Uggla

Ja, det var ett tag sedan igen, men vår dumma dator "packade ihop" igen så vi fick börja om från början med systemåterställnig och allt, dessutom är vi inte en så värst data-kunnig familj heller så..maybe that's the problem?
Och JA ÄNTLIGEN ÄR DET JULLOV! :D Jag är glad glad glad..Dessutom är det bara 2 dagar kvar till JULAFTON! :D Makes me even more happy! =) Men vi har ingen gran ännu, man får hoppas på en imorrn.. :P

Lite kort om dagarna:

Fredag
Sista dagen i skolan, alla klagade dock på att vi fick gå en sån "sen" dag jämfört med alla våra kompisar som går på andra skolor, men vi bet ihop..
Hade inga riktiga lektioner, mest lek och bus..! :D På djurskyddet hade vi värderingsövningar där man skulle sitta i en ring och få en massa påståenden som man skulle ta ställning till. Stackars Alexandra fick sig en törn när alla klagade på hennes Canada goose jacka..Alex du ska bara vet vilken tur du hade som inte var med då med din fjällräven jacka, du hade nog blitt hackfågel numero dos..
På matten blev jag ytterst lättad av att inte behöva räkna en massa tal och krumelurer..istället tog vi och kollade på "Ja ä inte bitter" med Robert gustavsson, riktigt klockrent..! :D
Sen var det JULBORD, och ni som vet så har vi typ det bästa julbordet ever i vår skola, verkligen grymt bra, med en massa gott att välja och vraka av, dessutom ett eget efterättsbord med en massa gott, själv valde jag att frossa i den supergoda ris a la maltan.. :D Alla (eller några) av oss i klassen satt vi ett långbord och hade myyys..! :D Ni ska veta att jag tycker väldigt mkt om er alla sötisar.. <3 Speciella allihop!

Lek med Jean också, gissar-leken, hehe lite småkul, men mitt lag var inte så bra på att samarbeta, babbel i munnen på varandra HELA tiden, men VI VANN iaf! yihuuu :P Trots att vi missuppfattade lilla söta Sandra som påstod att tomten var en kvinna.. :P
Sen avslutning med våra kära mentorer som bjöd på en urgullig marsipan tårta med små isbjörnar på, eller var det grisar? Aja tolka det som ni vill..Jag åt inte min bit, den gav jag som en "julis" till Alex istället för han vart så snäll.. :P Glupske fan.. :P hehe Kramkalas blev det sedan med alla goa pysar i klassen!

Och tro det eller ej, jag satt kvar i skolan fast vi slutat och hade LOV! :O Lite av en surprise I know, men jag skulle göra klart ett arbete bara a la Boris och Bengt ni vet. Vill tacka Fredrik för han stannade och gjorde mig sällis och dessutom hittade mitt örhänge som jag tappat, aaaww :D   

Åkte inte hem emellan, utan mötte upp Anneli, Jenny, Sofia och Jessi i stan för att invänta bion som började 20.30. Innan gick vi runt i lite affärer och strosade, kikade lite på Vila, Body shop där Anneli fick testa ett läppglans som hon tyckte smakade så gott att hon nästan höll på att äta upp sina egna läppar, haha.. :P
FULLT med folk som julhandlade, kom knappt fram i gallerian, skönt att man slipper det där med klappar i år.. =)
Jag och Annlie fastnade på en julmarknad vid kungsträdgården, mkt mysigt marknad, men jag kunde inte låta bli att skratta åt älgkorvarna.. :P Sen höll jag däremot på att bli lite rökskadad av brasorna som de hade tänt.. :P

Åt på MAX, och även Rose, Alex och hans kompis Malin kom, så det var lite problematisk att få plats vid två små bord, men genom att klämma ihop sig lite extra så funkade det galant. Jag körde på nyttighetsdag idag efter det mättande julbordet och beställde en GI-hamburgare med grönsallad och ramlösa (även fast jag hatar bubbel-vatten), men gott var det!
Innan bion började gick vi runt lite på SOUK och hängde i ett par soffor, jag och Jenny drog oss in en sväng på Topshop och provade en fuskpäls som var hur hippie som helst, haha.. :P Och jag glömde en sak, att vi sniffade parfymer på Åhlens city så att jag började blöda näsblod, man undrar ju var det är i de där parfymerna egentligen.. :P
Råkade även "hälla" en test-kräm på Alex fjällräven jacka, men med lite våtservetter fixade det sig! =) Thank god, annars hade jag vart pank nu efter besöket på kemtvätten :P

Precis innan bion mötte vi upp Mona och stod på kö för att göra toalett besök, köpte oss lite gott också, jag och Anneli delade på en "Hollywood" meny, dvs, en stor popcorn med två läsk.

Han som stod i kassan: Här, ni kan ta varsin gratis klubba om ni vill!
Jag: JAAA VA SCHYSST!!
Jag: ..Men jag vill inte ha..

Det tyckte tydligen han var jättekul för han började skratta.. :P Aja kul att man kan sprida lite glädje! :P 
Sen började filmen, den hette Förtrollad btw..
Den var lite smårolig emellanåt och får klart godkänt. Anneli, jag, Rose och Alex gjorde dock bort oss ett antal gånger när vi skrattade åt saker som egentligen inte var meningen att det skulle vara kul, för ingen annan skrattade, aja, har man kul så har man! xD
Efter filmen gick några av oss skilda vägar, TACK för kvällen sötisar, BÄST! :D Jag, Sofia och Jenny hade sällis till tekniska högskolan där jag och Jenny bytte till roslagsbanan. Innan på tunnlbanan var vi lite smågalna speciellt Sofia som var skogstokig, vi hade lite dragkamp med en klubba och skrattade åt en tom kasse som låg på ett säte. Två som satt i närheten av oss smittades av vårat galanskap och började skratta de med! :D thihi..

Jenny och jag sjöng lite tyst för oss själva på roslagsbanan på väg hem, trevligt! =) traditionell allsång ni vet!
Hämtat av snälla pappa! <3

Lördag:
Idag vaknade man alltför sent..men det är endå lov så! :D
Lite kort om vad man har gjort, ehh, ja, vart på cor (mag- och ryggträning) och spinning med Emma, vi är etablerade motionärer numera, snacka om stammisar på friskis! :D Jobbigt men som alltid klarade vi det med bravuuuur! :D Skönt efteråt..Tack Emma, och god godis jag fick av dig btw! Den där med nötter i som du tyckte var äcklig.. :P
Stallet och ut och rida i minusgraderna på lilla Love, tog alldeles för tunna vantar så jag höll åter igen på att förfrysa min stackars fingrar, som är köldskadad vid det här laget.. :P Skötte om honom, smörjade, gav honom lite foder, satte på honom natt täcket så han inte skulle frysa den sötnosen..

TACO-TIME ikväll, blev frustrerad varje gång mitt tacoskal gick sönder, så jag körde på bröd istället. Alltid samma fråga ifrån pappa: "Taco är ganska nyttigt va?" Haha, mamma överväger att lägga in honom på dement boendet.. :P
Skulle gjort något med Emma och Hille ikväll men det blev inte så, Emma kom bara över en sväng för att snacka lite. Vi har nu träningsvärk i våra magar efter allt skratt, haha..tänker inte berätta vad vi skratta åt men jag kan ge er en ledtråd: Typ lite topless med jacka??! hehe..tackar tjejen för besöket, pappa bjuder på sitt skratt nästa gång också kanske..xD

Men nu måste jag sova hurni, ska upp tidigt imorrn och ha stalltjänst med Emmsing..

Puss..

Bilder kommer, det går tydligen inte just nu på bloggen, nått är fel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0