Äscha Bäscha KöttaFäscha...!

Yo! Ännu en dag lider mot sitt slut... :P
Idag tänkte jag vara lite duktig och göra något för samhället, så jag följde med broder Erik till hans jobb, nämligen Lekiz där också Jenny jobbar :D Efter halva vägen till bussen tänkte jag: "Jäklar vad har jag gett mig in på, ska jag vända? men jag tog modet till mig och följde med... :P Seg var man också...vilken natt har inte kunnat sova särskilt mkt, vems fel är det? MELVINS! Den katten kan gå mig på nerverna ibland:

1. Han tar upp ALL plats, man kan inte sträcka på sig (jag vet det är en katt, but he's BIG) man får ligga med armarna slickade längst kroppen, vilket bidrar till att man efter en kort tid får upprepande kramper i armarna..
2. Han SNARKAR! (eller spinner som man också kan kalla det) rätt i mitt öra, hur lätt är det då att somna på en skala 1-10 han måste ju andas liksom...
3. Näsan och munnen blir fyllda av katthår...har redan näshår så det räcker... :P Vill inte ha en skog liksom...fast det är ju ganska bra för kråkorna, de lever ju i skog så... :P
4. Han bits! Det är inte skönt att vakna av att man har ett par tänder inborrade i axeln... typ AJ?...:O :P

Men man får inte glömma att han är så gullig också...men Melvin snälla inte när jag sover... :S :P

Men jag och Erik tog oss hela vägen till busshållaplatsen, där ett till gäng står och väntar. I väntan tänker jag: "Tänk om det skulle vara pappa som körde bussen i dag..? och vem är det inte som kommer där som en räddare i nöden? Jo PAPPA! :D eller han körde inte utan han var handledare till en annan kille som var ny och lärde sig köra =) Erik kunde ju inte hålla tyst på vägen till Lekiz, han satt och skämta högt om hur illa chaffören körde (han menade det ju inte, han skämta :P) lättroad som man är satt man och asflabba i bussen, thank god att det inte var så många i den, då hade de gått ur bussen med tinitus... :O
Väl på Lekiz möttes vi upp av Jenny och hennes glada mamma, som tydligen tog det väldigt allvarligt på att jag var där..haha hon trodde att jag skulle jobba och greja, så jag fick ta in mkt information på en gång: "Här står glasen, det är bara och fylla på om de tar slut...och vänta härinne finns kakor och sånt som du också kan fylla på när det börjar se slut ut... blev riktigt rädd där ett tag :P

Sen blev jag ,Jenny och Erik själva där, haha va kul det var :D vi ägde verkligen :P Erik och Jenny fixade kassan, puhh, så skönt att man slapp den! själv glassade jag runt och fixade disken, damn mina händer ser ut som russin nu :D det var askul att diska, aldrig upplevt samma lycka förut! :P skämtar förstås... in med disk..ut med disk...torka disk...ställa tillbaka torkad disk.. :P näää men jag gjorde faktiskt andra saker som att blanda saft och sätta på kaffet xD yeah.. Brodern min såg helt död ut...men han kom på andra tankar när han fick vara barnvakt åt två helvilda grabbar! haha de skrek hela tiden på stackars Erik som sprang som en tok runt i lekhallen: "Barnvakten, BARNVAKTEN!! Kom och åk rutschkana med oss! Efter ett antal minuter kom en slutkörd och svettig Erik tillbaka och sa flämtande: "Jenny nu är det din tur att ta hand om dem"   haha naaaw.... :D själv slapp man den delen av jobbet! ;)
Jag och Jenny pratade emellanåt om en massa sjuka helroliga grejer, Erik fattade nog ingenting om vårat tjejsnack...eller så var han bara helt chockad :P  
Till lunch tog vi varsin korv, "ta en korv och va gla'!" glömt bort hur gott en korv med bröd kan vara! ;D
sen åt vi ju också upp bull-och godisrester..eller rättare sagt Erik gjorde! :P godisgris...

Nu är jag hemma och jag pallar inte att skriva mer, alla bombar mig med meddelanden på msn... :P
Ha det gött

Peace

   

   

   

Överst från vänster: 1) Jenny with some paper.. =) 2) Lekiz! 3) Me Like! bullar for lajf! 4) Jag diskar för livet!
5) My HOTDOG! 6) Jenny posar på bra där! (Jenny tänk på barnen!) 7) Jenny å Jag! 8) Lekfarbrorn Erik i farten! 9) Brorsan ser lite sliten ut..10) Mycket gott fanns det där! 11) Erik nallar saft :O 12) Självklart att man äter upp det godaste på bullen: MITTEN! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0