...Men Fredag är endå den dagen som känns bäst..!

Igår bestämde sig mamma och jag att vi skulle ha en tjejkväll, eller rättare sagt en mamma-och-dotter kväll inne i stan, med lite middag och så!
Vi tyckte att det var säkrast att åka kommunalt in, för annars vet jag inte om vi hade tagit oss hem pga. mammas dåliga lokalsinne i stan..
Vi stod och väntade på bussen som skulle ta oss till danderyd, jag hoppades på att bussen skulle vara "lagom" fylld av människor, frågade därför mamma: "Tror du att det kommer vara mkt folk på bussen el?"  Mamma: "Nää inte på en fredag som denna..." pustade ut lite och bussen kom, men mammas svar hade inte varit någon vidare fakta, det var inte bara fullt på bussen, snarare PROPP-fullt, ståplats enda fram - Yippie! :P så vi fick stå upp och försökte balansera oss medan busschaffören svängde sina "mördarsvängar". Dessutom stod det en hund bakom oss som hela tiden kom åt den där känsliga punkten bakom knäet, så mina ben gav vika hela tiden. Som tur gick några av och det fanns två platser lediga längst bak i bussen, jag och mamma tvekade inte, utan vi slet för att få de där platserna :P märkte dock att den platsen jag trodde var "ledig" hade en dam placerat ut sin väska sådär lite fint över sätesplatsen, när hon såg att jag stod där och väntade såg hon lagom glad ut men flyttade snällt sin väska till knäet där hon också hade en annan ännu större väska... :O fick lite dåligt samvete...

På tunnelbanan var det fullt där med, mamma och jag hade kul åt några killar som stod och snackade om sin tydligen lite smågalna resa till Barcelona, dessutom påpekade det en sak om folkmängden: "Va mycket folk det är, jag trodde alla var utomlands vid det här laget" Jo så kan man tänka...
Hoppade av vid Mariatorget och då var det knappt några resenärer alls kvar på tåget. När vi kom upp från tunnelbanan blev de helt tomt i våra sk. hjärnor :P Vart ska vi? Vart ÄR vi? Det enda vi visste var att vi hoppat av vid mariatorget och att vi letade efter myrornas second hand...snacka om att känna sig som turist sitt eget land :P jag tror vi hade behövt ta med en karta. Men vi började gå efter känsla, och Wipps, där låg butiken, eller butikerna...Vi var inne på Judihts second hand (riktigt fina grejer), Frälsningsarmen (Mindre fina grejer) och myrornas (hrm..inte så fina grejer). Även fast vi inte köpte nått var det enda kul att kolla runt lite, jag provade faktiskt en tunika som jag själv tyckte var jättefin, men mammas åsikt var inte desamma: "Anna, nu måste jag vara ärlig, du ser faktiskt gravid ut i den" Haha tack för den.. :P. Mamma blev dock lite smått förskräckt när vi var inne på frälsningsarmen, var en dam där som gick och pratade med sig själv och mamma ville ut därifrån illa kvickt efter att damen börjar prata om något mord med henne... :P Utanför hade regnet börjar dugga ner, fick lite av en chock, för innan hade det varit jättefint och solen hade skinit, men men upp med paraplyet och fortsätta gå var det som gällde. Helt plötsligt började det här duggregnet övergå till ÖSregn, och vi sprang för glatta livet, kändes som hela paraplyet skulle ge vika. Ställde oss under en ek vid självaste mariatorget, eken gav lite skydd men inte mkt, så vi tittade oss runt, såg en busshållplats och började kuta för att komma till den i tid, innan vårt paraply helt fallit sönder :P 
Vid hållplatsen satt det två lite smått påverkade killar och pratade om en annan man som stod bredvid hur lik han var en politiker av nått slag. Började fråga ut min mamma om det, trodde att hon skulle gå iväg eller nått, men nej...hon stod där och snackade med dem och hade jättekul, mannen som dock blev jämförd med politikern gick därifrån illa kvickt, killen sa då: "Nämen ojdå, han pallade visst inte trycket" haha sköna typer var det, men vi var ju tvugna att knalla vidare när regnat hade avtagit.. 

...Så var vi åter igen vilse :P men jag tycktes mig skymta en skylt med en pil på: TUNNELBANA, så vi följde vägen medsamma.  Mamma kom med en massa knasiga förslag om att vi kunde gå fram till en person och låtsas som vi var turister från något annat land, hon tyckte väl att det inte skulle vara lika pinsamt då...haha, så hon försökte komma på bra meningar: "Hello?! Do you know where I can find the...." Mamma: Anna, vad heter tunnelbana på engelska? Jag: Ehh, ingen aning, kan inte komma på det just nu iallafall..Mamma: Ok, men då får det bli såhär: "Hello?! do know where to find the tunnelbane?" ;D Självklart försökte vi inte, var mest på skoj :P men vi hittade till slut fram, så vi slapp använda oss av den där meningen, det tackar vi den fina skylten för! :D

Åkte tillbaka till T-centalen, där vi hittar någorlunda bra iallafall! :D Gick ett tag i gallerian och tittade, vi ville nämligen inte riskera att utsattas för ännu ett ösregn, så det var säkrast att gå inne. Tog oss också varsin bulle, på stans finaste "cafe" nämligen.... PRESSBYRÅN! (yeah) men deras bullar är faktiskt grymt goda! :D
Sprang runt mellan gallerians olika klädesaffärer och provade kläder, nu är det ju rea på allt också! :D köpte en vit tröja på MQ, tror aldrig ja handlat ett enda plagg därifrån, men nån gång måste ju vara den första! ;P

Efter ett antal timmar med flams i butiker, började vi fundera på att äta middag. Tänkte gå till en restaurang vi varit på förut, nämligen Sabai Sabia, en grymt mysig Thailändsk restaurang, men när vi väl kom dit upptäckte vi att det var lite fullt, stod till och med folk utanför och väntade på att få ett bord :O så vi dissade det och gick vidare, i jakt på en bra resturang! :D Jag gav en massa förslag, men mamma hon vandrade vidare i sin egna lilla värld :P Till slut hittade vi en ställe som vi båda kom överens om, hette "Huberts restaurang" Den var mysig och låg i en park, tända ljus på borden och snäll personal. Jag och mamma beställde in samma rätt: Kycklingfile fylld med pesto och mozarella, grönsaker, rödvinesås, och klyftpotatis... Mums himmelskt gott! Övervägde att ta en efterätt, Banana-splash xD men jag avstod. :P Efter en trevlig kväll åkte vi från stan och hemåt, va ovanligt lungt på tunnelbanan nu :P Jusste måste säga att jag träffade Alexandra från klassen, va lite kul! =)
På bussen hem var det pappa som körde, han blev överlyckliga av att se oss, vinkade som en galning :P Mamma däremot skämtade om hans buss körning: "vilket snigeltempo" ;D  vi tackade pappa för en suverän körning och gick sedan hem...

Väl hemma fortsatte kvällen, vi gjorde egna chips och skivade morötter och äpplen för att sedan göra en dip till :D dock så höll vi på att elda upp chipsen i ugnen, men de klarade sig med nöd och näppe. Fanns inget kul på tv att kolla på, så vi tog fram dvd:n Mäklarna som funkar i alla läget! :D Senare innan ja gick och la mig råkade jag sätta på en kanal på radio där de spelade musik från hela världen, vilka låtar, var inte att leka med! Speciellt de från brasilien..man kunde inte sitta still, dansade runt i huset och var allmänt tokglad :D

Nää men nu mina vänner ska jag gå och hitta på något! 
Ha det bäst! 
Pössåhejåsåvidare :D

image235
Mitt nyinköpta plagg, lite väl skrynkligt kanske" :P

 
       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0