Lite sammantfattning..

Onsdag:
Ååå Herregud så mkt att skriva om den här dagen, vet inte om jag orkar men here we go....! :D
På förmiddagen var jag en sväng till Emma :D Jag höll på att virra bort mig på vägen till henne, men finally hittade jag hennes hus, det är inte lätt att hitta i "skogen" :P
Vi började med att gå ut med hennes hund Jackie, såå söt...Gick en riktig långpromenad, för det var endå våran "hälsodag" :P Pratade om lite allt möjligt som man brukar bla om vilken årstid vi kunde leva utan, men vi insåg snabbt att alla årstider hade sin egna charm... =) Kanonfint väder, soligt och nån plusgrad, frös till en början men efter man gått en bra bit blev det motsatt effekt, dvs too hot...! :P

Efter den härliga promenaden gick vi in och Emma åt lunch medan jag jag satt mittemot och glodde i någon kanaltidning om alla rån och hemska saker som hade skett i Åkersberga under helgen.. :O Dessutom provade jag Emma och hennes familjs sodastream, eller hur den nu stavades, som då är en magisk manick som förtrollar vanligt vatten till "bubbelvatten" ;D
Hon visade även sin nya "garderob" dvs en hög med kläder på en soffa..haha..och sin nya lyxiga säng, vaddå avis!? :P

Sen bröt vi våran "hälsodag" med att...hrmm...baka lite :P Emma hade inget margarin hemma, vilket typ ALLA kakor och andra bakverk behövde, vi var tvugna att tänka snabbt...Plötsligt när vi rotar och har oss i alla möjliga recept böcker hittar vi svaret på vårt problem! We found Rulltårts receptet som INTE behövde smör, weeiii!
Vi visste dock inte innan konsekvenserna.. :O Allt gick till en början prima, blandade alla ingredienser, rörde om, åt upp hälften av smeten..haha..insåg att den var GODAST...aja, sockrade ett bakplåtspapper och in med rulltårtan i ugnen, på med klockan i cinco minutas..Under tiden vi väntade skrapade vi med ren desperation av den sista smeten ur bunken som vi lämnat att ruttna på diskbänken... :P
Klockan ringde..OMG, sanningens ögonblick var inne! Ut från ugnen, men nu kom nästa svårighet: Att vända hela kakan på det andra sockrade bakplåtspappret..Emmas lillebror var en stödjande publik..haha inte :P

Vi lyckades med om och men vända på den utplattade kakan efter att vi bränt oss på fingrarna ett antal gånger.. :O Vi pustade ut, började bre på sylt på den och tänkte sedan börja rulla ihop den som man i normalt fall gör...Men DAMN IT, kakan hade fastnat på pappret..haha vilket dilemma..slutade med att vi stod och åt kakan med sked och skrapade bort den från pappret..inte så lyckat kanske, men gott och ROLIGT! :P 

Klockan tjugo i fyra småsprang vi till bussen, även hennes hund och brorsa följde med en bit, extra sällis dvs.. =)
Bussen kom ca 15.50 och tog oss till Åkersberga centrum och Friskis och Svettis of course..! :D
Typ helt öde på Friskis, men skööönt! Emma och jag hade gympa för vintergatans egna Peo, haha som vi kallar honom...Bra pass, men mina smalben var inte i bästa skick, när jag hoppade runt i rörelserna som en skadeskjuten höna på grönbete.. :O
Fick dåligt samvete när jag var tvungen att lämna Emma efter gympan med sin matsäck och inga bestick.. :O Awww men jag hade en jättetrevlig dag med dig Emma! <3 :D TACK!

Och nu till nästa händelse som hände på Onsdagen, för att hoppa lite..Nämligen Jennys, min och Alexs övernattning på Lekiz.. :D
Mötte upp mamma och pappa utanför Å-berga centrum, de var inte så himla glada över att stå ute i kylan med tre matkassar inklusive vin, så jag tog upp mobilen och slog en signal till Jenny och Aex som redan var i centrum och kom medsamma.. :D
Vi åkte hem en sväng to my house..upptäckte att jag inte hade fixat NÅTT i mitt rum som såg fördjävligt ut, kuddar i en står hög på golvet, obäddad säng, hårfån och platttång med meterlånga sladdar låg utspridda på golvet och hujedamig.. :P Alex och Jenny hann in på mitt rum innan jag städat upp lite: Tyckte du att det här var stökigt? Då ska du se mitt rum! Var ju en liten tröst iallfall, mucho gracias Jenny y Alex.. xD

Under tiden jag gick ned för att duscha av mig allt gympasvett som torkat som ett lager på skinnet parkerade jag de två knasarna i brorsans rum, de skulle nämligen prova att spela ett spel, rättare sagt Digimon, haha som Alex köpt med sig.. :P
Alex verkade inte vara den lättaste att köra emot, efter att jag enda ned i duschen kunde höra Jennys "skrik" som var en blandning av skratt och panik..haha :P Visade upp min tjocka lilla katt Melvin också, men av någon anledning fick jag bara skratt som gensvar.. :P 

Packade det vi behövde, fick skjuts av min snälla far, först hem till Jenny för att hämta nycklarna till Lekiz och sedan till Lekiz för att lämna av alla "scoutpackning" och till sist till Åkersberga centrum bland a-lagarna för att hitta ett lämpligt ställe att äta på.. :P Efter att vi vandrat igenom "hela" centrum torget efter en restaurang blev vårt slutliga val en halsunkig pizzeria vid namn Golden West..Det stängde om 40 minuter, men vi gav oss inte, kastade oss in, beställde av en man som såg lagom road ut åt våran sena ankomst...Då ska vi inte tala om "kebab-mannen" som kom in fem minuter innan stängning..
Jenny och jag tog varsin nyttig sallad och Alex fick värsta beslutsångesten över vårat nyttiga val, men hans instinkt sa: PIZZA! Så så blev fallet.. :P Satt och åt medan ett par fjortisar från Åkersbergas ghetto gav oss underliga blickar, men vi struntade i dem och flummade på som vanligt, ett mirakel att vi inte blev "utkastade" från denna pizzeria som med den förra i somras..haha :P 
Alex mamma ringde och jag och Jenny fick ta emot de chockande fördomarna: Håll i dina grejer på pizzerian så du inte blir rånad..! hade hon sagt..haha..

Mätta och belåtna var det åter ut i regnet igen, gick till en videoaffär, vågade inte gå in först för det såg så skabb ut, men jag och Jenny tvingade stackars Alex att gå i täten.. :P Gjorde inte så mkt därinne, kollade runt, sen vågade vi inte hyra heller, för vi var för rädda att det skulle sparka ut oss för vi var för unga eller nått.. :P
Gick till Kvantum, stängt, jaha tänkte vi Willys då, vårt enda hopp, stängt och igenbommat det med: Vad har ni för mobbade stägningstider i Åkersberga egentligen..!? fick man höra negetiv kritik från Alex. Jenny och jag försökte försvara oss.. :P inte för att det blev någon vidare framgång men..
Vår räddning blev STATOIL!!! Ohh yeah...Gick in köpte lite dipp och en gurka (vill bara tillägga att vi totalt glömde bort dippningen av gurkan, men anyway) sen efter en het diskussion om vilka filmer vi skulle köpa blev det slutligen Omen, Jeans rekommendation..haha..och tre filmer i en, Doom, Land of the death och Skeleton key...

SEN finally var det Lekiz som gällde.. :P
Hade en kanonroligt kväll, spring och lek i lekställningen, haha barn på nytt, shit va vi apa oss, se våran video sen xD, sprang och lekte kull, höll på att dö för min kondis var inte på topp efter alla tonfisksallad, jag vet...illa att skylla på det..Hade lite bollkrig, racing med "handikapps-OS-bilar", dans till Alex data-musik, "shopping" i kiosken, allt för halva priset, vilket KALAS! :P Alexs immitation av Gollum, SÅ LIKA! Jenny och jag försökte vi med, men såg mest ut som två kaniner med stelopererade höfter.. :P

Sen såg vi film of course..The Omen, rättså läskig, men inte enough..hehe det var seriöst den enda filmen vi såg klart hel och hållet på, det andra såg vi bara snuttarna av..Vi tyckte det var MKT roligare att springa runt i lekborgen..
Tog en nattlig promenad utanför och skrämde upp varandra att det skulle stå folk i föntrena, scaryy, eller Alex påhitt med självrullande rullstolar...huuuh läskigt det med.. :O

Till slut orkade vi inte vara uppe mer...Läggningstiden blev 04.30..erhmm :O hehe..sov uppe i lekborgen i varsin sovsäck, roligt, jag somnade sist av alla och inbillade mig att det var någon som stod och ryckte i dörrhantaget.. :O Ville inte väcka de andra som sov så djupt...men jag somnade också tillslut, Thank god att jag inte drömde om Damien, ahha ungen i the Omen som var psycho.. :P

Tack alla underbara personer som gjorde min onsdag lyckad! :D

Pusshej, ha det BÄST!

(Har inga bilder, glömde kameran! :O Maybee att jag kan tigga ett par få bilder från Alex..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0