Busritt, surkärring, bromsbett och bakning, en salig blandning!

Sitter här nu...klockan blir strax 18.30, shit den gär dagen har känts så himla lång, beror på att jag gick upp klockan 06.30 imorse..så nu är man lite trött, känner hur ögorna svider, INTE alls bra på en fredag...noop!
Anledningen till att jag gick upp så tidigt berodde på att jag idag hjälpt till istallet med att rida över hästar till deras nya sommarbete! :D så då var det värt att gå upp ett par timmar tidigare! =)
Vart duktig och kvällen innan ställt klockan, men min pappa gjorde det för säkerhetens skull, tänkte lite skeptiskt: "Nä va onödigt att han ställer SIN klocka, ja menar jag kommer gå upp utan problem, no problemas! "
Men nu tackar jag pappa för att han ställde sin klocka, för inte hörde jag när min klocka ringde sin hemska signal, jag hade tydligen bara stängt av den utan att märka ett skit... :P så min pappa väckte mig, yehess! :D

Sen var det bara UPP & HOPPA från den varma sängen...usch det var en tung period :P men med lite frukost i magen så funkade det helt ok =) tog mig initiativet att cykla till stallet, trots att pappa erbjöd skjuts, men jag tänkte: "Nu jäklar ska jag visa dem att jag inte är så lat!" :D så det var bara att hoppa upp på cykeln och börja trampa, mamma tjatade hela tiden att jag skulle ta med mig en ryggsäck med vatten och en banan i, men jag dissade hennes förslag hela tiden, jag menar :GE UPP :P  

Väl framme vid stallet satt redan en massa och väntade, bland annat min goa kompis Emma :D och en massa andra sköna människor! Märkte då även att jag glömt min kamera, skit...så tyvärr blir det inga bilder..
Vi hade en kort samling, sen bar det av ned mot hagarna, där vi borstade av dem samt sadlade och tränsade inför ritten =) Jag hade ett 10 årigt New Forest sto som heter Balbina, en söt liten filur! Var ett tag sedan jag red så det kändes lite ovant om man säger så :P Back to square one!  näärå så illa var det inte, eller hur sitter man upp? :P Min lilla häst va så liten, kände mig som en kloss på henne, men Emma satt hela tiden och sa att det såg bra ut, undrar hur mkt sanning hon sa om den saken :P hehe...
När alla var klara red vi iväg på ett långt led..och då menar jag långt. ungefär 35 hästar var på det ledet..och vem red sist? Jo jag! :P

Turen gick bra (orkar inte sitta och förklara i minta detalj men..) alla hästar skötte sig utmärkt, trots att vi red i en 1 1/2 timme (de som hade valackar red dock i 2 1/2 timme, de skulle längre bort...) stötte på en sur kärring, som gick på mig och Emma av alla ryttare, snacka om att man var utsatt när man red där bak :P hästarna sket nämligen en del om man säger så, hon utbrister med sur min: "Ja jag hoppas verkligen att ni kommer tillbaka och plockar upp det här efter er, VA? ska ni göra det eller?" Jag sa ingenting...men jag höll mig för att inte slänga ur mig en taskig kommentar. Vad är problemet? man behöver väl inte gå MITT I skiten, det går ju också att gå på sidan om...!!
annars du din pedanta kärring kan du väl gå och sopa du som har händerna fria, eller varför inte ta lite skit till din lilla sketna blomsterrabbatt! ok nu får jag ta mig samman... :P men ibland blir man så irriterad det försvinner ju endå om typ två dagar.. so I cant see the problem.. :P

Framme vis sto hagen släppte vi dem och de sprang som galningar, FRIIA! så härligt att se :D
Sen fick vi skjuts till vår ridlärare Ann's hus, dit valackarna skulle för att beta...där fick vi vänta i ca 2 timmar innan de kom..jag och Emma + de andra som red ston, satt och softade på Ann's altan och saft fick vi också, Oh yeah! :D
Jag fick dricka min saft ur ett glas där det var en tecknad katt på och där det stod MJAU..tack Emma för att du överlät det glaset till mig! =) det är LYCKA! :P
Efter dessa två timmar, och efter man fått ett antal mygg- och bromsbett kom ryttarna med valackarna...äntligen!
så släppte vi ut dem..erhm..eller jag och Emma sprang så fort vi var klara upp till altanen igen för att få ha kvar våra platser, som va de BÄSTA, yeah första parkett! =) men det krävs ju bra platser till kungligheter som vi! Eller hur Emma? ;)
Ann bjöd på pastasallad, bullar och ballerinakakor! Gott var det! men Emma och jag ville inte ha skinkan, såg ut om den kom right from tha slakt, och tack Emma förresten för att jag fick dina köttbullar! =) Meatballs 4Life!
Jag, Emma och Therese fick sedan skjuts hem av Bosse och Christina, gracias för den åkturen! =) Nu börjar det här låta som värsta tackcermonin, men det betyder ju! :D
Väl hemma var det bara att duscha och ta av sig the dirty ridkläderna..

Idag har jag också vart med Anabanana numero dos (eller rättare sagt Anna F) vi har bakat och fettat upp oss. Vi gjorde grymt goooa kladdkakor-muffins typ med någon chokladkräm på! :D Way to goood! =)
Haha men Anna var lite väl säker på att hon hade alla ingedienser..vilket hon sedan inte hade...kom upp en hel lista på saker, som vi tydligen behövde köpa..och då hade vi redan startat med smeten, så den fick stå och surna medan vi gick för att handla det vi saknade (tur att affären ligger nära oss, annars vet jag inte vad smeten hade blitt av) så vi var till den kära ICA nära affären...men det där med vad vi skulle handla höll vi nästan på att glömma bort för vi höll på att busa med massa annat, kollade på en massa barntandborstar och barntandkrämer: "sån här bamsetandkräm hade jag när jag var liten...aa men den här också, du vet den med en krokodil på, den rosa, som man nästan åt upp för att den var så god.." ja så där höll vi på :P Vi hade även svårt att hitta i den där MINI affären, haha sämst verkligen, snacka om dåligt lokalsinne! Virrade bort oss i jakten på muffinsformarna!

Väl tillbaka hos Anna kunde vi göra klart allt, och kakorna blev HUR GODA SOM HELST!! (tog med mig några hem som jag ska njuta av) :D vi är riktiga bagare vi! hell yeah! men vi märkte också att vi är riktiga hejare på att diska, jäklar vad det gick undan!  "ååååååå....DISKA!"   
Innan jag gick hem lyssnade vi på en Disney skiva med en massa klassiker, grymma låtar! :D sen gick jag hemåt, till mitt kära lilla hus och min kära lilla familj! :D
Jusste en kommentar från Annas pappa som var lite kul:
(Anna letar efter bakpulvret, men hittar det inte trots förgäves letande, hennas pappa rycker in och hittar det BAKOM en massa grejer) Han: " Men Anna det är pinsamt att du inte hittade den, ja menar deet heter BAKpulver, det är klart den ska stå BAKom något" Lite småskoj sådär...! =)

Erik har färgat håret precis han...spännande att se hur det blir nu, hörde nyss från badrummet: "Ska det vara så här mörkt" jag är rädd att vi har en besviken här?! :P

  <--- Våra bakverk!

TjollaHopp TjollaHej! :D

Förresten tack Emma och Anna, you maked my day today! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0