Snabb-visit Hemma

Så var man hemma igen efter en dag på landet, ja ni läste rätt endast EN dag på landet...men nu ska man inte deppa, åker dit imorrn igen, är bara hemma för att checka läget..! ;D Imorrn åker bror till Tjeckien med fotbollen ,så man måste ju vara hemma och ta förväl!

Fredag:
Igår var jag som sagt på landet, inte ensam förstås utan med mamma...
Vi kom dit på eftermiddagen ,undrade ett tag om vi någongång skulle komma iväg, var nämligen strul med brorsan fotbollstrumpor vi skulle köpa innan vi åkte iväg, men det problemet löstes =) Vägen till landet satt jag och mamma mest och sjöng högt till låtarna de spelade på radion eller klagade på motorcyklisterna som alltid körde om oss med alldeles för hög hastighet :P eller som jag och bror säger: "Jävlar va de bränner förbi..!"
stannade vi skäret för att inhandla det sista vi behövde för att klara oss på vårt öde torp. Man fick ju skämmas när mamma och jag gick för att leta efter något bra snacks inför kvällen: "Njaa, de här chipsen hade 31 g fett, men de därborta då, hur mkt har de?" Så höll vi på att jämföra, tror vi stod där minst i en kvart för att hitta passande chips för figuren :P Till slut hittade vi en påse sourcreme chips med "Less fat" och en påse baconchips.... När vi stod för att betala fick jag verkligen anstränga mig för att inte tigga till mig en glass, när de låg i den kalla frysdisken och bara väntade på att bli uppätna, kom istället på en annan grej som kunde ersätta glassen: "Mamma, kan inte jag få en skvallerblaska, typ Se & Hör?" Svaret var positivt och jag kunde pusta ut.. :D

På landet såg allt ut som det skulle, inga träd som hade ramlat ner över stugan eller döda fåglar som flygit in i fönstret..great! När man gick in i stugan slogs man av den välbekanta "Landet-lukten" som vi kallar den dvs. en unken inpyrd lukt.. :o nää men luktar det landet så gör det! :D
Till lunch blev det en tonfiskbaugette och lite svampsoppa, visserligen hade vi glömt köpa mjölk som var nödvändig att ha i soppan, ett tag blev vi riktigt förtvivlade över mjölk-problemet, men med lite vatten funkade det helt OK...mamma försökte ett tag att vi skulle ersätt mjölken med öl, blev lite smått förskräckt, men hon skämtade väl....hoppas jag iallafall?! Efter vi avnjutit den goda lunchen delade vi upp sysslorna: Mamma stod för gräsklippningen och jag för disken (tack gode gud för det!) dock så var det lite småäckligt när det kröp en massa plutt insekter i slasken...! Men de dränkte jag med lite vatten och diskmedel med doft av orkidee :D

Jag vet att jag väldig ofta skriver om vad vi äter, men det här kan jag inte missa..nämligen våra underbart goda vanliljfyllda munkar som vi fikade med, gosh...I vanliga fall brukar den traditionella "Landet-fikan" bestå av wienerbröd, men nu provade vi nått nytt...! Satt i solen på trappen till verandan och fikade med dessa goda skapelser ;D
Efter att vi suttit rätt upp och ner på häcken i ett antal timmar och bara läst, löst korsord och snackat bestämde vi oss för att gå en promenad... Här på landet har vi inte så mkt promenad vägar i skogen, antingen är det helt igenväxt eller kal hygge, så vi fick helt enkelt gå längst vår lilla väg, tur att det inte går bilar där så ofta, man kände sig som luffare..! :D När vi kom till den lilla byn som ligger en bit bort bestämde vi oss för att vända, vi ville inte snoka runt därinne, så vi började vandra tillbaka till landet..dessutom såg vi ett rådjur, inte för att det är världens sensation men det är alltid kul att se nått levande längst dessa vägar! :D annars brukar det alltid vara någon påkörd skata som ligger i något dike... :/
Middagen åt vi ute, hade första tänkt att ta cyklarna och bege oss till Harghamns pizzeria men vi bangade, lata som vi är... :P istället fick det bli grillade kyckling med pot.sallad, gott det med!
Valde sedan att gå in, blev kyliga vindar och de envisa myggjävlarna kom :P 
På kvällen kollade vi på en film som vi hyrt hemma, nämligen The Black Dahlia, den var mkt bra, höll till och med mamma vaken från att somna, det är unkit, så toppbetyg till den! Kan rekommenderas till de som lätt somnar i soffan!
Innan vi somnade lyssnade vi självklart på KarlaVagnen på radio, mamma somnade före mig och snarkade tyvärr som en tok...orkade inte gå upp och putta på henne, istället låg jag skräckslagen och kollade på mamma och pappas nya uppfinning, nämligen krokar på väggen vid min säng där det hade hängt upp ett antal morgonrockar, såg verkligen ut som Samara de där, kul å vakna av att en sådan faller över en, just över min säng också...skit.. :P           

Idag (Lördag):
Vaknade av att mamma väckte mig, tack, för den nattens "sömn" liksom, hölls vaken pga. mammas intensiva snarkande, men det är ok man har ju lov så....Frukosten smakar ALLTID bättre på landet än hemma, vet inte vad det är som gör det så speciellt, kan vara den gamla brödrosten, men jag vet ej...
Vi tänkte vara hurtiga och gå ned till båten, så vi tog på oss värsta skogs-utstyrseln, nämligen jogginbyxor, tjocktröja och stövlar..hittade ett par stövlar som jag trodde var perfekta, och ja, det kändes som det till en börja iallafall..efter att vi gått en stund (5m) märkte jag hur böjda mina tår var och hur det skavde på hälarna..PLING! då fattade jag, mina stövlar var för små! Som tur kunde vi inte gå ned till båten (orkar inte berätta anledningen men det har med naturen å göra :P) så vi vände helt enkelt, tur det annars vet jag inte om jag skulle haft några tår kvar. Hade stort problem att få av mig mina stövlar, drog som en galning höll på att ramla omkull ett antal gånger i mina desperata försök, till slut gick det efter alla om och men... :D Försökte även att sola lite, hade ju vart sol hela dagen, men så fort jag hade slagit mig till ro i solstolen gick solen självklart i moln, ett stort fett moln hade täckt upp solens ljus och värme, damn... 
Innan lunch spelade vi lite badminton, dock så kom det en och annan vindpust, mamma blev lika snopen varje gång  när jag sköt en boll som sedan togs av vinden: "Men Anna, varför skjuter du dit, jag står ju här!" xD haha.... Efter ett antal omgångar valde vi att ge upp och istället ta nått å äta..
Efter lunchen packade vi ihop alla saker, stängde av elen, satte oss i bilen och körde hemåt: "Hej då landet, ses imorrn!"

Så nu är man hemma igen, jäklar va myggbett + bromsbett man fått av sin vistelse på landet! Sitter å river på de ständigt kliande betten hela tiden...! :S Adjöss med de bruna fina sommarbenen, nu ser man ju ut som en prickig korv på benen... :O Jaja...

Ha det BÄST!
Pusshej Anna  

  
Utsikt                Landet               Blomma på landet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0