Vart med Emma, men är nu Hemma (fint rim :P)

Idag har jag varit med Emma! :D Cyklade till henne klockan 10.45, jag kände mig lite duktig som cyklade hela vägen, men vad gör man när man inte har någon moppe eller när ens föräldrar vägrar skjutsa? :P och gå? nää vem pallar det, så det fick bli cykeln! Mötte Emma halva vägen, hon hade sin söta schäfer Jacki med sig =)

Vi hade tänkt och ta ett dopp vid deras lilla badplats, men vädret var inte med oss på det.....typiskt, var först sol och blå himmel, men blev sedan regn och mulet, vi hörde till och med en och annan åskknall :S men vi beslöt oss för att cykla ned till stranden endå, för att liksom bara kolla läget :P Det var iskallt i vattnet, jag får erkänna att Emma var mer tålig än jag va det gällde vattnet, har på gamla dar blivit en riktig badkruka..usch då! :O :P Vi ville dock inte bada för hennes läskiga grannar var där och fiskade..haha, vi är så taskiga som dömer folk innan vi ens pratat med dem. Men Emma jag förstår vad du menar, deras blickar var lite skumma om man säger så :P. 

När det började dugga cyklade vi raka vägen hem, träffade på en död råtta på vägen också, eller rättare sagt emma gjorde :P det enda jag hörde var ett skrik, sen såg jag att hon drog upp fötterna på cykelramen, själv fattade man ingenting :P trög?

Eftersom det regnade resten av dagen (nästan) var vi inne, läste tidningar, gjorde test i FRIDA-tidningar..hehe ett test visade när vi skulle träffa våran livs kärlek :P jag skulle göra det inom ett halvår (too long) och han skulle typ vara lång och mörkhårig (Thats what Im talking about) och gilla vara med vänner och vi skulle träffas i ett shoppingcentrum, det låter ju bra, hehe busigt... :P Emma däremot skulle träffa sin "prince charmy" inom tolv veckor :O och hans skulle vara kort och blond (stackars emma :P) vara intresserad av att resa och de skulle träffas genom gemensamma vänner eller hur det nu var :P Haha inte för att jag tror att det stämmer så väldans bra men, kul hade vi! :D

En hel del prat blev det också...om allt mellan himmel och jord :P fast mest om våra underbara minnen från olika utlandsresor :P och lite pinsamheter också! :D
Emma bjöd på mat, jättegott, tack för den maten! Måste säga vad det var: Marinerad kyckling med potatissallad, sparris och sockerärtor...får erkänna att jag kände mig väldigt glupsk, men det var ju så gott! :P Till efterätt tog vi oss varsin bit tigerkaka.
Vi var också duktiga, vi åt nämligen KRAV-odlade bananer, man måste ju tänka på regnskogarna! Det smakade helt normalt, men var lite mindre än de populära Chiquita bananerna och det var även mkt svåra att skala (jag hade seriösa problem med "skalandet" :P), skalet satt liksom fast, ville inte lossna :P hehe...men nog om banana-talk :D

Vart ute med Jacki har vi också varit...sån söt liten hund, fast idag vägrade hon tydligen bajsa :P kanske för att jag var där, jag menar jag skulle inte heller vilja att en främling står och kollar när jag skiter :P nää men till slut så!
Plockade och glufsade i oss ett och annan smultron, även Jacki åt dem. vilken hund! :D årets första smultron var det iallafall! =)

Innan jag åkte hem tittade vi på lite foton från Emmas midsommar och lite andra bilder på datorn. Vi fick kämpa hela dagen med att få den där datorn, Emmas lillebror Carl-Simon satt där hela tiden med sin kompis Gurra eller vad han nu hette :P satt och spelade något bilspel. :P De blev lite panikslagna när Emma och jag äntligen fick sitta där: "Men är ni inte klara snart, det var ju evigheter sen vi satt där nu ju..." så sa de efter typ fem minuter..haha :P

Lyxade till mig och fick skjuts hem av mamma, vågade inte chansa ifall det skulle börja regna :P
Tack för en jätterolig dag Emma! :D

Nu ska jag hjälpa till lite med maten, vi ska grilla idag, åh gott gott gott! :D
Hörde också att Erik kom hem från stan...shit nu måste man dra från datorn illa kvickt, han sitter ju som en plåster vid den...den datanörden.. :P

Ha det bäst allihopa!
Pusshej <3 from tha Anabanana!  



   

 

Överst från vänster:  1) Smultron! 2) On tha way to the beach :P 3) Den lilla stranden =)4) "Emma och jag vi är goda vänner.."
5) Våra fossingar :D 6) Emma i vattnet! :P

Fina bilder.. :D

Hittat i en tidning:

"Dröm som om du skulle leva för evigt,
Lev som om du skulle dö imorgon."

Kommentarer
Postat av: Erika ! :D

ÄR DU BLOND IGEN! ?:O VA FIIINT ! :D AS FINT!
btw, jag älskar hur du skriver blogg anna
!:D "jag menar jag skulle inte heller vilja att en främling står och kollar när jag skiter :P" så jävla klockren!

2007-06-28 @ 23:11:48
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha asså mitt hår har bara blekts av solen vettu :P men jag är nästan blond! :D Haha gör du? Det var ju trevligt! :D I'll keep do my thing then! :P

2007-06-29 @ 16:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0