Till Minne Av Min Kära Mopp...

Det är med stor sorg i hjärtat jag nu förklarar Moppis Carl Martinsson avliden, på Mopp-akuten avd. 36.... :'(
Jag har svårt att med ord förklara hur mkt jag kommer sakna Moppis, som god vän, och som städhjälp på vardagarna....
Det var den 6 Juni i år som Moppis fick för mkt skurmedel i sig att han direkt var tvungen att åka in till akuten för att magpumpas, läkarna försökte rädda livet på Moppis men livet gick inte att rädda trots upprepande försök... Ajax rengörinsmedel hade spridit sig ända till rötterna av Mopp-håret och en bit in på skaftet. Klockan 21.04 idag fick jag dödsbeskedet och jag sörjer :'(

Moppis jag glömmer dig aldrig min kära vän... <3

"Moppis du hjälpte mig att städa när det var tungt
och sa till mig: Gumman det är lungt...!

Du kom åt överallt på golvet och i varje lilla gömma
fan , du går INTE att glömma

Förutom städhjälp var du även en bra snubbe
snälla, förlåt för de gånger jag kallat dig för:  jävla gubbe!

Och de dagar som ibland kändes pest,
kom du fram till mig och sa: Anna du är bäst!

Så du min otroliga mopp håller jag varmt om mitt hjärta
trots att jag nu endast känner smärta

So me AnaBanan wish you good luck in heaven
and i will take care of all your mopp-homies in 7-eleven

Erika jag lovade ju dig att hålla dig uppdaterad angående Moppis tillstånd..men nu vet du hur det ligger till...tänkte bara säga det... :P

image115
Moppis hösten 2006...

 

Kommentarer
Postat av: Erika med stor sorg i hjärtat :'(

Anna... Tack för att du sa det, men sorgen ja, den blev som väntat. Det gör ont i hjärtat på mig, och tårarna sprutar ut (du vet som en vattenslang gör när någon sätter på den så att vattnet sprutar ut över växterna)... Jag önskar bara jag kunde vart med på hans dödsbädd och kramat honom.
Väldigt fin bild på honom oxå!
Men anabanana, jag måste kritisera dig, för när du hittade honom..kunde du inte sugit ut skurmedlet och kanske lyckats rädda honom? :'(
Vila i frid, moppis the man, i'm you'r biggest fan...

2007-07-08 @ 14:16:34
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: jessica

hahahahaha anna du har något som kallas ett liv!:D fan vilken härlig dikt.. ledsen det där med moppis, jag beklagar sorgen..

2007-07-08 @ 16:41:20
Postat av: AnaBanana :D

Jo det är tufft just nu asså...men om du har lust så kan du komma till hans begravning och ta med dig din mopp, jag antar att han också vill säga förväl.. :'( Ja bilden är helt underbar *snyft* så fin... va fint du beskrev hur dina tårar sprutar..
Nää jag kunde inget göra, läkarna sa att jag inte kunnat påverka nått angåeande hans död..too late you know.. :( but life goes on, tar en dag i taget, lättast så.. Tack för medlidandet, känns bra, hälsa your Moppi from me! =)

2007-07-08 @ 17:24:48
Postat av: AnaBanana :D

Jessica, asså kan inte du förklara för mig vad ett LIV är? jag orkar verkligen inte slå upp det i ordboken, dessutom har jag tappat bort den :O :P So I'm kind of LOST right know :P men jag ska försöka skaffa ett.. :D Tack för komplimangen om dikten! haha.. :D Jo det är ju tungt nu..känns tomt utan Moppis :'(

2007-07-08 @ 17:28:25
Postat av: Erika med stor sorg i hjärtat :'(

Jag kommer gärna på begravningen med min mopp, eller är det endast för att du vill kunna stöta på min mopp!? :O
Oh, jag förstår..men du kunde iallfall försökt att suga... :/
HAHAHA xD allså anna du vet inte hur mkt jag garvat åt bilden :D, garvar nu med xD

2007-07-08 @ 19:53:47
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: Ana alone with her banana :/

Va snällt, det skulle betyda så mkt! :D jo men min sugteknik är inte så bra..skulle gå åt helsike med det hela.. :/
Haha jooo den där bilden är GRYM! xD

2007-07-08 @ 22:01:42
Postat av: AnaBanana :D

oj glömde visst att svara dig på en fråga..angående om jag skulle stöta på din mopp...allvarligt så är svaret nej, jag känner inte för att starta en ny relation så pass kort tid efter Moppis död...so chill maan! :D

2007-07-09 @ 01:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0