Storstädning, YEAH!

Så var det Torsdag..nämen shit vad skriver jag det är ju FREDAG idag! Veckorna bara rinner iväg, man får ju lite ångest bara att tänka påett..liksom det har redan gått tre veckor sen vi slutade skolan.. :O

Men sluta tänka på det nu.... slå bort de tankarna :P
Idag har jag städat mitt rum, och då menar jag verkligen STORSTÄDNING, la all min kraft på att mitt rum skulle bli så fint som möjligt =) för imorse när jag vaknade flög det lite dammtussar här och där, och det låg några gula små larver vid mitt fönster :P snuskigt, visste inte vad de kommit ifrån, blev lite småchockad faktiskt, och jag tänkte: "Nää nu får det vara nog! Idag ska jag städa mitt rum! Och rent ska det bli!"

Hade först tänkt att bara dammsuga lite lätt sådär...men hell no det blev mer än så! Jag dammade varenda grej i rummet, städade ur garderoben (Jävlar va skit det låg där!) när jag gjorde det hittade jag en tröja som jag letat efter i ett halvår eller nått, såå jäklar vilket fynd man gjorde! Jag som trodde den låg och ruttnade någonstans i stallet eller nått, i en gammal "Upphittade-saker-låda" hehe men icke! :D
Och kan ni tänka er, jag bytte även sänglakan! Jag var inte sådär vidare snitsig på att få in själva täcket i "täckfodralet" (eller vad det nu kallas) fick skaka på bra där innan hela var inne, under tiden hade hälften av alla dunfjädrar från täcket åkt ut, så jag fick dammsuga ytterligare en gång xD smart...

Jag som trodde att denna städning bara skulle ta nån timme...men..hrm...lite längre blev det. Höll på typ från klockan 12.30 till 17.00... jaha så hade den dan gått liksom :P Mamma var lite förbryllad: "Men Anna du har ju städat hela dagen, tar det så lång tid??" Jaa mamma om man är noga, blev lite paff trodde hon skulle säga: "Åhh Anna guuud va duktig du är, jag är så stolt!" haha men visst inte :P
De skulle bara få se brorsans rum, omg, fattar inte hur han kan leva därinne..aa jag ska inte gå in på detaljer, men rörigt är de! :P
Så nu luktar mitt rum nystädat, fräscht men en svag lukt av unken tvätt-trasa finns också, eftersom jag dammade av med en sån, haha men den lukten försvinner nog så snart jag vädrat ur rummet.. =) I hope so!

Oj nu ska vi visst äta, hörde mamma ropa: "Anabanan det är mat nu!" det var som tusan, nu har hon också börjat kalla mig för Anabanana, vad hände med Annsing? ;)
Efter maten ska jag frossa i döskallar (alltså godisdöskallar :P)! :D måste fetta upp mig lite, så man har lite fett inför ide-tiden när skolan börjar! (har bestämt mig för att jag ska sova hela hösten och vintern till nästa sommar!) :P
Imorrn ska jag försöka komma till Täby med Flodby och Emma numero dos..få se vad som händer och fötter :D

Men ha det BÄST everyone out there!
Pusshej från en gla tjej! <3

Ps. Jusste Mona och Erika, jag hittade er lilla novell i min hög av papper: "Det var en gång en gurka som satte på en banan" haha nått ni känner igen?? xD Ds.

 

Här ser ni en bild på hur fint mitt rum blev efter städningen, fan att jag inte hade en "före - och efter" bild, då hade ni sett skillnaden ju :P . Den andra bilden är min banan..haha var tvungen att ta en med en bild på den :P "Ana likes her Banana!" :D


Kommentarer
Postat av: Erika ! :D

Vad duktig du är anabanana ;) ! ! Mkt bra, kämpa på ;) HAHA xD juste den snodde du ja...du kanske ville ha nått å läsa om kvällarna, därför snodde du den? ;o

2007-06-30 @ 21:19:58
Postat av: AnaBanana :D

Haha tackar Erika, du är sånt stöd! :D HAHA xD precis där, behöver en bra godnattsaga så jag kan sova gott om nätterna! :P

2007-07-01 @ 01:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0