Idag har jag bakat en kaka, så låt det smaka! :D

I eftermiddags hade jag inget att göra
men plötsligt kom mamma och viska i mitt öra:
"Baka nu en kaka din lata lilla unge,
annars blir du kastad i närmaste dunge!"

Då kom motivationen och pressen den försvann
för att baka en kaka, det kunde jag minsann!
Ned bland recpeten jag for och det var bara att börja titta,
tills jag chokladkake-receptet hitta!

Decelitermått, slickepott och bunkar, jag tänkte:
"Fan om det här inte funkar!"
Ned med alla ingredienser och jag rörde om för livet, 
och jag kände att jag tagit första klivet

Nu kunde jag pusta ut en sekund, men fan nu var det gräddningen som stod på tur
kändes som jag satt fast i min egen-byggda bur!
Jag tog modet till mig, men började fundera:
"Gud säg mig, klarar jag mera!?"

Klockan på 25 minuter och kakan in i ugnen så het,
så var det bara att vänta tills den blitt tillräckigt fet
Klockan ringer och nervositeten gror:
"Hoppas den inte blitt alltför stor!"

Men när jag ser den bruna fina kakan ger den mig ett lugn i kroppen,
och jag känner att jag nått till toppen!
Den goda lukten får mamma och pappa att rusa in i vårt kök,
och där sitter jag med kakan i allt stök
De utbrister: "Gud va vi är stolta över dig Ana,
and by the way taste this banana!

så nu mina vänner ska jag avnjuta min kaka
och om ni vill kan ni också få smaka!
Även om bakning kanske inte är allt 
vill jag säga att det kändes jävligt ballt

Det här är Anna som signar ut, SLUT!  

Haha :D Poet jag VET! :P (eller INTE xD)

Men ni kan få receptet till min goa kaka om ni vill:

RECEPT TILL CHOKLADKAKA

3 dl vetemjöl
1 3/4 tsk bakpulver
1 krm salt
2-3 msk kakao
1 1/4 dl farin
100 g smält margarin
1 tsk vaniljsocker
2 dl vatten
50 g valnötter

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna elller fyrkantig bakform.
Blanda mjöl, bakpulver, salt, kakao och farin.
Tillsätt margarin, vaniljsocker och de hackade valnötterna. Häll sedan över vattnet och rör om ordentligt!
Häll smeten i formen och grädda i 25 min.
Efter, låt den svalna, skär den i bitar.

Mumsigt värre! :D

   image106  
OBS! Inte denna kaka, bara en exempelbild :P hehe...


Kommentarer
Postat av: Lillemor

jäävligt grym dikt :) älskar att skriva såna grejer

2007-07-04 @ 21:10:04
URL: http://lillemorpedro.blogg.se
Postat av: Anna :D

Haha =) tack så mkt, var inte särskilt seriös när jag skrev den, men kul hade jag! :D :D

2007-07-04 @ 21:39:25
Postat av: Erika ! :D

HHAHAHAHAHA xD älskar ditt rim där :D fy faan! Ana, taste the banana xD fy fasen :D du borde bli poet ja ;)

2007-07-04 @ 22:01:55
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: Erika ! :D

btw, tack för recpetet...gissa vad jag kommer göra hela helgen :D

2007-07-04 @ 22:04:56
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: AnaBanana :D

HAHa :D nää poet vet jag inte riktigt :P asså jag smakade den där kakan igår, den var inte sådär jättesöt, för den kommer från nån viktväktarbok, men med lite grädde så :P den är nyttig iaf! :D yeah

2007-07-05 @ 11:52:12
Postat av: Erika ! :D

Jo men du vill väl impa på ebbs? :D
Ahaa, oh..men viktväktarna..vafaan...ska man käka nått som e fett så ska de va rikttiiiiigt
fett och inte nå jäkla light produkt :D
så naej, jag kör på de tyngre recpeten ;)

2007-07-05 @ 15:30:16
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: AnaBanana :D

Joo ebbeEbbelito och mitt förhållande har ju knakat en del den sista tiden..so I need to make him proud! :D haha kööör hårt på de tyngre recepten du! :D Heavy stuff dude! :P
så du klankar ner på min light cookie?...jaha där ser man! :S ;P

2007-07-05 @ 16:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0