Stadspromenad

Min data är SÅ snabb, O JA...suck tog mig en evighet att skapa detta inlägg, vad hände med det "snabba" bredbandet frågas?

Igår var jag förresten en sväng till stan med mami, vi gick en "stadspromenad" och lunchade :D.
Gick upp tidigt för att komma in i tid, var helt slut, men man måste väl börja vänja sig vid tidiga mornar, för snart börjar ju skolan så..tungt är var det är..

Hoppade av tunnelbanan vid gamla stan för att sedan börja vår vandring, "På promenad genom stan" som Per gessle säger :P Gick gator där vi aldrig gått förut så det var spännande, en väg hette något med "Dryckesvägen" märktes att det druckits en del på den vägen vill jag lova, spyalukten var inte svår att känna :O yaack, not fresh at all..
Gick förbi kungahuset där en hel grupp med turister stod och fotade en stackars vakt som såg lagom road ut..fortsatte sedan genom kungsan där de höll på att förbereda kvällens konsert, Ung-08, så mycket ståhej var det! =) Dessutom kom vi mitt uppe i ett värdetransport rån bredvid Gallerian, hände mycket på en å samma gång, kändes som man var med i värsta kriminal filmen eftersom polisen spärrat av området och personer stod och förhördes.. :O men allt gick bra förhoppningsvis!

Våra magar började snart kurra och ha sig, dessutom var det gassande varmt i solen och vi letade efter restaurang inomhus..blev våran stamm-restaurang, nämligen Wang Kinarestaurang, alltid gott där! Buffe och allt...Tvingade mig själv att jag bara skulle ta en portion och det funkade faktiskt, yehees! :D Mamma däremot tog två rundor.. :P Satt en skum dam vid bordet bredvid oss, tog en massa tabletter, visst hon kanske var sjuk, men jag blev liite misstänksam, jaja Lär dig själv att hederligt vandra, sköt dig själv och skit i andra... får väl göra det...

Fortsatte vår promenad på fulla magar, trångt var det i stan, turister överallt, men det är trevligt.. =) Stannade i en väskaffär och äntligen hittade jag en väska som jag ville ha! Glad blev man!

image322 image323

Ja jag gillar tantiga väskor jag.. ;)
Vi stannade vid sergels torg för att kolla lite på den sk "Banandansen" de gjorde på plattan, var folk som var utklädda till medeltidsfolk, och som dansade och sjöng, haha kul att se! Vilka som helst fick komma ner och dansa med dem, men vi avstod faktsikt den frestelsen! Istället var vi impade över en ung kille som dansade runt med pensionärerna, takten var dock inge vidare, men modigt gjort, cred till honom! ;D

Gick vidare mot gamla stan igen, mamma och jag kände oss i vägen hela tiden, för alla tog kort och vi lyckades ALLTID komma ivägen för deras photoshoot.. :O Kul att ha oss två på sina semester foton liksom..what a memory..

Vårt slutmål var på järntorget, där vi tog oss varsin fika och lyssnade på några killar som spelade musik på torget, de jazzade på bra! Vilken underhållning! Man kunde inte undvika att lägga märket till en kille som stod och tittade på dem, haha snacka om att vara inne i musiken, han diggade på som bara den! =) härligt..
Ångrar by the way att jag tryckte i mig den där dammsugaren, skulle gjort som mamma: Tagit en glass..
 
image324

image325

image326
Evert in my heart! :P What a nice couple!

Efter fem timmar i stan åkte vi hemåt. Stockholm i mitt hjärta..
På bussen hem trodde båda mamma och jag att våran sista stund var kommen: Halsov i busstolarna, Kraftig inbromsning, vaknade, tittade fram, men ingenting hände, tur det! :D Alla klarade sig välbehållna..

Nu ska jag publicera detta inlägg, måste bara kolla så allt är rättstavat, vilket jag tvivlar på.. :P

Ha det bra! Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0