Borta bra men hemma BÄST! ;D

Nu är man hemma igen efter ytterligare två dagar på landet! :D Vart skönt att vara där å bara vila upp sig lite.. Här kommer en liten "resume" över de dagar vi var där:

Söndag:
Vaknar av att Erik och mamma väsnas nere i köket, vilket får mig att sega mig upp ur sängen. 
Mamma skjutsar sedan bror till Statoil där han ska samlas med laget för avresa till Tjeckien, måste erkänna att jag kommer att sakna honom denna vecka som kommer.. :( fast nu slipper man det eviga tjatet vid matbordet: "Anna måste du sitta med armbågarna sådär, flytta lite längre bort i så fall..." så nu kan man äta som man vill! ;D
Satt mest hela dagen och diggade till MTV, men jag och pappa var faktiskt ute och gick, nästan en timme faktiskt, så deså!
Vid 17-tiden packade vi för att lämna huset ytterigare en gång och bege oss till landet, dock fick vi inte in våra busiga katter, så det drog lite extra på tiden, men vi lämnade nycklarna till grannen så de fick vara kattvakt..! Undrar vad de tänkte: "Oh NO..!" gissar jag på ;P

I bilen satte jag snabbt mp3 i öronen, orkade inte lyssna på de vuxnas tjatter, de snackar alltid om så tråkiga saker, som om jobb m.m. sådant får man ju lite ångest av att höra när man är mitt uppe i sommarlovet! :S
Som vanligt stannade vi på skäret, denna gång endast för att hyra en film inför kvällen, stod där och tjaffsade om vilken film vi skulle ta, plötsligt märkte vi att en lång kö bildats bakom oss, då förstod vi att det kanske var bäst att skynda på lite, så det fick helt enkelt bli en svenne-film denna gång: "Underbara älskade"
Men vad är en film utan nått gott till? Så vi köpte lite snacks också! :D   
På landet såg allt likadant ut som igår, What a suprise! Åt lite middag, sen var jag och mamma ute och gick en sväng, pappa är så lat så han bangade helt, vi blev allvarligt talat lite besvikna på den gubben, så vi lämnade honom sittandes på soffan med mobilen i handen...
Mamma och jag gick i takt till en låt som jag har på mobilen, men vi var tvugna att stänga av för man började bara att skratta hela tiden, själv så tog man ut stegen så mkt att man sträckte framsidan av benet när man gick, så jag hade svårt att hänga med i tempot där på slutet.. :O Väl tillbaka i stugan hittade vi pappa halvsovandes i soffan! Det var en chock, klockan var ju bara runt 20-tiden, dock så for han upp som en skott när vi nämnde ordet: BULLAR..hur kan det komma sig? :P Fikade med mammas hembakta bullar, himmelskt, och såg den hyrda filmen...
Riktigt bra film och det skadade ju inte att killen i filmen (Anastasios Soulis) var söt... Satt och smågrina lite då och då, försökte snegla på päronen men deras ögon var minsann torra, damn, alltid bara jag som grinar till sånna filmer.. :O :P
Sedan var det, borsta tänderna, kuta ner till dass och tillbaka igen, åå hoppa ner i sängen...hade två dunderfeta kuddar i sängen, kändes nästan som jag satt upp, tog bort den ena och somnade!
 
Måndag:
Dåligt väder, usch regn och rusk...då är landet verkligen helt värdelöst, finns ingenting att göra....men sedan hände något mirakulöst, solen kom igen! Sprang ut och dansade, hoppade av lycka...ehh vänta nu, så gick det inte riktigt till, men klart att jag blev glad! ;D Bestämde mig för att sätta upp trampolinen så min hyggliga pappa hjälpte mig, var år och dar sedan jag hoppade loss på den mattan, så jag tänkte: "Nu äntligen är det dax!" Upp på mattan och börja hoppa, jäklar jag har glömt hur barnsligt kul det är att stutsa runt på en matta, skrattade hela tiden under den första halvtimmen, sen hade den förlorad sin glans.. :P okey om sanningen ska fram så var jag helt slutkörd efter alla skutt och hopp, behövde vila...dessutom kändes det i ryggen en hel del, så nu kan man inte klaga på den stela sängen inte...
På eftermiddagen kom pappas goda vän Thomas på besök med sin hund Valle. Var ju lite trevligt....men som sagt man hänger ju inte direkt med när de vuxna kör igång sitt snack så jag satt mest och tittade på, smålog lite och försökte se allmänt "gullig" ut :P Valle tyckte nog likandant som mig, han var rastlös och gjorde ifrån sig underliga ljud...söt! :D Efter två timmar av prat och äppelpaj stod jag inte ut längre, utan jag gick och la mig i sängen med en skvallerblaska för ansiktet, va lite småroande att läsa om alla dessa kändis-rykten.
Thomas och Valle åkte sedan hemåt, mamma och pappa gick ned för att vinka av honom vid bilen, viskade till mamma: "Ska ni gå ned och säga Hej då?" Mamma: "Ja, vaddåra? Jag: Aha..men ska jag.... Mamma: Ja följ med du med, det tycker jag...!
Hyrde en ny film idag, World Trade Center, HEMSK! Lipsill blev man även till den...

Tisdag (idag):
Vaknade sist av alla, sömntuta som man är, ville inte gå upp, jag trivdes ju i sängen så varför anstränga sig att gå upp? Men alla klagomålen fick mig att masa mig upp...
Skyndade oss att packa ihop alla saker för att åka hem igen, mitt ansvar var ihoppackning av trampolinen, lagom för mig...gick faktiskt bra, men pappa skulle ju självklart hjälpa till, TEAMWORK kallas det! :D
På hemresan fick jag sitta bak i bilen och trängas med alla kassar med mat och dylikt, nu undrar ni säkert varför alla matkassar var i baksätet och inte i bagageluckan, jo för där hade pappa lastat in en massa gran-stubbar och ved till vår braskabin hemma. :P Kassarna bredvid mig flög åt alla håll och kanter när pappa körde sina skarpa "raggarsvängar" så det var sådär lagom mysigt...
Nu ska jag sluta sitta här och skriva en massa ointressant saker... :D skönt atta vara hemma igen iallafall!

Pössåhej Annsing :D    

image224
Här ser ni ju prov på hur skicklig fotograf min pappa är... :S
Härlig bild är det iallafalll!


Kommentarer
Postat av: Erika ! :D

Anna glömm det ! Anastasios Soulis är MIN! :D Jag har spanat in honom sen han va pytteliten grabb (i typ alla älskar alice) så back off ! :D
Haha, härlig bild Anna :D hopp hopp! jag vill oxå :( :D

2007-07-24 @ 21:36:39
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: AnaBanana :D

Haha xD har du? Gosh, besatt? ;P Ehh tro inte att du är ensam om det Erika, I have doing that to!! :D So if I was you, I would back off before it's to late! ;D mohaha Vi kan väl dela på han, vilken del vill du ha, den nedre eller den övre? ;D
Aaa jag bara älskar att stutsa runt på den där mattan! :D

2007-07-25 @ 11:43:08
Postat av: Erika ! :D

Ja,klart jag är besatt...Hela mitt rum består bara av fotografier på honom!
Men okej, vi delar ;D Men jag vill ha...eh... hmm.. fuck.. får man se hur den nedre delen ser ut innan man får välja? ;D

2007-07-25 @ 21:35:57
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: AnaBanana :D

haha har du? Faan nu blev jag avis..måste skapa en speciell vägg här hemma med honom, tack för tipset! :D Asså jag kan ju inte bestämma det, du får fråga honom if you can have a look! ;D god damn it, jag kan inte heller bestämma mig...

2007-07-25 @ 22:25:28
Postat av: Anonym

Ja, och jag skickar fan mejl varenda dag till honom :D så ta efter! och gör en sång till honom också så ska du se att det går hem ;)
Ja, får göra det ;D men annars kan vi ju dra lott?
Jag drar en nu.. om det är en pappersbit i handen får du nedre delen, okej?
*lallalaa* , blandar *lalala*
vilken hand anna?

2007-07-26 @ 10:37:48
Postat av: AnaBanana :D

Haha nu vet jag inte riktigt om jag tror dig? :P men men... :D Sång?! What a good idea! ;D eller en lien poetisk dikt kanske =) Ok..hmm..svårt val..men jag tar nog den högra handen! :D

2007-07-26 @ 14:02:56
Postat av: Erika ! :D

Haha, men dah, klart jag inte gör ;)
Haha, okej höger.. = nedre delen... grattis anna..! ;D

2007-07-27 @ 10:56:35
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: AnaBanana :D

haha tänkte väl där ;P Åh fan nedre delen inte illa..då tar du den övre då!? ;P fan den är ju nästan bättre, med tanke på att man inte sett den andra delen. damn, grattis till dig med erika! ;D

2007-07-27 @ 11:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0