hjärndöd..

Tjohopp på er alla! :D Allt bra? Med mig är det prima iallafall, much better today, kan bero på att det är Fredag imorrn, LÄNGTAR!
Höll på att försova mig imorse, men jag har min katt Melvin att tacka för att det inte inträffade..han väckte nämligen mig med sina "härliga" naffsningar i låret och på tårna, om ni undrar så gör han så för att han är hungrig, lite av kannibalism det vill säga.. :O
Var GRYMT avis på bror som idag slapp gå till skolan eftersom han hade spelat en natt turnering i fotboll med klassen, han låg där i sin säng och sov, såg så himla skönt ut, ville också, men istället fick man stressa runt som en tok för att hittta alla nödvändiga saker man skulle ha med sig..
Var nära att jag glömde min kladdkaka som jag skulle ha med mig till skolan för att bidra lite med klasskassan som sagt.. :P men mamma kom upp och hjälpte mig att packa in den i säkert förvar och slupmässigt skulle hon självklart välja en systembolaget påse som extra utsmyckning xP..

Så med kladdkakan i högsta hugg och mina nya "cowboots" på fossingarna gick jag till bussen, höl knapptpåatt komma fram pga den över isiga vägen, kändes som jag gick på ett rullband eller nått, för det gick  mer bakåt än framåt om man säger så... :P
Fullt med folk på bussen, fick tränga ihop mig med väskan och systemetpåsen och allt för att ge plats åt en IT-snubbe som kom med sin bärbara laptop för att parkera på sätat bredvid mig...Hade alldeles för hög volym på mp3:en när det kom till Whitney Houstons låt: I wanna dance with somebody, kändes som hela bussen satt ocg guppade samt sjöng med i refrängen, men det är bara mina tankar som spökar maybee.. :P

Folk trodde nog att jag var en ungdom med alkoholproblem på tunnelbanan, stod upp och en gång tappade jag helt balansen och höll på att sätta klacken i en annans tjej fot pga av min klantighet, dessutom såg det ju bra ut med att jag hade en systempåse också, right on spot.. :O Var väl bara pengar-regnet av en massa medlidande människor som fattades.. xP

Första ämnet var engelska, satt och jobbade rättså aktivt med Freddie och Alex..fast då och då stack vi emellan med lite samtal om julen och våra personliga traditioner, jag och Fredrik kunde inte låta bli att småfnissa åt Alexs choklad drickande vid Tv:en.. xP
Sen var det bild, utan någon lärare, gick som vanligt inge bra alls för mig, istället gav jag lite förslag till Ellis skapelse, "våldtäckstrappen" läskigt.. :O:P Fick lite hjälp av snälla Jessie och Alex som hjälpte mig att göra Eiffel tornet som sedan blev en fransk inpirerad giraff samt en tidsinställd bomb..mucho gracias amigos, suktades av Fredriks och Kamillas roliga teckningar där man skrapar fram ett motiv, vill också! bojkotta leran! ;O  

Lunch, köttfärslimpa, actually very najs fö att vara skolans "limpa"..Spelade lite pajas vid matbordet genom att stoppa in två rädisor i varsin kind, så jag såg ut som en muterad guldhamster, Fredrik, Jenny, Rose och Anneli höll på att garva ihjäl sig åt mitt nya heta utseende.. xD Rose tog kort, god I hope att hon inte lägger ut de på sin bilddagbok.. :P:O

På lunchrasten passade jag och Alex på att snoka in i personal rummet för att nalla lite av min kladdkaka, blev lite små förskräckta när vi insåg att det var lärare där..Hmm fick gå till plan B, för att ta oss en kladdkake bit utan att betala OCH utan att de märkte nått, för hallå, det var jue endå min "kladdis".. :P
Tog lite diskret upp muggen med pengarna i, plockade upp tre kronor, sa sedan högt till Alex så lärarna verkligen skulle höra: NEJMEN titta här har vi ju tio kronor!! För att sedan lägga tillbaka "bluffpengarna" så det klirrade riktigt ordentligt, ta en kladdkake bit och gå lungt och stillsamt ut från personal rummet.. xD Det är lyyysande! En bit kaka kan väl inte göra SÅ mkt..eller ska man kalla oss bedragare? :O neee...

Kom försent med 5 minuter till Jeans engelska lektion :O Berodd helt enkelt på att det på schemat stod att vi skulle vara i sal nio, satt där utanför och väntade, men Jean dök aldrig upp, när vi suttit där utanför ett antal minuter märkte vi en STOR rosa lapp på dörren: Lektionen flyttad till sal 4 // Jean....haha vaddå sega? xP Så vi fick springa ned i väldans fart för att komma i någorlunda bra tid till lektionen.. =) Sågen film om Noaks ark, skrattade lite åt deras sk "fynd" av arken, oj va trovärdigt att det var JUST arkens rest man hittat när man funnit en träbit på en alptop..haha :P men det var roligt..!

Sen var det allas FAVVO ämne med allas "älskade" Anders, idag hade gubben tagit i med hårdhandskarna, han hade särat på alla bordet samt numrerat dem, för att man sedan skulle kunna få ta en nummerlapp dragen ur en sunkig papperskorg, trodde först att det var ett skämt, men gubben menade tydligen allvar så vad skulle man göra? Hamnade "bredvid" Erika, Jenny och Alex =), otur Anders..! :P Dessutom dampade han loss när han skickade ut stackars Sandra, eller man kanske inte ska säga stackars för hon slapp iallafall lektionen, ett tag tänkte jag också försöka väsnas lite så man kunde bli utskikad, men jag valde att avstå..
Han måste ha psykologisk hjälp den gubben, babblar en massa om att vi ska suga på grejer, jag menar vad vill han få fram av det? :P Dessutom hänger han ut personer och kallar mig för hund, vilka fasoner :P Nää hurni DPSB-06, imorrn blir det rektorn igen! =)
Under lektionen satt man mest och lyssnade med att halvt öra, samt ritade sitt släktträd som man fått i uppgift av Alex..På rasten var det ett helt gäng som var med och gjorde stereotypa beteenden runt om i skolan, dvs gå flera varv oavbrytet samt babblade man en massa om dop och omskärelser med Lorena, Alexandra, Alex och Jenny, trevligt..! =)
Var en lättnad när lektionen slutade klockan 16.00...
Jag, Sofia, Jenny och Mona mötte en snuskgubbe på tunnelbane perrongen i Liljeholmen, tänk att en dans a la Sofia kan utlösa ett sådant beteende, yaack, mår illa av tanken..vilka typer det finns! :O

Efter skolan mötte jag upp Anna i stan, vi gick runt lite och kollade och fick jag-vill-köpa-ångest när vi gick in i den nybyggda H&M affären i Gallerian.. =) Måste åka dit någon gång och shoppa loss Anna! :D
Vandrade enda till gamla stan och kafeet "Den gråa munken" myyys.. =) Köpte oss en varm choklad med grädde och en chokladkaka, mums, någon gång är det faktiskt tillåtet att unna sig lite onyttigt..eller hur? ;P Satt och njöt av allt det "chokladiga" medan vi glodde på alla udda typer som gick förbi utanför fönstret..
För att inte ha fullt så dåligt samvete gick vi in till plattan igen och valde att ta trappan istället för "rullisen", Anna hade lite svårt att hänga med i svängarna när vi gick över övergångsställena, var flera gånger nära på att bli överkörd av en crazy fartdåre.. :P
På plattan höll en massa tanter och farbroder på med att hugga ved, vi kunde knappt håll oss för skratt när de, i rampljuset, stod och högg ved för sin fulla kraft, varför liksom? haha man kan bara spekulera..snacka om slöseri med skog.. :P

image700 image701

Åkte sedan hemåt och mötte Annas mamma i Danderyd =) På bussen hem ägmade sig vi åt att skratta åt folk som satt med halvöppna munnar och sov, taskig humor, men det var skööj, läskigt när en av männnen kom på Anna när hon vända sig om och han hade vaknat ur sin dvala och satt klarvaken upp och stirrade tillbaka på oss.. :P Oppsy daisy..
Kul fika-evening med AnnaPanna! :D synd bara att inte Emma kunde hänka.. :/ next time biatch...

Nu ska jag ned och se på allt elände som sker i Sverige, om ni kanske redan fattat så menar jag Efterlyst of course... =)

image698

Go' kväll

Kommentarer
Postat av: Karl Patrik Hillgren

Gott med chokladkaka i alla fall:)
ja... vad kan man mer skriva? Kul att du fick MVG på allt din pluggis:P

2007-11-15 @ 21:57:31
Postat av: AnnaPanna

Tjoohooo!
Trevlig dag du hade, börjar alltid lika bra ;) Måste verkligen hålla med om fikan, det var verkligen supergott :D, måste göras om.
Have a good day, mvh

2007-11-16 @ 15:57:03
Postat av: Anabanana :D

Haha mm Hille visste att du skulle bli lite suktad av chokladen där! ;) TACKAR! Kallar du mig pluggis va? men jo maybe it's da right thing to call me.. :P
Jepp Anna du får gärna komma varje torsdag å fika med mig ;) hehe det var gott å fetta upp sig lite, Ha're braa! :D

2007-11-16 @ 20:00:47
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0