Huuh.. :S

Blir alltid lika nojig när klockan slagit tolv på natten..usch hatar det! nu är klockan 00.15 snart och jag är så gott som ensam hemma, bara pappa som är hemma, men han ligger ju och sover...
Man reagerar verkligen på varje lilla ljud och rörelse, fan, vem är det egentligen som kommit på att spöktimmen just är när klockan slagit tolv? Den personen är inte min favvo iallafall...blir ju inte bättre av att man tror på det också.. :S Ska försöka slå bort tankarna och vara uppe ett tag till iallafall!

image246

Och att legenden Ingemar Bergman avlidit idag också, det var ju tråkigt...Inte för jag vet så mkt om de filmer han har gjort, men de var tydligen bra eftersom han fått så stor uppmärksamhet och framgång med dem. Försökte kolla på en film av honom som de visade på SVT idag, nämligen "Smultronstället". Pappa var väldigt intresserat och jag tittade mest för hans skull, när han sedan gick för att lägga sig bytte jag genast kanal :P Men den var ganska bra under den tiden som varade, men aldrig att jag frivilligt kollar på en svartvit film, får lite ångest faktiskt...En film som han gjort som jag dock känner igen är "Det sjunde inseglet" när en man spelar shack med döden, kollade lite på den en gång, men det var inte så mkt man fattade, är väl för ung och dum kanske :P
Men vila i frid Ingemar... och snälla spöka inte för mig! :P 

image247
Jag undrar om Ingemar, innan han avled, fick spela shack mot döden?

Nu är klockan 00.30, puhh..inget har hänt hittills...
Har inget att göra, så jag skriver lite mer här..ska lista en massa favvos saker:

Favorit....

Månad:
Borde ju vara januari eftersom jag fyller år då...men inget är väl tristare än snö, slask och mörker...Så Juli är den bästa månaden, då är man helt fria från skolan och det är sommer och varmt (oftast).

image256

Låt: Hm..svårt, av alla? Ja, jag har ju alltid älskat låten "Every step you take" med The Police, så fin bara =) så det får bli den, finns ju ett hundratals andra bra låtar, men kommer man ihåg alla? Nej...

Dryck: Nu kanske ni förväntar mig att jag ska säga cider eller öl eller liknande...men nej :P Antingen te, söderhavs te ska det vara, varm choklad med grädde (dregglar bara jag skriver det :P) eller Pepsi Maxi, det kan jag verkligen frossa i, men jag börjar dra ned på doserna, vad är det i den som gör en så beroende? Man börjar ju på allvar undra!

image257

Djur: Jag borde säga katt, eftersom jag alltid haft och har katter...eller häst för jag rider..Men jag måste säga marsvin, underbara små varelser! Älskar deras vissel och kurrande...

image255

Plagg: Min pyjamas där det står: "Hello Tiger" på...haha nää men om jag ska välja nått "vanligt" plagg så får det bli mina leggings, snyggt och skönt! :D Passar NÄSTAN till alla tröjor och tunikor..

Film: Gosh..alldeles för svårt, It's many of them..Nää men "Grease" med travolta, en skön musikal som man inte kan göra annat än dansa och sjunga med till! :D fast svenska filmer som "Ondskan" och "Underbara älskade" och också högt uppe på listan!

image254

Skådespelerska/Skådespelare: Cameron Diaz/ Anthony Hopkins eller Leonardo-ni-vet-vem :P

Minne: Jo du...det finns många! Kan inte säga nått, men många har man!
Ett roligt minne är när jag och en kompis red barbacka på en äng, tog tyglarna i en hand viftade med den andra och tjoade som indianer! ;D
 
Bus: När jag på morgonen tejpade under osthyveln för pappa, snacka om att han blev snopen och irriterad när han inte kunde hyvla ost till sin nyrostade macka...när han fick veta om mitt busträck blev han inte så där jätteglad :P Vanligt bus, men grymt kul!

Dance-moves: Min storebror Andreas har inspererat mig...kallar movesen för "Tha ante moves" och kan beskrivas som lite smått galet hoppandes upp och ned stående på samma ställe...

Seriefigur: Kalle anka, älskar bara när han säger "Urk" när det inte går som han vill! 

image253

Åk på grönan: Ingen tvekan...PopExpress såklart! Kan inte göra annat än skrika, skratta och shaka när jag åker den!

Kille: Tänker inte jag avslöja, min hemlighet! ;P

Del i Åkersberga / Stan: Ehh...det finns ingen..haha jodå Wira bruk, om det tillhör Åkersberga förstås!? :O I Stan så är det plattan! Nää skämta...Kungsträdgården kanske, har ju inte vart överallt där ännu :P

image252

Station i tunnelbanan: Solna centrum, jättefina målningar, dessutom gillar jag låtsas-älgen som står i en monter, värsta frilufslivs känslan ju! 



Tandkräm: Colgate Total, den ligger mig varmt om hjärtat! Hjälpt mina tänder och andedräkt i svåra lägen...
Jag menar klicka bara på bilden så får ni se!

 

Mat / Efterätt: Gillar ingen speciell maträtt, allt är ju typ gott. Men efteträtt däremot är det ju självklart Marängsvish, inget slår det! 

image249

Vila-ut-sig-plats: I sängen såklart, vart annars? :P På gräsmattan på tomten också, om inte man blir attackerad av alla läskiga insekter bara, då blir det inte mkt vila till...

Glass: Hemmagjord isglass som man gör av saft! Nää inte..88:an klassiker!

image248

Nää men gud nu har jag suttit här alltför länge...ska gå och sova....
GODNATT!   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0