Måndag, Monday, Lunes....

Idag har det inte vart en rolig dag...och USCH vilket skitväder vi har i Sverige, vill bara ta med mig mitt pick-å-pack å dra... :/ måste gud alltid kissa just över detta avlånga land...? varför inte ta nått land som verkligen behöver det?
Jaja man kan inte alltid få som man vill här i livet, slår vad om att vädret kommer bli kanon fint när skolan börjar, då man sitter inne dagarna i ända... So PLEASE give me some sun!
Sommarlov? Tss...snarare regnlov... på med gallonbyxorna och stövlarna, nu ska vi ut och hoppa i pölar! :P ...skit att man växt ifrån sånt, om man skulle göra det på min gata nu skulle ju grannen ringa till närmaste dårhus som kom och hämtade en, där jag står nersmutsad och glad i vattenpölen :P so dream on... =)

För ovanlighetens skull gick jag upp klockan 9.30 idag, mkt bra jobbat där! :D
Åt frulle vid tv:en, kände att jag behövde lyxa till mig för att komma på lite bättre humör, kollade på MTV och på någon topplista där de spelade kärlekslåtar och grejer, David Guetta kom etta med låten "Love is Gone" haha det passar ju mig i dagsläget... :S :P 
Zappade ett tag på tv för att hitta nått kul att se på...bara massa reklamgrejer. Var tvungen att kolla på TV-shop där de sålde den så kallade: "MAGIC BULLET - gör köksarbetet kul igen" haha sure liksom... satt i en studio och visade en massa finesser som den kunde göra, alltid lika irreterande-Kul att se publikens blickar och utrop: "OH MY GOD! xD men sådant trams tröttnar man ju på, så jag zappade vidare och stannade på Cartoon Network, Yeah, där visade de Snobben och barnslig som man är var man ju tvungen att kolla klart på avsnittet. Men under programet insåg jag en sak: Snobben är en lattjo liten typ! massa helsjuka kommentarer och sånt. I Like!
image160            image161
Som när Gullan sa till snobben: "Hey slåss som en riktig man!" Han slickade henne nämligen bara :D
Men nog om barnprogram... :P

Gråtit till en film har man också hunnit med att göra idag, såg Wallander filmen - Hemligheten, och Stefan dog i slutet, han tog livet av sig! :O Huuh får rysningar, men sorligt var det! :/ att man ALLTID ska gråta när det kommer till sorliga filmer, fattar inte. Jobbigast är det när man kollar med familjen, man försöker verkligen hålla de tillbaka, men det är ju så jobbigt när näsan helt plötsligt börjar rinna också! :O man måste ju dra upp det för att inte ha ett ton med snor hängandes över läppen, när man gör det är man garanterat avslöjad: "Anna gråter du..?" säger de med ett leende på läpparna...hehe jobbigt läge där..! :P men bättre det än att bli kvävd i sitt eget rinnande snor! snacka om öde det hade varit.. :P

Idag var min MP3 helt lost också, letade överallt efter den...fanns inte, var verkligen nära på att öppna min dektetiv-låda and start looking, för ett tag trodde jag verklgen att någon vart i huset och nallat den, men vem kunde det vart, katten el? :P Mamma gick underligt nog och kollade i alla papperskorgar: "Nää Anna här ligger den inte heller!
Haha va tror hon? att jag skulle dumpa den ensam i en papperskorg där allt vad heter snusk ligger? knas.. :D nepp! Som tur återfanns den i vardagsrummet, ingen skada skedd =)

Följde med mamma en sväng på byn, ja inte för att ragga inte :P utan för att handla lite mat bara =)
Stod en halvtimme vid nån frysdisk där de sålde någon pizza, mamma verkade helt fascinerad av den där pizzan:
"Hmm..men Anna den ser ju god ut, kolla liksom den har fyllning i kanterna....det var en ny grej...vad innehåller den...? Hmm men det står ju inget....är det bara ost eller? den skulle ju du och Erik kunna ta till lunch någon dag..? Eller
? Jag: Nää men jag vet inte, strunta i den där pizzan..jag kan ta nått annat.. Mamma: Ok, men tycker du inte att den ser god ut, häftigt med fyllda kanter....men nää vi lämnar den här och går vidare tror jag! xD
då kunde man pusta ut :P Som vanligt tiggde man till sig ett paket tuggumi innan betalningen, det är bara att slå på den där tycka-synd-om-mig-blicken så funkar det! :D Men allvarligt jag är en Tuggo-man, alltså jag missbrukar tuggumi, inte bra....fan att det inte finns typ som nikotinplåster fast för tuggumi missbrukare... :P man kanske ska starta ett uppfinnar projekt där! :D en ide att fundera på... :P vem vet kanske är det Nobelpriset nästa!?   

Nää nu ska jag försöka fördriva tiden på något annat sätt, kanske stå och äta upp salladen som pappa just nu är full gång med att göra till maten :P nää vet ni vad? jag ska nog dammsuga mitt rum, märkte att jag pillat ut alla dunfjädrar från täcket ut på golvet, så just nu ser det ut som jag har en hönsgård i rummet :P Need to clean my room fram tha dirty dunfjädrar....
Ska nog ta mig ett glas saft och titta på den fina utsikten, dvs. en äng, lite träd, en grå tråkig trottoar och en fet övertrafikerad väg :D men Ha Det Bra Alla Goa Och Glada!

Peace out...!

...Förresten läste nyss i aftonbladet om en man i England som rånat en bank utklädd till ett träd...haha jag kunde inte hålla mig för skratt xD han hade grenar och löv fasttejpade på kroppen, shit då måste man vara desperat xD
..omg, när jag kollade närmare på bilden ser det ju ut som Stig-Helmer :P


xD


Kommentarer
Postat av: Erika ! :D

HAHA, du har rätt :D Har stig h , blivit krimenell? :( jag trodde bara han sjöng om kameloenter..å om "allt som lyser, rör sig eller låter".. xD

2007-07-10 @ 00:14:53
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: jessica

gud måste ha en väldigt liten
blåsa isf.. om han ska pissa ner vårt avlånga land vaaarje dag :O smart anna!

2007-07-10 @ 11:55:52
Postat av: AnaBanana :D

Haha xD ja jag är besviken på Stig Helmer...han som var min stora förebild i många år... trodde inte att han kunde sjunka så lågt.. :/ :D
Jessica, jo skämta inte, gud borde fundera på plastikoperation, BlåsFörstoring, så han slipper pissa så jädrans mkt! :P

2007-07-10 @ 19:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0