Inte så lyckat...

Tänkte ta mig en kopp te och ett äpple nu ikväll..så jag gjorde det!
Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Först spillde jag brännhet tevatten i knäet, inte hade jag skyddande byxor på mig, utan korta jeans shorts, så hela låren blev skållade om man säger så :P På köpet kändes det som man kissat på sig...Efter den händelsen tog jag det mer försiktigt med drickandet, plötsligt känner jag att jag har någonting mellan tänder...Jo ett långt jäkla hårstrå (säkert mitt eget men endå) har fastnat och sitter som tandråd mellan mina framtänder, fräscht, drar ut strået och rynkar lite på näsan...

Äsch tänker jag, provar lyckan i äpplet istället. Dock glömmer jag att jag har en fet blås i munnen och tuggar på som bara en... AJ AJ AJ!! under resten av tiden då jag käkar på äpplet tuggar jag med långsamma rörelser OCH med öppen mun, slår vad om att mitt smaskande lät över hela huset!
Inte nog med det märker jag att en finne håller på att utvecklas på min haka, ömmar som bara den och den är inte liten heller, spännande att se hur den ser ut imorrn. :S

Tittat på en dum engelsk humor serie, skenet bedrar eller vad den heter :P Satt och garvade högt även fast jag inte förstod skämten, det kallar jag skratt-terapi. När den var slut tittade jag ivrigt i Tv-guiden om det inte var ett till avsnitt efter den, men icke...så där tog min skrattverkstad slut för dagen :P

Moa, min lilla katt verkade inte heller ha en så lyckad kväll, hon fick ett lock från honungsburken rätt i skallen, efter det betedde hon sig lite skumt, hoppas ingen skada är skedd på den fronten...!

Kanske ska ta och gå å lägga mig trots allt, börjar ju bli rätt sent...halv ett på natten...

image225

Den blåa drömmen

Varje kväll när lampan slocknar
och natten ska falla på
så knackar John Blund på dörren
så tyst och försiktigt så.
Han tassar in genom dörren
i sina sömniga skor
och sätter sig fint vid sängen
i rummet där du bor.

Han har en så sömnig mössa,
den är full av sömnig sand.
Han ger dig en sömnig kaka
med sin sömniga lilla hand.
Hans bil är blå, kan du se den?
Nu åker den snart förbi.
Surra, Surra, säger bilen,
mig kan du få åka i.

Nu spänner han upp paraplyet
och sätter sin mössa på.
Vad bär han inunder armen?
Jo, en drömbok som är blå.
Och mot drömmarnas land åker bilen,
med en sömnig fart.
Nu somnar vi nog rätt snart.

Och där ser du gyllene träden
som växa i drömmarnas skog
och drömmarnas blåa fågel,
jo, honom känner du nog.
Kryp nu ned under fågelns vingar
och somna fint och bra. 
Hör fågeln sjunga en visa:
La-la-la-la..

GOD NATT! =)

image226



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0