"Kom igen SJUNG med"

Jaha, så har man vart i stallet och kollat på årets Luciatablå, det var väl bra, ingen höjdare direkt, med en massa avramlingar osv, men som Sofia sa: "Det är DET HÄR som är kul!" (när alla ramlade av en efter en) haha ok...Träffade en massa roliga filurer som Emma, Loppis, Amanda, Malin, Milla, Natta, m.m. =)
BÄST var ju Fridas immitation av Carola under allsången, haha fyfan va bra! :D Den tjejen vet hur man ska underhålla folk..hehe..Amanda hördes nog mest av alla i publiken med sina skrattanfall.. xD

image797
Bild från Skånstas hemsida..

Det som visades var bl.a luciatåget, lika fin som vanligt, men jag blev liite besviken på att "rudolf-hästarna" inte hade sin blinkande mule som de brukar :( julstämningen kom dock tillbaka, sen sjöng de den traditionella: "Nu släckas tusen glödlampor"  klockrent..
Sen var det lita av allt möjligt, rasuppvisning, där kommentatorn inte hördes, pinsamt allt fick tas om: "VA!? har ni inte hört ett dugg av vad jag sagt?" Nee, konstigt med den överröstande musiken.. :P Sen var det prisutdelningar, mkt jubel och härligt galet ärevarv, hästarna var som vanligt CRAZYo ch hoppade och for fram och tillbaka! :D Sen hoppningen som inte fungerade så bra pga att alla hästar ABSLOUT INTE ville hoppa över det första hindret som hade rockringar på sidorna, hehe söta små mesar.. :P
Allsång och sedan var det of course dans runt granan och tomten kom för att dela ut godispåsar, jag och Emma kände oss dock lite för stora för att hoppa med bland alla 5-åringar, så vi stod på läktarn istället och dansade lite för oss själva i smyg.. :P

Innan jag åkte hem pussade jag på Love som stod där så söt i boxen med sitt heta militär täcke.. =)
Nu, om en halvtimme ska jag roa mig med att se Eurovision Song contest Junior, alltid kul att se alla barn som sjunger lite halvtaskigt och dansar av glädje, guulligt..! :D

Puss..

image796
Hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0