En tätort på en slätt..

Ska plugga lite på projekt och företagande skiten men jag skriver lite blogg första tänkte jag..Åh vad jag blir GALEN på projekt skiten, fattar verkligen NADA, hur ska det gå, hur ska det gå..! :O Mamma peppar mig till max: Men Anna, skriv IG på provet så fattar de hur dålig lärare han är! haha Go mami! :D
Men jag vet inte..hatar bara att se de där två bokstäverna: IG, blää... :S

Börjar fatta varför Jean pratar så himla mkt om växthuseffekten iallafall..vår temperatur är fan skum, igår var det 7 plusgrader när man vaknade, idag var det 7 minusgrader istället, på med vinterjackan! :O
Tänkte först skippa skolan för jag kände av min mage, bror min är magsjuk den stackaren och jag hade inte någon lust att lägga en fet "pizza" på bussen direkt...Velade fram och tillbaka, men beslutade mig till sist för att chansa endå! :D Bra val, magontet gick över..! =)
Fick vända efter halva vägen till bussen, då jag märkte att busskortet inte fanns som vanligt i min ficka eller i väskan, Gaahh, sprang på tårna för att inte vricka fötterna av mig samt för att inte väcka ALLA grannar med mitt klackeliklack ljud som ekade mellan hustaken.. :P

Dagen började med djurskydd, diskuterade om människor var mer värda en djuren, hehe svårt att få en syl i vädret när alla hade så många bra tankar, försökte hoppa in då och då men förgäves, haha :P Jenny och Fredrik var som ett gammalt gift par när de ständigt hackade på varandra, slutade med att de båda blev tysta och muttrade med ansiktena ner i blocket.. xD
Trots att alla höll på att dö av hunger hade vi två ämnen innan lunch, elevstöd, där man inte gjorde mkt, hade dvs inget att göra...Alex och jag spelade lite zootycoon istället och skämdes över att vi tagit fel på elevrådstiden, FAN för att missa fikat :P vi trodde det var 13.00 men vi tog fel på 3 timmar... :O bra jobbat.. :P
Sen var det Jean-banan ämne som stod på tur, fick se en klimat film som han spelat in från MTV, handlade om "Switch on, Switch off" själv var han inte särskilt miljö vänlig av sig när han lät projektorn vara på alldeles för länge innan han stängde av den.. :P 

LUNCH!!! Ohh yääh va hungrig man var, ställe mig dock i sega "Super-nanny" kön, hon påstod att maten var slut fast hon lassat upp en helt lass på min tallrik av makaronipudding, ett par nya glasögon maybe? Satt ett helt gäng vid maten idag, trevligt! :D Kunde inte hålla mig för skratt (ska inte skratta åt det jag vet) men ett tag undrade jag om handikappade riksförbundet slagit sig till ro på bordet bakom oss, var en med syrgas och allt,hon blockerde hela vägen så jag kom inte in till min stol, stod där och väntade, man vill ju inte stressa på en stackars rullstolsbunden gumma med andnöd..Under tiden satt mina kamrater vid bordet och höll sig för skratt :P INte nog med det så höll jag till min förskräckelse på att vrida om knappen på hennes syrgasväska, hade vart en skandal om jag hade dödat henne pga "nuddning" av knappen vid "omkörning"... :O Kan se rubrikerna på aftonbladet framför mig: "Skolelev dödade rullstolsbunden kärring med andnöd under lunchtid" :O

Efter lunchen var det ytterligare ett pass med NV med Jean, passade på att smöra lite extra, genom att säga att jag hellre hade hans ämne en Bild, haha ni skulle se hans smickrade min: VA!? Är det sant!? Va roligt! :D
Sist ut för dagen var segt pass, två timmars bild...redovisade våra "respekt-planscher" gick bra, men vi skrattade gott åt våran "egen-klistrade" gubbe som såg ut som Frankenstein xD med hår tupe och ögon som tittade i kors och allt.. :P

När jag skulle åka hem trodde jag att Fredrik och Jenny övergivit mig när jag ensam sprang runt i hela skolan för att leta efter dem, hade nästan gett upp hoppet tills jag hittade de två skitarna i datasalen där de satt och kollade på någon rolig video från Youtube, Jenny satt som ett frågetecken medan Fredrik skrattade på som never before! :P  
Fredrik bjussade mig och Jenny på varsitt godissnöre innan han övergav oss för att gå av på slussen, sen satte jag rekord på att "äta snöre" på tid, ny sport infört, varken konditions krävande eller styrkekrävande, hallå träningslära?1 :P Iallafalla klarade jag det hela på 1.30 minuter, en gubbe satt lite längre bort och följde den spännande kampen mot klockan :P Att vi alltid bjuder på underhållning! :P otroligt!

Trötta på bussen, jag kunde inte hålla mig för skratt när Jenny satt och halvsov xD Hon såg ut som en alkholiserad luffare som satt med benen isär, ena handen hängandes över ena benet och huvudet lutat över knäet...haha lessen Jenny.. xD
Och som ni kanske kommer ihåg nämnde jag igår att jag ALDRIG skulle gå över min leriga åker igen..tror ni inte att jag gjorde det endå? Jovisst, envis som jag är...Var så himla mörkt att ja inte såg vart jag gick, virrade runt där på åkern, gled runt lite i all lera, samtidigt som jag balanserade så gott jag kunde för att inte ramla baklänges och slå huvudet i en sten..Måste nog förbättra mitt mörkerseende, GE MIG MORÖTTER! :P

image672

Nu när man sätt Bonde söker fru och Top Model är det dags att plugga lite nu på slutspurten! :P
Imorrn börjar man inte förens 10.10, lucky me! ;D

Godnatt på er alla! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0