Pappas dag..

Hejhopp! :D Min dag har inte vart så värst händelserik, men det var rätt chill faktiskt.. :)
Firat världens bästa pappa, fars dag ni vet! <3 Min pappa är BÄST...! :D
För att han skulle känna sig lite extra speciell fixade man en vit rosbukett, okej kanske inte så manligt då, men fint! Sen så gjorde jag och mamma en alldeles speciell tårta, med mörk choklad och smarriga malteasers på, mummaaa!
Bror svek som vanligt och valde att jobba på Lekiz, han har blivit pengar GALEN! :P Snart får man börja kalla honom för Erik von Martinsson eller nått för ja menar han har väl snart hur mkt cash som helst..! :P Jag måste också börja jobba, jadå, känner trycket hela tiden...

Vart en sväng till stallet, förfrös mina stackars små tår när jag red ut i höstmörkret, Love var pigg och glad, nästan lite väl ibland då han kunde få väldans ryck och flyga iväg..Dessutom fick han lite små-utskällningar av mig för han kan verkligen vara alldels för larvig ibland, jag menar vilken normal häst blir rädd för HÖ?? Eller en människa som står STILLA med sin hund, haha Love är ett hopplöst fall... :P Men man kan inte låta bli att tycka om den jätte bebisen <3 Pysslade om honom lite extra + att jag var schysst och smörja hans igenlortade träns.. :P Fick dock springa igenom halva stallet efter en tvättsvamp för hans var spårlöst försvunnen, konstigt blir nog till att sätta upp en efterlyst lapp i sadelkammaren.. :O Har någon sätt den här tvättsvampen? blablabla....

Mamma och bror stod klockan 16.30 utanför stallplan som privata chafförer och väntade på att jag skulle bli klar...De suckade djupt åt min sena ankomst..upps..! ingen rabatt här inte! :P

Nu har jag precis bakat en kladdkaka och fikat med tårtan, pappa tyckte att den var mkt god! Kladdkakan däremot är  tills imorrn då jag ska, tillsammans med Rose, Fredrik och Anneli sälja bakverk och mackor för att samla in lite pengar till klasskassan och förhoppningsvis till en klassresa i trean.. =) Om inte alla pengar går till det omtalade julbordet! xD
Nu ska jag gå och se hur det går för bror med hans inrednings ideer (håller på att möblera och fixa i sitt rum) han har köpt en ny soffa och lite andra grejer, luxury..! =) Nu ser det mera ut som värsta VIP-rummet, höll dock på att bryta tummen av mig när jag skulle sätta mig ned i hans soffa, som tydligen inte var så mjuk som jag trott... :O
Han är så rolig, kan inte sluta skratta...! xD Vi kom på en superbra ide om att han ska ha en stege till sin hylla som är högst upp..sen kan han ställa "alla" (två) sina böcker där, så det blir som värsta "Skönheten och odjuret" bibliotek, ni vet leta böcker på stege och damma av det decimeter tjocka damm lagret?
haha xD

Ha en bra Söndag!
Puss...

image684
Jag i full färd med att fixa tårtan, visst ser "hallonsmeten" lite ut som rödbetssallad??
image685
Världens bästa pappa och världens bästa mamma..!
image686
Da hot cake..! Mums...

Kommentarer
Postat av: Maria

Whoaah vilken tårta!! *dreglar, typ!*
svar: Hehe vad lustigt^^ ja, det var jättespännande! Hehe men vadå hyrde du den eller? ha det bra du med, sov gott!

2007-11-11 @ 21:52:56
URL: http://mariahh.blogg.se
Postat av: Sandra

jag vill också ha den där tårtan ..

2007-11-12 @ 15:34:34
Postat av: Anabanana

Haha yeah visst blir man lite sugen.. :P Jag kan baka en till dig lite senare Sandra! ;D Nepp jag hyrde den inte, min bror fick låna den av en kompis =) ..!

2007-11-12 @ 19:30:16
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0