Fågel blå

Jaha och så var det måndag igen då..ärligt talat så känns det tungt...det blev ju inte bättre av att vi första lektionen hade prov i djurskydd, men aja, jag kommer till det sen..
Provade med en ny variation av frulle imorse, nämligen med knäckebröd, mina tänder hade dock inte hunnit vakna riktigt, så det var lite väl mkt tuggmotstånd till en början, så tacka vet jag apelsinjuice som sköljer ner de svårmalda produkterna.. :P Ajjjj..!!!! (nu mitt i allt skrivande råkade jag knäcka näsan också) fan..

Och jag kan inte förstå varför jag i slutänden ALLTID får stressa fast jag har haft god tid på mig hela tiden, får ständigt kasta på mig ytterkläderna, slänga väskan över axeln, fluffa till håret lite och låsa om mig innan jag som alltid rusar till bussen med en hög stressnivå..hur lyckas jag..?
På bussen satt jag och pluggade, men jag får hålla med om att koncentrationen inte var den bästa pga. allt störande ljud som människorna runt omkring mig förde, samt bussen som knisslade som om den inte vart ute på vägarna de senaste decennierna.. :P Till slut gav jag upp, la undan papprena, satte på min mp3 och satt och småstampade lite med fötterna i takt till musiken.. =)
Måste bara tillägga att jag på vägen till skolan höll på att bli spetsad av en mans paraply, snacka om nada control på sitt paraply, for åt alla möjliga håll och kanter.. :O
Dessutom hade man offrat sig att ta med Alex "Digievolution" spel också i min lilla miniatyr väska, ni kan ju gissa hur man skämdes när ett enormt playstations spel stack upp ur väskan när man skulle rota efter busskortet, aja han fick tillbaka den iaf, man kan säga att det blev som en för tidig julklapp, dock så ska han lämna tillbaka spelet men anyway..:P Man kan låtsas.. =)

  image778
OMG! Farliga vapen att spetsas med, men endå bra nu vid den här regniga tiden..

Som sagt så var det prov första timmen, gick rättså bra tror jag, och kan ni gissa? Jag satt kvar LÄNGST av alla, martinsson-syndromet I think.. :P
Efter det kämpiga provet var det ingen vila, istället fick man "kämpa" sig igenom ett NK pass, där Jean för övrigt var helt frånvarande och alla satt inne på sina bilddagböcker och diverse sidor..Jag hade lite problem med mina datorer, sega jävlar, erhhm, men då hade man nått att skylla på iaf... :P
Sen för att fortsätta slappa hade man projekt och företagande lektion med den nya läraren, hon verkar rätt ok och hade tydligen jobbat på Röllinby förut, lite av en surprise.. :P Vi där bak gav dock inte ett sånt bra första intryck kanske, men...kunde inte låta bli att immitera hennes "tyst-i-klassen" läppar när hon sa: "Scchyyy", hej hitta Nemo..

Lunch, köttfärslimpa, men jag och Jenny kunde bara inte låta bli att smaka från Alex vegetariska rätt som var HIMLA god! :D "Men Anna, måste du vara så nyttigh hela tiden med dina groddar?"  påpekade Rose, men I LOVE my grodds!

SEG matte efter maten, vi snodde frukt som lärarna hade ställt ut, mums, eller snodde och snodde de var till för oss..okej om sanningen ska fram så var det egentligen till 1:orna som har TÖLT-vecka denna vecka, men so what? Vi 2:or kan också bli fruktsugna sometimes.. =) På matten blev det lite jobb och lite mobilsnack, för Alex har köpt en ny mobil, eller köpt kanske inte riktigt stämmer, hur är det man säger: "Pappa betalar!"
Och det sårar mitt hjärta att hans var dyrare än min.. ;P hehe..men min är fortfarande hetare, sen om den är bättre? det kan man diskutera..:P

image777
Tutti frutti, vi var fruktsugna!

Sist men inte minst var det mentorstid, såg en film om e-mobbning, sådär lagom intressant..
Sen HEM! :D eller vänta...
Jag följde med Alex in till stan för han skulle julhandla lite, även Jenny hänka, rööligt! :D Vi ville undvika regnet så vi valde att strosa runt i gallerian, men innan skulle Alex självklart köpa sig en munk på sergels torg, där det för tillfälligt har en marknad.. =) Så vi stod där på plattan och hängde samtidigt som vi mumsade munk! :D
Sprang runt i lite butiker, prövning av alla möjliga doftande (förutom den brasilisanska nöten som luktade tant-andedräkt) cremer på Body shop, tissle och tassel på Åhlens, suktande av mobiler på The phone house och sist men inte minst leka barnsliga på Br-leksaker, eller förresten det är vi redan...Han köpte lite julklappar och jag och Jenny hjälpte  till att slå in.. :D "AnaBananas presentinslag - av hösta kvalitee" drömtanke kanske? :P
Jenny "dumpades" vid gallerian där hon skulle träffa en kompis för att gå på en hockey match vid hovet, jag och Alex fortsatte med att skratta åt en mörk man som mumlat nått om: "Flytta på dig lilla flicka"  till mig, men faktum är att det var han som höll på att meja ner mig, så det var jag som var tvungen att flytta på mig, haha vi hittade på lite ramsor om den meningen.. xD

image776
Gallerian, ojaa..

Sen hem, höll på att missa bussen när jag satt i min egna lilla värld vid Danderyd...
Bussresan gick inte som beräknat, hela vägen var avstängd typ så vi var tvugna att ta en annan väg, satt vid "dragspelet" ya know och såg inte ett skit, undrade ständigt vart vi va.. :P men det löste sig..
På vägen hem lyckades man trampa i VÄRLDENS lerpöl, så mina skor är inte en vacker syn nu direkt.. :O
Mamma och bror hade redan börjat äta när jag kom hem och det skitarna skrämde mig ordentligt, genom att säga att spanjoren som vi skulle ta emot först, men som sedan vi tackade nej till skulle KOMMA ENDÅ! :O Jag ba: "Va är ni seriösa!!?" de svarade helt allvarligt: "Ja det är klart, vad skulle vi göra?" Sen började bror asflabba och dunka mig på axeln: "HAHA skämtar ju bara med dig!" Ahhmen jättekul.. :P

Nu ska jag sträcka på ryggen om ni ursäktar, den har hunnit stelna under mina 40 minuter framför datan... :P
Prison Break ikväll, YEEES!

Pussiluss..

..och skit att jag fått "nys-sjukan", nyser hela tiden, blir galen! Bror din smittare..

image775
En bok om min snuva!? What!?

Kommentarer
Postat av: HILLE!

Naaw, har lilla anna blivit förkyld? Stackars lilla anna:(

2007-12-03 @ 20:16:25
Postat av: Anabanana :D

tihii aaa stackars lilla mig va..:P Tack för medlidandet Hille! :D

2007-12-03 @ 20:23:01
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0