar.. :O
Fergie var som alltid lika "glad" när läraren inte kan uttala hans namn... :O :P Meeh Åhh...suck...hördes det från hans håll :P

Var även igår på skansen och studerade bambulemurerna. Jag, Jenny, Alex, Sandra, Fredrik och Annelie kom dock försent pga. att "vissa" personer skulle köpa da corny choklad, delicato bollar och annat onyttigt skräp :P haha..men ni är förlåtna nu, Don't worry, be happy..! Dock så måste jag tillägga att förseningen inte BARA va vi-köper-alltid-choklad-och-godsaker-på-konsums (Alltså: Sandra, Fredrik, Alex, Annelie) fel utan även den sega båtjäkeln som åkte långsammare än en skadeskjuten snigel. Jenny och jag vill iallafall med hela vårt hjärta tacka Alex för choklad biten vi fick dela på! xD Oslagbart god choklad den där..! The Corny choklad is tha real shit..! Fan att man inte har konsum här hemma i Åkersberga, här är det den småsunkiga urplockade mataffären Williys som gäller, snälla riv ner skiten och bygg konsum istället! :D Men nog om choklad.. :P

Lärarna blev förresten inte så glada över vår sena ankomst..vågade knappt se Thomas i ögonen. Innan de kom hade vi försökt komma på någon bra bortförklaring: Ahh men asså båten sjönk på vägen till skansen, så vi var tvungna att simma resten av biten, samt rädda jenny som inte kunde ta sig framåt i vattnet...Men vi märkte att det inte lät så troligt...så vi skippade den biten :P jodå..
Gick bra att studera lemurerna i tisdags, jag och Jenny var själva, Rose var sjuk. Emellanåt tog vi pauser och det vi gjorde var bla att: Springa barfota i regnskogen, posa framför akvarium, gruppfoto med sköldisen med den kåta tungan och prata med papegojan som ständigt hakade upp sig på ordet: Goddag... gick mig lite på nerverna. I början tyckte man att det var charmigt: Jaa aww titta gojan kan snacka..! Efter en halvtimmes upprepande "Goddag" blev man liite småirreterad och hade helt enkelt lust att slänga in den som mat åt krokodilerna.. :P men jag lyckades behärska mig.
Jenny ocha jag fick "skäll" också, råkade lämna våra saker och det fick man tydligen inte..pinsamt.. :O fick också höra att de tydligen hade övervakningskameror i akvariet och vi som hade flummat så mkt...fick en tankeställer och satt stilla restan av tiden :P Klockan halv fem fick vi åka hem..skönt...

Idag har man inte vart på lika bra humör..lite småtrött sådär.. :P Jag och Erika försökte undvika projekt och företagande läraren på elevstöds timmen, satt med våra mp3:er i öronen och låtsades inte om honom. Trodde att vi på de sättet skulle slippa den skumma gubben...men icke..fan..Satte sig mittemot oss och började babbla om en massa saker, inte för man lyssnade särskilt mkt. Gjorde sitt "underbart fina leende" mot oss..erhm..ser mest ut som en uppvridbar leksak som ler på kommando :O Scary...
Skansen även idag..höll på att komma försent idag igen, men vi hann precis, kunde pusta ut...Åt mat där, någon pastasallad med räkor i..usch gillar inte räkor, smakar havsbotten, Jasså har du smakat på en havsbotten, hörde man Fredrik säga :P haha jooo...dyker ner och skrapar i sig lite sådär.. :P
Tvingade i mig en oliv, innan jag av misstag råkade kasta in kärnan i en inhägnad med fåglar, vill inte ens tänka tanken om det skulle få den kärnan fast i strupen, kan se tidnings rubrikerna framför mig: Mystisk fågeldöd på Skansen.. *Svälj*...
Hade förberett med raggisar på fossingarna idag! mkt mysigt! :D Lemurerna var jätteaktiva idag, lite småroligt sådär..! =) Den ena var till och med framme vid rutan och hälsade, vi satt och suktade den med äpple framför glasrutan, kanske var därför... Kom in en kaxig unge i akvariet som typ var fem år, svärde som sjutton: Fan vilken står orm, fan, fan, fan... Blev lite förvånad när en sådan miniatyr människa svor så mkt, kunde kanske inte något annat ord? Man undrade ju..

Vi fick sluta tidigare idag, överlycklig! :D Åkte hem (från T-centralen) med Sofia, hon träffade sin kompis som betedde sig en aning skumt...eh men det är lungt. Jenny och jag blev bara LITE förskräckta när han sa att han skulle hugga huvudena av marsvin och äta upp den, gissa va vi satt klistrade av rädsla längst med tunnelbanevagnen. Efter den kommentaren sa han typ: Det är lungt, jag är en teater människa, och har två sidor..
Jaoo...jag och Jenny hade vi det här tillfället hunnit springa till andra sidan vagnen..nedå vi stod kvar och inväntade avgång. :P 

Nu är jag alltså hemma och ska gå och äta lite mat, min mamma tjatar här nere: Anna kom och ät nu då, jag börjar! Bäst att gå.. :P

Paus...

I'm back! ;D God mat det var, typ iraniska köttbullar med pastasås och pasta...mums..Jobbigt bara att brorsan satt och stirrade på mig, han var tydligen så orolig att jag skulle spilla tomatsåsen på min tröja :S När började han bry sig om mina kläder? :P Men tack för omtanken iallafall! :D
Nu ska jag avsluta detta inlägg och hitta på nått annat! 

Ha det bra!
Pusshej
  

Här kommer några bilder, dock inte så bra men... :P

   

  

 

Bild: 1. Den jobbiga gojan. 
2. Jenny leker fisk.
3. Jenny bredvid en sköldis (syns inte men..)
4. Jenny hoppar i regnskogen..! xD
5. Skallerormen! :O 
6. Någon aktiv orm..
7. Mitt äppelskrutt! :D Yeah...
8. Jennys och min dröm jacuzzi (bortsätt från rockorna och fiskarna då)

9. Fint "vattenfall" i regnskogen..





   


Kommentarer
Postat av: Sandra :)

Haha :D
Ni verkar ha haft mysigt där ;)
hehe :P
det med förseningen var inte bara vårt fel :P
Den där j*vla båten som segade sig XP
<3

2007-08-29 @ 19:44:47
URL: http://sandwish.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

haha joo det var en trevlig tid xP...nää det var det abslout inte! :D Båtjäkeln var dum..usch nu måste jag lägga till det! xD hehe tackar för upplysningen!

2007-08-29 @ 19:49:56
URL: http://annsing.blogg.se
Postat av: Erika ! :D

Jag digga bilderna :D

2007-08-29 @ 21:49:13
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

Haha xD det var ju trevligt! själv diggar jag fotot på äppelskruttet grymt mkt, väldiigt konstnärigt :P

2007-08-29 @ 23:03:02
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0