IKEA

Idag har det varit typiskt IKEA-väder som jag å mamma säger, dvs, regn och rusk :P så vad passade då bättre än att vi åkte till IKEA? :D 
På vägen dit höll mamma på att virra bort sig hela tiden, och hamnade i fel fil stup i kvarten... man kan ju undra hur hon fick sitt körkort, hon sa: "Herregud, stackars dig som får övningsköra i det här kaoset sen, när jag var ung övningskörde man på landet, där det knappt fanns andra bilar..." hmm...det låter ju som en bra erfarenhet :P

På IKEA var det inte så mkt folk som vi hade trott, vi trodde ju att ALLA skulle åka till IKEA, nu när det var "IKEA-väder", men icke...så det var ju soft! 
Innan vi tog oss runt hela butiken (förresten vi var i IKEA-barkarby om ni undrar) åt vi lunch, tvingade mamma, för jag var ashungrig! =) åt någon poncherad lax med rotfrukter, potatis och dillsås. Var gott men den där laxen var inte så trevlig till en början, slemmig å hal på nå sätt, men man vande sig snabbt! :P 
Efter det gick vi "rundan" och visst var det kul å kolla på alla möbler, mattor å annat, men shit så segt också.. :P mamma skulle stanna och titta på varenda lilla sak som fanns, fick nästan försöka dra med mig henne xD Värst var det att stanna på tygavdelningen, folk undrade ju varför vi stod i ett hörn occh glodde så länge. Mamma försökte nämligen hitta ett bra tyg som hon kunde klä in våran fåtölj i vardagsrummet med...vi letade och letade och jag försökte peppa henne: "Men titta, det här tyget var ju JÄTTEFINT!" men ehh, det gick ju inte så bra...till slut suckade hon och sa: "Äsch jag tar det där tyget vi har hemma, som jag länge tänkt att klä om fåtöljen i.." då blev man lite småtrött när hon redan hade ett tyg som hon tyckte om hemma, så hade man stått där i en halvtimme och försökt hjälpa till :P haha men men....

Innan vi åkte hem tjatade jag på mamma att vi skulle ta en fika på Mc-donalds, hehe kände mig verkigen som en liten unge som bara tjatar och tjatar... :P men vi åkte dit och jag smakade den nya mc-flurry cornetto med choklad, å jäklar vad god den var, mumsfillibabba! :D fast den där chokladen gletade en hel del runt munnen om man säger så. Mamma var lite mer vuxen av sig och tog en paj med en kopp kaffe, innan hade hon velat fram och tillbaka mellan vad hon skulle ta: "Kanska ska man ta den där nya glassen.. Anna kan du hjälpa mig jag ser inte vad det står?" Jag: "Det är den där nya med Solero smak" Mamma: "Solero, vad är det?" Jag: "Men du vet glassen SOLERO? Mamma: "Nää aldrig hört talas om" Jag: "Jo men du måste du väl ha gjort, tänk efter igen SOLERO, oftast en gul glass?? Mamma: "Nää faktiskt inte, det står att den smakar exotiska frukter iaf..men nää jag tar en paj!"
Hehe nu verkar det som min mamma är knasig...men så knasig är hon inte som det låter :P

Stannade även vid plantagen, för att köpa lite växter...jag följe dock inte med in, satt kvar i bilen och höll på att kissa på mig (blev ju inte bättre av att det "kissades" för fullt outside :O)
Det var verkligen ett mirakel att jag klarade hel vägen hem, kastade mig först in i huset och skrek lite desperat: "Jag MÅSTE ha toan först!!" och smällde sedan igen dörren (var inte bra, nu blev våran redan halvt trasiga dörr ännu mer illa tilltygad :P)

Men nu ska jag resa på mig och gå ner å äta lite middag...märkte också att jag fått ont i ryggen, not good at all, måste bero på all "motion" man fått idag, längesen jag rört mig så mkt...jag menar Hello, jag har ju gått på IKEA people! :D :P  
Doftar lite underligt från köket, måste gå ner å kika på va de gör för nått egentligen :P

Tjohopp Humöret På Topp! :D
Pusshej Annsing <3

Kommentarer
Postat av: Erika ! :D

HAHA anna, vilken skön mamma du har ! :D min mamma läste lite av bloggen och hon började asg vid "man kan ju undra hur hon fick sitt körkort".. Så tummen upp! :D

2007-06-27 @ 22:50:04
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: AnaBanana :D

HAHA xD joo min mamma kan knasa till det ibland :P haha hur många visar du min blogg för egentligen? :P but it was good thats she liked it! :D hare!! =)

2007-06-28 @ 00:13:27
Postat av: Erika ! :D

Jag låter hela släkten läsa de såklart :D men de e väl okej? ;)

2007-06-28 @ 17:09:44
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: AnaBanana :D

Jaa men det är okej erika..det var ju det jag förväntade mig! :D

2007-06-28 @ 17:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0