Allvaret har börjat..

Tjenixens på er..!
Måndag, började klockan åtta, för nu har kära A-klassen kommit tillbaka från APU:n (försvinn igen tack) och då börjar typ ALLA kurser igen..tidiga mornar och sena eftermiddagar typ VARJE dag nu fram till jullovet..jag kommer DÖ! Punkt slut.. 
Gissa när man gick upp? Jomen runt 5 sådär, ååhh va segt, dessutom hade man inte kunnat sova något på hela natten, bara stirrat upp i taket och tänk: Men somna nu dååå! inte för att det hjälper.. :P Vaknade ett tiotal gånger under nattens gång och den elfte gången jag vaknade var klockan 5..Damn it, dags att masa sig upp...

Helt kolsvart och kallt i hela huset, katterna hade inte ens vaknat, då är det tidigt vill jag lova..
Gjorde iordning lite gröt, höll dock på att bränna fast gröten i skålen, för mitt tidsbegrepp på hur länge den hade vart inne i mikron funkade inte nå vidare bra.. :S Brände mig på den överheta skålen också, aj aj aj...
Blev inte särskilt road när mina små katter tillslut vaknade, stod som fånar med blicken pendlande mellan mig och dörrhantaget, grejen är den att när man väl släpper ut de små liven så sitter de endå och trycker på fönsterbrädan efter 5 minuter, hehe knasar..undrar om de verkligen är så intelligenta som Veronica påstår..?? xP
Tog en dusch, fixade håret samtidigt som jag satte på en gammal skiva och diggade medan håret blåste åt alla möjliga håll av fönen.. :P Kom på att volymen kanske var lite väl hög, när bror vaknade och steg upp som en zombie som legat inbalsamerad i en pyramid ett antal decennier... :P

Som vanligt seg till bussen, ingen nyhet direkt..
Bussresan var HEMSK! Hade alldeles för mycket kläder på mig, med mössa och halsduk och hela kittet, höll på att få värmeslag, dessutom är man så feg att man inte ville ta av sig mössan, för man kände sig så himla uttittad av alla som satt bakom en, ibland har jag bara lust att ge mig själv en käftsmäll.. :P så jag höll ut hela vägen till Danderyd där jag finally kunde får lite friska vindpustar, lite väl då hela min mössa höll på att blåsa av.. :O

Första två timmarna i skolan var det sällskapsdjur, alla var grymt trötta, gick igen om reptiler och på rasten gick vi ett gäng till schemat för att klaga lite och tycka synd om oss själva.. :P
Andra timmen samhällskunskap, TRÅKIGT, Emma skriver så himla snabbt på tavlan att man måste skriva med världens fart på anteckningspapprena, nästan så hela pennan slipas ned, snacka om att man fick skrivkramp..:S

image803
                           Börjar känna mig lite skoltrött nu...längtar efter lovet.....

Innan lunch hade vi djurhållning i park, jag och Anneli blev grymt besvikna på att Thomas vår favvo teatcher inte var där idag.. :P Istället ägnade man lektionen åt att fråga ut A-klassarna om deras APU-platser, hon som hade vart i Skånes djurpark (dit jag ska) sa att stället man bodde på inte var bra... :O känns ju inte så lockande..
På lektionen fick man även sig ett gott skratt när trötta Fredrik satt och nickade med halvöppen mun och ögonen stängda..haha sorry Freddie.. xD

Lunch, snålaste portionen pasta EVER, super-nanny (mattanten) gjorde mig besviken.. :( Istället överlevde jag, Jenny och Mona på den helt underbart goda pizzasalladen.. =) best quality.. =)
Jag och Alex slapp halva djurhållning i park lektionen som vi hade efter lunch för vi var på elevråd och åt bullar..hehe, eller det var inte det enda vi gjorde, vi skrattade lite åt saker och ting..Bra inverkan vi har på elevrådet, jadåå.. :O men några åsikter hade vi iallafall, tro det eller ej, bl.a. att göra om elevrådsrummet till en jacuzzi.. =) inte för att det förslaget kommer gå igenom men, you can always give a try som man säger.. :P

Hem, jag och Jenny åkte den SUPER-läskiga roslagsbanan.. :S HJÄLP men det gick bra, tack vare Jennys lugnande: Såjaaa Anna, ta ett djuuupt andetag.. haha xD
Nu är jag äntligen hemma och jag har duktigt nog lyckats övertala mamma att vi ska äta laxpasta idag, kom hem till mig någongång och smaka, den är SUVERÄN! :D Pappa är i full färd med att sätta upp en fönsterbräda till mina fönster.. =) Se hur det lyckas..spänningen är oliiiiidlig..

(Oj va negetiv man har låtit hela dagen, haha men jag känner mig lite seg bara, egentligen är jag väl inget som klagar särskilt mkt.. :D)

Ha're gött..
Pusshej..

image802
Åhhh jag hittade den här bilden på internet, och jag VILL vara den som får chansen att ligga i den där hängmattan, UNDERBART det hade varit, jag vill jag vill JAG VILL! :D Vackrare platser får man leta efter..
Sjukt mycket i skolan nu, behöver koppla av..

Kommentarer
Postat av: Fridah

ha en fin kväll iaf... :)

2007-12-10 @ 17:13:39
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

Tack så mycket! :D

2007-12-10 @ 17:27:15
URL: http://annsing.blogg.se
Postat av: Erika

jag skulle lätt vilja va i den hängmattan jag med :)

2007-12-10 @ 21:35:33
URL: http://www.eckis.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

Ojaa, bra då är jag inte ensam om att längta härifrån då! =)

2007-12-10 @ 21:46:33
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0