Min Fredag

Fredag 2/11:
Var med Jenny till Täby centrum.. :D
Hade tänkt att åka själv, men glad blev jag när Jenny skickade ett sms: Hej! Har du lust att åka till Täby eller nått!? vilket sammanträffande! =)
Tog bussen till station, hade sällis av Anna, glad blev man när hon kom gåendes nedör sin lååånga backe... :P Snackade lite om allt möjligt, men mest blev det vårat oseriösa prat om en box(er) (nej inte tax) med klassiska  TV-reklamer i för endast 50 öre, satsa på den ni, värt pengarna.. xD Hon skulle ned och klippa sig i Åkersberga Centrum och jag önskade henne lycka till och uppmanade henne att INTE göra en britney eller extensions av garn nystan.. :P
Själv gick jag till stationen och höll på att frysa ihjäl i väntan på Jenny och tåget, ett par killar stod en bit ifrån och glodde lite konstigt på mig, min tankar flög lite hit och dit då jag helt plötsligt fick för mig att de var ett par aggressiva rånare, men jag insåg att man kanske  inte ska dömma folk på förhand..
Plötsligt såg jag Jenny stå med ryggen vänt mot mig och glo på alla inrullande bussar: Vad gör hon...?? tänkte jag och gick långsamt fram för att skrämmas, hon hoppade till och blev förvånad av att se mitt frostfrysna ansikte: Jaha, men skulle inte din buss komma in till station 12.47?? haha.. :P

image661
Roslagsbanan och kära Täby centrum.. :D

Vi åkte in med den kära roslagsbanan och blev överlyckliga över att vi inte råkade på en hemsk konduktör som det i vanliga fall kryllar av på rosalgsbanan.. :P Men som sagt we had a lycky day! :D
Hoppade av vid Täby Centrum, började dagen med att ladda upp batterierna inför shoppingrundan med hjälp av lite Mcflurry, funkar alltid, Jenny hade dock lite svårigheter att ta sig framåt i kön, eftersom det var en framför som beställde typ till en hel arme eller liknande...ALDRIG in my life har en Mcflurry smakat så himla gott, daim smak och allt, MUMS! Vi satt på en bänk utanför donken där även ett helt gäng med småbarn satt och dregglade efter våra glassar, samtidigt som de lekte spöken med varsina maskar...Blev livrädd varenda gång jag vända mig om och hade ett "spöke" framför nyllet.. :O

Sen sprang vi runt mellan alla möjliga affärer, alltifrån traditionella H&M och Gina Tricot till andra läskiga okända affärer som man aldrig satt sin fot i förut....:P Vi båda letade mest efter skor, men som vanligt blev det an MASSA annat istället, Jenny köpte en väska, luvtröja, samt två T-shirtar, själv köpte man en tunika/blus, kjol, T-shirt och ett diadem (som jag kände nu var HELT onödigt men endå..)
Lunch åt vi inte förens klockan 16.00...haha glömde helt bort lunchen mitt i all hysteri.. :P Våra fötter hade strejkat efter all motion så de var himla skönt att få sätta sig ned och äta lite.. =) Som vi btw gjorde på donken...Varsin Mc chicken, skrattade åt ljudet som ketchupbehållaren gjorde efter sig..haha vaddå tappa aptiten liksom? xD

Tog roslagsbanan till ÅKersberga som gick 16.38, ovanligt lungt på tåget, kom med nöd och näppe infrån biljett kontrollanteran som tur var.. :P Eller "som tur" var..vi hade ju kort så det skulle inte göra nått anyway...
Jenny hoppade av vid Runö för att komma till undsättning och hjälp åt min stackars bror som tydligen var ensam i kassan på Lekiz, jo jag kan tänka mig hur det hade gått, men nu ska jag inte vara taskig här.. :P Mil lång kö maybe? Och barn som skriker och dregglar efter mer saft?...
Själv hoppade jag på första bästa buss för att motvilligt, pga av kylan gå av vid stallet för att sköta om Love litegranna.. =) Han hade ett svullet knä så den stackaren fick vila..istället blev det pyssel, mockning, skötning och dessutom pajade jag hela hängkrokarna i hans skåp där alla hans träns hänger, pinsamt..Tittade så ingen var där och pressade in allt lite diskret i skåpet igen för att sedan stänga.. :P Nu märks det inte! tänkte jag medan jag ignorerade att dörren var halvt öppen...Lalalalala ojdå vilken olycka..! :P

Hemma var det fullt schåå...Storebror Robban och Cameron var där, samt the rest of da family.. =)
Kollat på Idol, där Sam åkte ut, jag blev lite ledsen för jag gillar ju han, verkar så himla gullig, men nu handlar det inte om hur de är personligen men endå...han var faktiskt bra...Hoppades på att Mattias för en gångs skull kunde åka ut..visst han kanske ser bra ut men han är ingen bra sångare nejdå.. :S Christoffer var som ALLTID BÄST! :D

Pusshej          

Mina köp:

image656 image657
Blusen/Tunikan

image658 image659
Kjolen                                                                       T-shirten

image660
Diademet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0