The Voice

Igår kväll var man inne i stan (Kungsan) för att kolla på The Voice konserten...
De som henkade var: Emma, Anna, Jenny, Sandra och Alex, trevligt gäng där! :D

Orkar inte skriva så mkt, så jag tar det kortfattat... :P
Jag, Anna, Emma och Jenny åkte in tillsammans, tha Berga gang...bussen var smockad av en massa fjortisar som troligtvis också skulle se The voice, man kände sig liite off på den bussen vill säga... :P Såg också en person vi önskat att vi aldrig sett, men men....Mkt skratt och flams blev det på vägen in, speciellt åt gubben som stod med sin rumpa typ i mitt ansikte..haha..ska nog inte gå in på det! xD

Träffade Alex och Sandra vid hötorget...
Sedan var det bara att leta efter ett bra ställe att äta lite mat på, styrde kursen mot kungshallen, men där var det inte lite folk, oj oj oj  världens rusning! Alex köpte Sushi och vi andra gick till donken (som en sista utväg)...Fullt även där, men vi hade tur att få ett bord, eller rättare sagt vi KASTADE oss över bordet när vi såg att de blev ledigt, the other ones had know chance! :P
Jag ville vara nyttig som vanligt och tog morötter istället för pommes de andra klagade hela tiden över mitt val: När man äter på donken ska det vara lite onyttigt.. finns kanske lite sanning i det de säger..slutade med att jag satt och tiggde en massa pommes från de andra som blev tvungna att bjuda.. :P Satt en unge bredvid mig och Alex som måste trott vi var dumma i huvudet, glodde som besatt på oss, svårt att inte skratta! När hon tittade bort spände vi våra blickar mot henne som lite hämnd där..! ;D Sa högt: Alex, får inte du känslan över att någon tittar på oss?

Mätta och belåtna gick vi till Kungsträdgården där det redan var fullt med folk som stod och trängdes...Vi orkade inte trängas så vi stod rättså långt bak, but damn man hade grymt kul endå!
Anna hade inte så bra koll på artisterna ;P hehe vi hade lite lektion för henne vilka alla va så hon visste vad hon lyssnade på, jag och Emma stod och shakade loss, drog några gangstah moves och sjöng me! Yeah det är SÅ det ska gå till, vi fick till och med gång en mamma som vände sig om mot oss och började dansa, log jättebrett och så allmänt överlycklig ut! Kul att man kan göra nån glad ;P
Svårt att hålla sig för skratt när Alex skrek (när Dunka mig gul å blå Frida kom) : FRIIIDA!!! JAAA!! FRIIIIIIDA!! och hoppade upp och ned som ett glatt litet barn..! xD
Han menade nog inte de han sa...  
Stackars Jenny och Sandra de var lite korta och ett par långa ställde sig framför, wonder how mutch they saw... :O Aja så kan det tyvärr gå...

Showen var ganska bra, inte till en början dock, väldigt mycket snack...undrade ett tag var musiken var, eller om vi kommit fel eller nått..Men det var när Fronda, Mange och Petter kom som publiken kom igång, då blev det drag! :D Bäst var Rullar fram med Fronda och Glassigt med Mange, riktiga klassiker, kan ju texten utantill så jäklar va man sjöng med, svårt att hålla tonen när man skulle sjunga: Glaaaassiiigt! bara, haha, där brast det!
Fanns mycket söta pojkar också, speciellt en, men det går vi inte in på... ;)
Emma och jag blev grymt besvikna när inte Snook kom, skulle ju vart kvällens höjdpunkt, vi hade ju laddat för dem :'(

Efter konserten som höll på mellan 18-21 var det trångt som attan att komma någon vart, höll varandra i händerna så vi inte skulle försvinna i folkmassan, men Alex dissade oss helt han bara försvann ;P Återfanns dock vid senare tillfälle (Tur att han hade en illgrön tröja på sig, syntes bra).
Tänkte ta en fika innan hemfärd, men det var, till vår besvikelse, stängt överallt...Pressyrån hade ju funkat, hade till och med fixat en bulle i en påse när jag märkte att det inte var någon ide att ställa sig i kön som var alldeles för lång, så vi åkte hemåt så Jenny inte skulle missa sin sista buss...
Jag och Emma såg btw Dan Ekborg, skitglada blev vi, ALLTID på kändisjakt i stan :D Jag och Anna pratade om uppblåsbara kofotar med mussepigg mönster på köpta på Kappahl, haha dårar är rätta ordet... :P

Sa Hej då till Alex och Sandra som skulle åka sin gröna linje som de hela tiden skryter om (Nu förstår jag varför Alex hade en grön tröja på sig).. ;P Vi andra tog ju vår röda linje, fin den med!
Jenny var nästa att hoppa av, so hasta la vista...!
Dissade Anna och Emma som skulle åka hem till Emma för att se på film, valde istället att vara social med min kusse som var hemma hos oss :D Trevligt...Han och Pappsing kom och mötte mig från bussen, vågar inte gå hem ensam när man bor i Åkersberga, hell no... :O

Hemma drack de vuxna konjak, och snackade en massa..Själv tog man lite matrester som hade blitt över, var massa gott jag hade missat! Tryckte i mig några tilltuggsbitar och helt plötsligt fick bror för sig att han också skulle ha en massa :O Han sa: Meeeh ska du ha ALLA tilltuggsbitar eller? som om inte han fått nått tidigare liksom :P
Vi satt sedan hela natten (ok halva) och skrattade åt min kusses rese historier, glömt hur kul han var! xD
Allt från Kinesiska toaletter, till osevärda sevärdheter och fotbollsplaner mitt på vägen..haha galet...

Damn, jag som skulle fatta mig kort om denna dag, jaja hoppas att det inte vart alltför besvärligt att läsa..
Det har är Anna som signar ut, SLUT..!    

image331
Min nyttiga Mcdonalds mat...Anabanana goes nyttig...
image332
Alexs Sushi mat, hmm det ser ju gott ut...
image340
Gott där..? Anna tittar fram lite diskret sådär.. :P Fin bakgrund enligt mig!
Jag vet vad du tycker Emma..! ;D
image334
Awww, vilka stjärnor Anna och Emma är...
image335
I väntan på bättre tider (before the show)
image336
Fronda...!
image338
Mange..!
image339
Suddig bild från folkvimmlet efter...Alex syns i sin gröna tröja, Sandra och
Jenny är också där, men de syns tyvärr knappt.. :P

Tjohopp..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0