Skit dag...mesta delen iallafall

FAN! :( Vilken jävla dag, typ allt har gått illa...
Börjar på morgonen, min "kära" bror går upp samtidigt som mig, låser in sig och tar över vår enda toalett för tillfället, får MUTA ut honom därifrån och ber på det "snällaste" sättet jag kan säga till honom att ta ut sina jäkla skönhetsprodukter från badrummet och fixa iordning sig där ute...var nämligen tvungen att ta en dusch för mitt hår var inte en trevlig historia direkt...
Efter de att bror är utslängd kan jag ÄNTLIGEN duscha..Den försenade duschen bidrar till en försening i mitt tidschema. Får springa till bussen, vilket visade sig vara helt i onödan, bussen är försenad och själv får man stå där ute i kylan, andfådd och med blåsten i ansiktet som gör så allt hår täcker ögonen och att man för tillfället blir blind.
Sedan till min stora förvåning kommer bussen, men gick det fort att komma till Danderyd? NEJ! Det är ju bra att chaffisen kör lungt och så, men det behöver ju inte gå i slowmotion liksom :O dessutom blir bussen fullproppad och jag får två män framför mig som snackar så högt som om de vore döva, samt skrattar som bara den..Sitter där med min mp3 och försöker överrösta dem, så jag vrider upp ljudet så högtalaren nästan sprängs, ingen skillnad, gubbarna hörs fortfarande..ger helt enkelt upp..

Hade en minut på mig att komma till tunnelbana innan den kom, sprang me all min fart men allt folk skulle just hamna framför mig, trängdes som en galning, och helt plötsligt vände turen, JAG HANN MED TUNNELBANAN! Oh my god, what a sensation! :D Fanns inga platser, fick stå upp, alla bara glodde på mig, blev galen...
Kollade på klockan hela tiden...kommer jag hinna eller inte? När dörrarna öppnades vid Liljeholmen sprang jag ut och småsprang hela vägen till skolan, på vägen höll jag på att bli påkörd av en bil vid övergångsstället.. dessutom var man ju inte så pigg på att springa i ett par tajta jeans, en slängande väska runt kroppen samt en sprickfärdig påse i handen...Men jag kom i tid till lektionen! ;D

Ämnen vi hade idag var: Samhällskunskap, där lärarna verkade vara emot mig och Sandra, gick inte att logga ut från en annans konto på datorn, Trotte, den elaka dataläraren som dessutom gillar att ta kort på skolelever, blev typ skitsur på oss, men vad skulle vi göra? Det gick varken att stänga av eller logga ut...Dessutom fick man en irreterad kommentar från Fergie som tror sig vara ett datasnille... 
Andra ämnen var, Projekt och företagande, där man inte fattar ett skit, jag, Erika, Sandra och Alex satt mest och skrattade för det var ju inte nått man fattade om man säger så, vaddå hasselkamera liksom? (eller hur den där tjatiga kameran nu stavas)..har också haft Svenska och Naturkunskap med Jean, haha han är skön :P Fick rita lite rymd och annat trevligt, mindre kul var Feriges försök att vara en astronaut..men men...
Sist hade vi Engelska, då alla fick lite av ett skrattanfall, ALLTID kul med lite skratt när dagen inte vart så bra..! Ebbe sa: Nu reser sig all upp och kollar på Anna! rädd blev men, som tur lydde ingen ordern (Tack!) men jag blev som vanligt röd som en tomat i fejset... ! :P

Dagens höjdpunkter: Eftersom inget typ har gått bra idag så måste jag ju endå tillägg vissa saker som HAR varit bra eller roligt: Skrattanfallet på Engelskan, teorin om en viss person som skulle vara flygvärdinnan och göra så kabinen på planet faller i tryck och bidrar därigenom att syrgasmaslerna faller ned (samtal vid maten, höll påatt sätta majskornen i halsen), människan i fågelburen (en nya art i djurrummet som köpts in, matas gärna med kex men får lätt diarre), "De oslagbara novellerna" (ett par citat från dem kommer jag ge er imorrn, författare: Anabanana och Erotica narcotica), och ALLA underbara klasskamrater som gör skoldagen mkt lättare! BÄST! Alltid en massa skratt och flams, Love it!
Och Erika var inte orolig, jag ska inte växa upp..! xD

Men dagens värsta bottennapp var endå dagens ridlektion, fyfan va dåligt det gick :( Vill helst inte prata om det, så jag skippar den biten...Men som mamma säger: Alla idrotter har ju sina upp- och nedgångar! Stämmer nog...men jag blir bara så besviken på mig själv, mina krav är helt enkelt för höga...

Nu ska jag gå, imorgon ska man klippa sig och färga håret, vet fortfarande inte vilken färg!? Hehe Mona gjorde det ju inte bättre när hon sa: Men jag tycker din färg är fin som den är! nu blidde det svårt...men tack för komplimangen iallafall Mona! =)

Hmm ska nog klyva mina tunga ikväll också, få se om det blir med gaffeln eller kniven eller varför inte med en tandpetare som Erika sa...får se..men färgningen av den sker iallafall med gammal hederlig karamellfärg ! Jao... :D (hoppas ni fattar att jag inte är seriös..)

Pusshej...
....och snälla gör dagen imorrn bättre...! Ska nog göra Torsdag den 30 till min officiella "otursdag".. 

image378Och förresten... måste tacka Elli, för att hon kom på det klockrena smeknamnet Anabanana!

    

Kommentarer
Postat av: Sandra :)

Haha XD
Ja, akta er för Trotte alla elever!
Han tar kort på er på slutet av datakunskapen och
vem vet vad han använder bilderna till :O (seriöst inlägg XP )
Dina små "berättelser" äger :)

2007-08-30 @ 21:59:49
URL: http://sandwish.blogg.se
Postat av: ELLI!

luuugnt! :D ANABANANA FOR LIFE!

2007-08-30 @ 22:31:20
Postat av: Anabanana :D

Sandra, haha tack, va snäll du e! ;D Mmm glad blir man! Jaoo Trotte is a dangerous man..watch out people! :O
Haha bra där Elli! Genialiskt! :D

2007-08-30 @ 22:55:10
URL: http://annsing.blogg.se
Postat av: Erika ! :D

bra anna! stay young for evvah ;)

2007-08-31 @ 06:59:33
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

Yeaaah I will.. :P

2007-08-31 @ 17:56:02
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0