The world just goes away

Åhh nu är jag glad igen!
Våra nya fönster är nu färdiga och pappa har kunnat fixa upp alla adventsljusstakar och stjärnor så ÄNTLIGEN iis daa julstämning tillbaka! :D Mys..
Btw så blev fönstrena riktigt fräscha, first class.. :P fast jag har ännu inte fattat hur man gör med de jädra persiennerna, men jag lär mig väl innan jul hoppas jag.. =)

image806
Mitt fönster, med min adventsljusstake..

Åhh (märker ni hur mkt "åhh" jag säger hela tiden?) på ridningen diskuterade vi julen och jullovet, INTE ALLS långt kvar nu..! :D Det pirrar i min mage av bara tanken..jag blir bara gladare och gladare, synd bara att det inte finns någon snö ännu..men man får ju hålla tummarna.. =)
Snart kommer man känna lukten av glögg också..min mamma och pappa ska ta sig ett sup, hehe, kanske ska lära mig dricka glögg jag med, aldrig smakat denna magnifika brygd.. :P Kanske vore nått?

Men nog om allt julprat..måste behärska mig nu, det är ju endå 12 dagar kvar så..och dagen innan jul ska man jobba i stallet, känns lite segt, men man har Emma som jobbarsällis, inte illa.. :D Vi kan få det riktigt kul, men vi får hoppas på att inga sorkar slinkit in i höbalarna bara.. :O alldeles för dåliga minnen från dessa sorkar, en gång hade vi gjort påsar till ALLA 35 hästar, när vi sedan skulle hänga ut dem utanför allas boxar (för att fodra dem senare på kvällen) upptäckte vi en död sork i EN av höpåsarna..FYFAN va äckligt det var, alldeles hårigt och luktade..jaa..ni kan ju tänka er själva hur en sork som legat död i X antal dagar luktar? (fick in lite matte där också..:P).
Gissa vad vi fick göra? tömma ALLA höpåsar och börja fylla dem på nytt (nära-gråten-upplevelse), snacka om att man var nojig sen när man skulle fodra med höet på kvällen sen, jag gick runt och luktade i varenda höpåse, min pappa som hjälpte mig fick ju lite damp på mina "sork-fobier"...Så det kan gå..

Oj det var inte meningen att jag skulle berätta hela denna historia, men nu vet ni! ;)
Men Emma och jag är bäst på stalltjänst så det ska nog gå bra..hehe :D
Nu ska jag joina mamma och pappa i deras glöggdrickande, kanske sno lite mandel som vanligt och få klagomål: "Men Anna det där ska vi ju ha i våran glögg, ät inte upp alla.. :P"

Tjingeling..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0