Torsdag

Hej! Vill börja med att säga att mitt hår har vart en KATASTROF idag..haha ok nu vet ni det, funderar på en rejäl hårinpackning för att få något styr på garnnystan till hår..fan..och min lugg då? Halleluja den vill man helst inte nämna..vet inte vad som hänt med den..?? :O someone who knowes?
Vissa stunder är jag så trött på håret att jag får lust att göra en "brittan", ni vet raka bort allt.. :P men jag är nästan säker på att jag skulle ångra mig efter ett sådant ingrepp.. :P Eller vad tycker ni? Jag kanske skulle passa i flint? hehe..

image784

Idag hade man någorlunda bra tid, gick upp klockan 06.15, eller vänta nu...njaaa inte så tidigt kanske, men min klocka var ställd på den tiden, men antagligen hade jag på något vis lyckats ignorera klockan för jag vaknade 06.40 istället.. :P
ALLA in my family var uppe, trevligt med familje frukost för en gångs skull, men mamma blev lagom irriterad när jag snodde hennes plats vid bordet så jag var tvungen att motvilligt flytta på mig.. xD Tittade genom lite i lokaltidningen och läste alla nyföddas namn, söta namn man döper sina småttingar till nuförtiden: Leo, Alma, Charlie m.m. titta på mitt namn liksom, Anna? Likadant fram som baklänges ju, trist jag som ville heta Fanny.. :P Mamma: "Men döp om dig då? du får ju det..." haha men kul att göra det efter 17 snart 18 år i livet, alla kommer endå säga fel då ju.. :P

Höll som vanligt på att falla ned i djup sömn på bussen, men lyckdes till min stora förvåning hålla huvudet uppe without any problems, idag var det bara ögonen som var trötta, sved och hade sig, så de fick vila lite.. =) På tunnelbanan hade jag sällis av Jenny och vi skrattade till varje gång vi vinglade till..ni vet man är rättså lättroad på morgonen speciellt in da tunnelbana.. :O
På gångvägen till skolan höll Jenny och jag snopet nog på att bli överkörda av en lastbil som gasade så det gnisslade i hjulen, hann precis slå om till röd gubbe när vi skulle gå över, så jag och Jenny tjöööt till greppade tag krokarm och sprang klumpigt över övergångsstället medan folk på andra sidan stod kvar och tittade irriterad på våra strapatser..:P Såg en död duva på vägen också, aww :( Vila i frid lilla duviliduvis...<3

Idag hade vi värsta softish dagen i skolan alltså, ni vet sånt händer INTE ofta i min skola.. =)
Började med Engelska där jag gjorde lite på arbetet om nationalmuseet, Elli stod för musiken i datasalen och spelade upp ett par sköna beats.. =) Ingen mobbing från Ebbes sida idag iaf..
Estetisk verksamhet, för en gångs skull gick det någorlunda bra med gipset, men jag avundades alla andra som höll på att måla muggar och skålar samt busa med smällkarameller, såg så kul ut, så satt man själv där med sin mobbade gipsklump och lekte skulptör, dessutom fick allt damm från gipset mig att nysa som aldrig förr..:S och mina svarta byxor förvandlades av någon konstig anledning till vita..det fick man höra hela dagen sen: "Men Anna, du har fortfarande fläckar på dina byxor.."  ;P

Lunch, nu måste ni kunna gissa var det var för något? Tänkt att det är Torsdag...JA det stämmer PANNKAKOR, vad annars? :P gott gott, men jag kunde inte låta bli att smaka lite av Alex paj som såg SÅ god ut och right det var den också! :D så det blev lite ihop plockad mat från lite allt möjligt.. :P Och ni skulle sätt Sofias sockerberg på pannkakorna, haha herregud vaddå sockersjukan liksom?? :P Dessutom blev jag såå avis när alla vuxna kostymknuttar (nästan alla) fick julbord! Åhh men snart vår tid också så.. :P
Sista ämnet var Svenska, allas våran favvo Jean var dock sjuk så vi fick uppgifter av Jeanette att jobba med, gick prima handlade om ungdomars språk och uttryck, ni vet slang och sånt..Slog vad med Fredrik att jag skulle klara mig på hela lektionen UTAN att säga "TYP" klarade två ynka meningar innan det där jäkla ordet kom fram igen: "Men jag vet typ inte varför jag säger typ" tihii IQ-Guldfisk.. :O

Efter skolan följde jag med Mona, Jenny och Sofia in till stan, för Mona och Jenny skulle troligtvis åka skridskor i Kungsträdgården, gulligt! =) Men det blev ingenting, för isen såg ut som en plaskig vattenpöl, men en annan gång maybe... :D Sen fortsatte Mona och Jenny in till NK på jakt efter julisar, medan jag och Sofia krokarm vandrade mot tunnelbanan för att åka hem! =)

image785
Skridskor i Kungsträdgården (gammal bild)

Hann precis med buss 621, puuuh men jag fick springa en bit med mina inte fullt så smidiga klackskor.. :O Tack och lov att jag slapp roslagsbanan iaf.. =) men den kan ju ocså vara trevlig IBLAND.. ;)
Så nu är jag hemma, imorrn är det matteprov faaan, jag vill också vara ett NV-barn ibland och kunna matte som rinnande floden, men man kan inte vara bra på allt.. :P hehe..
Jusst jag måste säga en sak som jag är lite stolt över, nämligen att jag fick MVG på djurskyddsprovet som vi hade i måndags.. =) Dagen är räddad..

Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0