Måndag igen, suck...

Hallooooo alla körsbär! :D image716
Idag skedde nått pinsamt i skolan...Hade dagen innan kollat upp tiden när vi skulle börja: 8.50, åå va skönt, tänkte jag, en liten sovmorgon åtminstånde.. =) Vaknade dock lite för sent och fick stressa som en älg under jaktsäsongen för att hinna, blev på bättre humör när jag såg att päronen köpt messmör som jag kunde festa på! :D När messmörsmackan var nersköljt med lite jucice körde jag en snabbtvätt av håret som hade "ruttnat" under natten..Bror och jag kan verkligen inte vara uppe samtidigt på mornarna, för det första tänkter vi alltid detsamma vad gäller platser, går ALLTID till samma plaster och går in i varandra, impossible, för det andra är vi båda spegelnördar och trängs som tokar för att få en skymt av oss själv i den stora spegeln i hallen..vet inte om det är typiska tvilling fasoner eller nått? ;P men anyway let's move on..

image715
Messmör, det är lycka... :P

Var osäker på om jag skulle hinna med 07.35 bussen, så jag valde (en stund iaf) att vänta till den bussen som gick 07.45 från station, men pappa hade andra tankar:

Pappa: Men Anna nu får du skynda på om du ska hinna med bussen..!
Jag: Nää men jag pallar inte å stressa, kommer missa den endå..
Pappa: Gick den 07.35 från station sa du?
Jag: Aaa...
Pappa: Men det är lungt du hinner om du går NU!
Jag: Okej då (sätter på mig sjalen och går mot dörren, tar dock inte långt tid innan jag ändrar mig igen)
Jag: Nej, jag väntar, orkar verkligen inte stressa uppför den där leriga åkern och få astma och skit..
Pappa: Nähä, gör som du vill..
Jag: Eller jo, jag går...Hej då! (smäller igen dörren lite halvt irriterad)

Efter allt tvek får jag klantigt nog stressa ännu mera till bussen, men hör och häpna jag HANN! :D
Mardrömsresa, verkade som ALLA hade valt att ta bilen till jobbet idag, tomt i bussen men ÖVERFULLT på vägarna, långa köer, dessutom var chaffören inte den bästa, eftersom han "glömde" bromsa så fort han kom nära en bil, det blev som att sitta i en karusell, tvärbroms, gas, tvärbroms, gas, tvärbroms..aa ni fattar, snacka om att man hade fått ryggskott efter den turen...Såg senare vad kön berodde på, va nämligen ett dussintal pansarvagnar på vägarna som körde i slowmotion, undar vad det kom ifrån..antingen såg jag i syne av tröttheten, eller så är det krig i Sverige, eller så var det verkligen på riktigt! Men det kändes konstigt att se pansarvagnar på Norrtäljevägen.. xD Dissade alla tidningsutdelare idag när jag rusade ned mot tunnelbanan, även där lite småförseningar..kunde inte blivit "bättre".. :P

      image717
Gaaah STRESS!...
    
Nu kommer vi till det pinsamma, fick meddelande från Alex 8.50 (när vi började, trodde jag) där han frågade vart jag var någonstans, ojdå, tänkte jag, väldans va alla undrar, herregud jag kommer.. :P (var då vid hornstull) när jag väl kom in i klassrummet sa Anneli: "Värst va du var sen idag, har det hänt nått?" Tittade på klockan som visade på 9.00, men hallå? varför är alla så chockade, tio minuter försent? Det har väl hänt alla någongång? 
Tänkte inte mer på det, utan jag jobbade på med uppgifterna vi fått i djurskydd..
En halvtimme senare kl.9.30 sa vår lärare Veronica: "Jaha nu har jag inte så mkt mer att säga, ni kan sluta..."
Va?! Vaddå, vilken kort lektion, bara 40 minuter?? Men Anna, lektionen började ju kl. 8.30! Jag hade alltså sett fel på schemat och kommit en hel halvtimme försent, men BRA jobbat Anabanana! :P Då fattar jag varför alla var så förvånade.. :P Lite pinsamt..

NV med Jean, gick igenom om en massa miljöproblem och jag fick en "Rasmus på luffen"-sång på skallen: "Friiii som en fågel, friiii som en fågel...!! Trist lektion btw, men man fick ju lite beröm av Jean att man slängde skräp papper i återvinnigskartongen, så mkt har jag endå lärt mig! :D
Lunch, god lasange, thank god att jag inte är vegetarian den såg inte så väldans god ut med ett hundratal överkokta grönsaker, fast min däremot var inte så jättelyckad den heller, undrade ett tag vart all köttfärs tagit vägen? Min bestod mest av en massa lasangeplattor som riktigt svälde i magen.. ;P Men helt ok, för en gångs skull slapp man btw klagomål från Anneli att man åt groddar, annars brukar det låta såhär: "Men usch Anna, fy vad det luktar groddar här..!"

image714
Mina favvo groddar där..!

Efter lunch hade vi en lång rast, satt ett tag i sal 7 med Anneli, Sandra H och Alex...Anneli och Alex höll på med sina datorer Iron Maiden och Dexter, så man kände sig inte direkt välkommen i "Datanördarnas klubb" ;P.. utan man var mest där för att hålla Sandra sällis och lyssna på den helt underbara låten "Superman" och få tårar i ögonen.. :')
Gick sedan ut en sväng till Sofie och Jenny som stod och babbla, Sofie berättade med riktigt bra inlevelse xD om videoklippen "Raj Raj" som tydligen är helt galna, have too see..! :D kanske lägger ut en video här..
På samhällskunskapen som vi hade sen tittade vi på en film, eftersom mitt minne är alldeles för illa, kommer jag inte ihåg vad den hette, men det handlade om något krig vad jag förstod, både rolig och sorligt on daa same time.. :P
Jag och Alex var tvugna att gå i mitten av filmen för att gå på elevrådet, babblade på som vanligt om T.Ö.L.T som vi förresten redan trodde hade vart, haha bra koll vi elevrådsrepresentanter har.. xD satt mest och lyssnade och frossade i godis, bullar med klister och kakor, tyckte att Alex hela tiden satt med näven i godisskålen xD Dessutom kära klass, sa vi att vi ville ha pålägg till brödet, se om det fixas.. =) Hope soo!
Hann sedan se de sista fem minutrarna av filmen..

Stannade kvar en stund efter skolan med Anneli och Alex, de satt och babblade en massa datorsnack, så man själv satt där mittimellan som en stort frågetecken och fattade nada..lät som afrikanska i mina öron.. :O
Men seriöst, det vi gjorde var att plugga, Anneli gjorde omprov och jag å Alex "jobbade" med samhällsuppgifter som vi inte kom någon vart på.. :O Får fixa det ikväll istället, satt istället och valde bakgrunder i en hel jävla timme till Alex data...haha.. Anneli vs. Alex computer, who's the winner? :P
Aja eftersom alla hade åkte hem utan att vänta, fick man sällis av Alex till Gamla stan där han bytte...sen var man ensam hela långa vägen hem... :P kom precis på bussen, såg en gammal klasskompis, titta ned i marken, låtsades inte se, haha vaddå antisocial liksom? Men inte min bästa vän direkt.. :O
Satt mest och lyssnade på Winnerbäck medan jag tittade på den vackra blåa himlen, längesedan den var så blå...  

image718
Vackert...

Nu ska jag hitta på nått annat, orkar inte sitta här och häcka.. :P
 
Puss.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0