*Host*

Oj nu var det ett tag sedan jag skrev, men som ni vet så har allt en förklaring, nämligen att datan vart PAJ, skitdata säger jag bara, vet inte hur många gånger som vi har fått starta om skiten..:P Men nu funkar den finally.. =)
Lite kort sammanfattning om mina dagar..:

Torsdag:
Lucis på morgonen, mys, ingen höjdare direkt kanske, det sjöng inte så finstämmigt och de tappade bort sig lite då och då, men they did there best.. =) Ebbe var även med som tomte, lite av en chock..
Nästa år är det våran klass tur att stå för luciafirandet, och ni ska veta att vi redan börjar planera, vi kommer göra en liten annorlunda variation..spännande? Oja, men ni får tygla er tills dess.. :D
Mkt fika efteråt men lussebullar, pepparkakor och must, gotteligott..! :D Men ingen slog nog Alex rekord med att äta 10 lussebullar, fan helt galet juue.. :P 
Resten av dagen hade vi temadag om "Harmoni" eller vad det nu va, gjorde lite småroliga saker som: avslappning och massage (där jag gjorde bort mig då jag satt och fnissa under hela avslappningsövningen med flaskposten, men vaddå? Det lät ju Så kul när hon sa: "Så drar vi upp tårna mot huvudet"), sen var det massage, jag och Fredrik var två och två, han var inte så illa.. ;P Fast när han masserade mina händer snackade han om sin snuskiga dröm om att han stack ett hål i sin magen, yuuu, not so fresh, men det var lite småkul.. :P
Sen hade vi yoga, ehe, lite intessant, min fnissiga klass kunde inte kontrollera sig här heller.. :P Nadas med magen och ta djupa andetag var nog regel nummer ett på det yoga passet, eller att tänka: "Sat Nam, sat nam" under varje övning..
Lite andra saker vi gjorde var att ha stresshantering samt att vi lagade lite nyttig mat..kändes ärligt som man åt hela dagen: Först lussebullar, sen lunch, sen festis och äpple, sen det där vi gjorde själva.. :P Hehe vågar men ställa sig på vågen tro?

image809  image810

Fredag:
JOBBIG DAG! Höll på att somna på första lektionerna när vi gick igenom reptiler, dessutom var man tvungen att ta en hela bunt med papper och häften åt de som inte var där, mitt block var lika fet som en bibel av papper när jag gick från lektionen..
Engelskan var ingen höjdpunkt som vanligt, satt och läste i en värdelös bok, läste samma sida hela lektionen och låtsades vara intresserad, Ebbe sa: "Du blir bara underligare och underligare för varje dag!" Oj det var ingen positiv utveckling.. :P
LIte dålig stämning till slutet av dagen, men jag höll skenet uppe.. =) Diskussion om djuraktivister på djurskydd, jag fick vara med Elin och Kamilla, vi var grymma på att svara på frågorna trots att vi av någon anledning började prata om en massa religioner och hur knasiga vissa kan vara ibland, jag menar skicka ut en elefant staty till havs och börja grina? :P Aja, deras ensak.. =)
Stallet efter skolan, Love var lika naffsiga SOM vanligt.. :P Den pojken kommer aldrig att lära sig vett och etikett..
Hemma och chilla på kvällen, SKÖNT! :D Jag, mamma och bror roade oss med att kolla på filmen "Legally Blonde" riktigt rolig faktiskt, jag menar till och med bror skrattade! :D
Hemsk natt, hade typ feber och grejer..

image811

Lördag (idag):
Idag har jag inte mått så bra, förkyld och öm i hela kroppen..
Endå har jag följt med Emmsing till Täby centrum för att vara lite bärhjälp och sällis när hon shoppa julklappar.
Klumpigt nog höll jag på att missa tåget som vi skulle med, satt helt enkelt för länge vid TV:en och diggade till MTV.. :P I Täby var det jättemycket snö! :o Fattar inte för här är det nada med snö, endå så nära? Don't get it.. :S
SJUKT mycket stressigt folk som var ute och handlade klappar idag, men trängdes och puttades mellan alla folk som vill komma fram..
Gick fram och tillbaka mellan de olika affärerna, och lyssnade på en jättegullig barnkör som sjöng julvisor, SÅ söta verkligen..! :D På body shop kunde man inte låta bli att prova alla tester som fanns, alltid lika spännande..Emma köpte sig en jättefin tröja, en som jag också har, så nu är vi even more lika..! :D
Emellanåt åt vi lite lunch, sallad a la pizzeria, mkt gott men mättsamt, när vi kom gick typ allt folk och det blidde tomt, jag menar..är vi så hemska? :P
Till slut lyckades Emma inhandla alla de klappar hon behövde..så innan vi lämnade Täby köpte vi oss lite gott på Pressbyrån, Emma en marabou choklad non stop och jag en Sandwish Lussebulle för att komma in lite mer i julstämningen.. =)
Vi höll på att frysa ihjäl i väntan på tåget, ajsing bajsing för att vi har för lite kläder på oss.. ;P men vi är lite varmblodiga av oss yaa know..
Väl i Åkersberga fanns det självklart inga bussar som gick, ovanligt, så vi gick in till a-lagarna i centrum en stund för att värma oss, ringde snälla mammsing som hämtade mig, Emma skulle skicka en snabbis på Lindex. =) Tack för dagen Emma! :D<3 Trots att jag inte kände mig särskilt prima åkte jag endå upp till stallet för att pyssla och rida ut på Love..han är endå min lilla kärleksgosse så.. =) Red ut, KALLT, grusvägen hade frysit på rejält så det lät som vi gick på asfalt.. :O Förfysit mina tår och fingrar också, har inte hunnit tina upp ännu känner jag, ska kanske sätta mig vid brasan ett tag innan middagen..? Hmm yes I will..

image812
Och åhhh, min mamma har gjort knäck idag..! :D

Men ni får ha det så bra! <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0