Besök..alltid lika skoj! :D

Mmm det blidde sent igår... sitter här och stirrar på dataskärmen, kommer inte på något att skriva om, även om det finns tusentals olika saker....men jag orkar inte riktigt... :P
Tänkte bara berätta lite om igår kväll :D :

Runt klockan 17.00 kom mina två fastrar Kicki och Irene + min ena kusin Adam, de var väldigt sega på att komma hit, missade nämligen första bussen de skulle ta från galoppfältet :P men fram kom de!
 Var sjukt kul att träffa de igen, gått alldeles för lång tid sen sist, så glad blev man! :D
Fick en ordentlig kram av Irene, man riktigt kände hur luften gick ur än där, men det var ju tur att jag hade syrgasmaskerna med i högsta beredskap! :D fast de hann aldrig komma till använding dock... :P 
Var lite tråkigt att min andra kusin Cassandra inte kunde komma, hon var hemma sjuk.. :(

Hela kvällen satt vi ute och pratade om en massa roliga saker, som när vi var små... :') naaw när Erik blev så arg när Adam puttade till pappa som kom med bullar och saft så allt föll till marken...hehe pappa hade tydligen aldrig sett Erik så arg i hela sitt liv, han sprang efter Adam som om Adams sista stund var kommen....eller när jag och Cassen låste in oss själva i bagageluckan i våran volvo...jäklar det glömmer jag aldrig, vilken panik. Kommer ihåg att jag desperat försökte nå ut med handen i en lucka som fanns i bagageluckan (där man kan lägga plankor igenom) och försökte vinka....inte lyckades det! :P Men som tur har alla dessa helknasiga minnen fått ett lyckligt slut... =)
Tur hade vi med vädret också, ganska mkt sol men ett par regnskurar ibland, tur att man har en altan att sitta på =) alla satt dock värsta på pälsade utom jag som alltid ska trotsa och satt i min t-shirt: "Men Anna fryser du inte? frågade de hela tiden...hmm de var nog lite impade där...men till slut kunde inte ens jag hålla temperaturen uppe så det var bara på med tjocktröjan =) damn it...
Kicki stod självklart för grillningen, och som vanligt ska hon ha sitt glas med vin bredvid sig, som hon kan dricka när hon känner för det...haha var sak på sin plats! :D
Det var inte lite kött att grilla, jäklar, men vi hade ju räknat med att Cassen och min bror Andreas skulle komma (men Ante dissade ju oss som vanligt :P framför en AIK match..hm not good :P, han valde alltså B-laget istället för oss: A-laget :D )
Men det överflödiga köttet gick åt endå..tur att vi hade Kicki hon avgudar ju grillat kött: Ååhh det är så himla...svälj...gott, om jag bodde som ni skulle jag grilla varje dag..! Till och med på vintern skulle jag grilla..!
Hörde du Adam? grillat VARJE dag!! :D
Snacka om Halleluja moment för henne alltså.... :D

   

   

Senare när det blidde så mkt mygg och knott att vi inte kunde sitta ute längre, drog vi oss in to tha house! ;D
Oj vilket flams det blev sen...Kicki hade nog fått i sig lite väl mkt vin till maten och chipsen xD hittade på en massa tokigheter och vi andra kunde inte göra annat än garva... :D fast bror min såg inte sådär jätteroad ut där han satt intryckt i fåtöljen...! :P Kicki hittade ett plastlock och började leka att hon var på ett fartyg: "Hej och välkommna till Silja Line, som ska ta er till...."  andra roliga grejer hon gjorde var att sätta två stearinljus som ögon, jäklar vad rädd jag blev första när jag såg henne, typ: Nooo rymdvarelserna attackerar! innan jag fattade att det var hon, hon lekte också taliban genom att dra håret över ansiktet och sätta ett par glasögon över... gosh :D
Dessutom var hon helgalen i vårt piano, satt och spelade som en tok, till slut utbrast hon: jag spelar så det blöder...! så hade hon fått ett sår på fingret, en sak som blödde iaf var våra andras öron, pga. de skavsår vi fick utav det hemska pianoljudet :P shit hoppas det inte hördes ut...snart kommer väl grannen över och hämnas pga. gårdagen.... undrar vad de hittar på, äggkastning på fönstrena eller varför inte grillkols-kastning :o man får ju hoppas att det inte händer...

Vårt kära besök åkte inte hem förens klockan 02.55...så jo det blidde sent, när de lämnat huset kunde man pusta ut, nää men så illa var det inte, men lungt blev det om man säger så...trodde då att tröttheten skulle slå mig, men icke! Istället blev man endå piggare och satt upp och läste skvallerblaska till 04.00..herregud what a night! :P
Men grymt kul såklart! ;D

I dagsläget har man precis kommit hem från en promenad, följde med mamma o pappa uti spåret, pappa körde sitt som han kallar gå-på-morgonen-till-jobbet-tempo..tss vaddå snabbt, till och med jag kunde hänga med hans jättekliv till steg...men vi var tvugna to slow down när vi märkte att mamma var försvunnen, hon försökte desperat hänga med stackaren, andfådd och röd i ansiktet...men vi anpassade tempot sedan! :D
På vägen hem träffade vi Olle, skit där stod man i nästan en halvtimme och lyssnade på vuxen tjatter :P men jag stod och tänkte på annat för att få tiden att driva förbi dock så gick det åt pipsvängen...man fick skylla sig lite själv också, tänkte: nää nu går jag nog utan dem, vi är ju snart hemma...äsch jag kan vänta ett tag till.... så höll det på, gick jag? näää.... men man vill ju inte vara oförskämd liksom... :P 

Nu ska jag gå gott folk :D
Ha det bäst...!
Pussokram cykelram <3

Dagens roliga samtal:

Vårt samtal i spåret:

Mamma: Men det behövdes ju handlas vin
Jag: Haha det lät som du sa att du skulle handla Svin (handlaS vin)...
Pappa (hörde oss inte så bra): Va?!! Har du handlat ett helt svin? Jag tyckte att vi hade mkt kött i kylskåpet... 

Och detta....från OC, lite barnsligt men jag kunde inte hålla mig för skratt:
(brukar inte kolla på det så jag vet inte va rollerna heter men..)

En tjej dissade en kille när han frågade henne om hon ville gifta sig med honom. Hon åkte sedan iväg i en bil. På vägen ångrar hon dock sig och hon och de andra i bilen vänder. Mannen är kvar på samma plats, nämligen vid en korvmoj eller resturang vet inte riktigt, nått matställe. Han blir överlycklig när han ser vem som stiger ut från bilen, hon går fram till honom och det första hon slänger ut sig är:
"Nu är jag jättesugen på korv"...

Haha ofta man säger nått sådant som första mening...men jaja, kul var det....! :P

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0