Minigolf! ;D

Ååhh, asså min data måste vara den segaste i världhistorien, tog mig hundra år att skapa ett nytt inlägg, kan det vara så svårt....Gaaahh va irriterad jag blir...!

Idag har det ju varit kanonväder, yehess! ;D Jag, Anna, Emma och Hille bestämde oss för att köra lite minigolf på Åkersbergas nybyggda "Äventyrsgolf". För att vara lite extra duktiga cyklade vi dit, måste ju hålla igång lite under sommarlovet ;) Bara efter första backen var man ju helt slutkörd, kändes som lungorna höll på att sprängas i bröstkorgen, to.m Anna som spelar bandy erkände det, då är det illa vill jag lova! :P
Väl framme hade vi lite komplikationer med att hitta ingången, haha virrade runt på området som turister, stod på varje skylt man kom fram till "ingång bakom hörnet", men jäklar det var en del hörn att välja på om man säger så, men till slut så...Sen var det bara att betala, grabba tag i en klubba och en boll and start to play!
Hille ska alltid sticka ut och valde värsta spec. bollen, gjort av gummi eller nått annat konstigt material, vi andra tog the real balls, ni vet sådana riktiga som proffs spelar me :P
Otroligtvis hittade vi till bana nummer ETT, ordningen såg ut på detta vis: 1. Hille (brukar ju vara damerna först, men han fick vara lite av en försökskanin och "kolla läget" på banorna innan vi brudar körde :P) 2. Anna 3. Jag 4. Emma....
Måste berätta om mitt första slag, jag tänkte ju att jag var lite smått ringrostig eftersom det var ett tag sedan jag spelade, men endå var jag rättså kaxig, tänkte: "Nu ska jag visa dem var skåpet ska stå!"
Tyckte konstgräset såg rätt trögt ut, så jag tog i rätt rejält....lite för rejält kanske :O min boll flög all världens väg rätt in i buskarna, tack o hej med den bollen liksom, var bara att hämta en ny, haha va kul vi hade åt det! När man sedan kikade in i buskarna såg man en liten vit prick ligga långt därinne xD
En annan rolig sak som hände var att Emma också råkade ta i lite för mkt så bollen studsade på värsta stenen och flög rätt ner i det rinnande vattnet, två gubbar som gick förbi såg helt chockade ut och sa typ: "Jävlar här studsas det!" Emma, som var lagom röd om ansiktet efter garvet, tog fram en håv för att fiska upp bollen! :D
Men matchen var ganska jämn rätt igenom, hrm..eller iallafall mellan Anna, mig och Emma, Hille däremot hade lite problem med att få bollen i hålet, måste berott på den där gummibollen som han hade :P

Inför sista hålet sa jag: "Den som vinner bjuder på glass!" syftade på Emma eftersom jag trodde det var hon som skulle vinna....Men vem vann? JAG! :D Haha det var ju kul, så nu kallas man "golfaren" helt plötsligt av någon anledning :P men bjöd jag på glass? haha nää :P men jag var faktiskt pank så...alla fick köpa sig en egen! :P
Jag kunde inte hålla mig för skratt över Hilles val av glass. Va en plastsak som skulle föreställa en Coca Cola flaska, med någon glass smörja i, sedan när man trycket på plastflaskan kom den där bruna smörjan ut, fyfan va snuskigt det såg ut, vill inte skriva vad det såg ut som, men ni kan väl gissa själva! :P
Vi satt där och smaskade på glass och snackade, kul hade vi och va vi garvade åt alla gamla minnen. Mest pratade vi om alla minnen från idrotten. Te.x om en gång när vi med klassen skulle springa en länga utomhus, jag sprang då med Emma och vi kämpade verkligen och tyckte själva att vi var jätteduktiga! Sen när vi väl närmade oss mål spurtade vi och gav allt på den sista sträckan för att visa vår lärare Victor hur "vältränade" vi var.
När vi väl kom i mål märkte vi att va var sist, alla andra satt redan i matsalen och åt lunch, inte ens vår lärare orkade vänta, snacka om förnedring..hehe :P själv fick man en stort skavsår från det loppet..suck..helt i onödan. :P

Efter vi snackat i nästan 2 timmar, hade vi jätteont i våra rumpor (okej okej det var bara jag som hade) efter allt sittandes, kändes som den domnat bort, så vi bestämde oss för att gå till cyklarna och cykla hemåt.
Själv gjorde man bort sig innan hemgången, tog lite fel utgång och höll på att gå ut genom dörren som hade en stor skylt där det tydligt stod: "Endast personal" skämdes gjorde man, men de andra skrattade gott åt min tabbe, Tack! ;)

Vägen hem var kämpig, man märkte hur solen och allt golfspelande tagit på krafterna.
Jag och Anna pratade vårat "oseriösa" samtal hela vägen hem, lät ungefär såhär:

Jag: ska du med på middagen hos kungafamiljen imorrn?
Anna: Nja, jag vet inte riktigt, mitt schema är ganska så tajt just nu..
Jag: Jaha, men jag ska iallafall ha på mig min baddräkt, du vet den där gröna med rosa prickar...
Anna: Ja den är jättefin! Skor då? dina stövlar?
Jag: precis, de guldiga du vet...
Anna: Det blir jättefint!

Anna: Vet du var det blir för mat då, hos kungafamiljen?
Jag: Hört rykten om att det skulle bjudas på pyttipanna..
Anna: Gud va gott, för någon dag sedan när kungen bjöd mig på lunch, fick jag köttbullar!
Jag: Det kallar jag för kungliga måltider....!

Jag: Men seriöst, säg nu varför du inte kan komma på middagen?
Anna: Det är pga. Sylvia, funkar inte så bra mellan oss två du vet...
Jag: Aha, grälet förra veckan eller?
Anna: Precis...

Ja så pratade vi hela vägen hem...sjuka människor xD
Tack för en jätterolig dag Emma, Anna och Hille!
Nu måste jag gå och sova, ska upp tidigt imorrn och promenera! 

Godnatt Sov sött! :D   

   

   

  

Överst från vänster: 1) Anna och Hille taggade! 2) Emma koncentrerar sig inför putten! 3) Äventyrgolfet 4) Anna puttar på bra där! 5) Det går ju inte alltid bra...min boll i vattnet.. 6) Anna smaskar på glass..! 7) Hilles roliga glass! xD 8) Gott? :P 9) Fullt spel på G! 10) Emma an Hille 11) Emma med sin glass..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0