Reklampaus..

Hej..!        
Dagen har vart lite seg, inte känt mig på något vidare bra humör konstigt nog...inte för jag bör göra det, på en Onsdag och allt men endå.. :O
Började dagen som vanligt med att vakna (nähä ovanligt!? :P)..Hade inte hört klockan ringa så visst var man förvirrad när man endå vaknade exakt vid rätt tidpunkt, dock hade man ju önskat att klockan var 03.00 eller nått så man hade kunnat tänka: Yeheess, tre timmar kvar innan jag ska gå upp, skööönt...sova...lite...till....Zzzzz....
Men så var inte fallet, så jag fick studsa upp.. :P
Min bror som också hade gått upp tvingade mig att duscha fort, eftersom annars blir han irriterad och dunkar på dörren som om det vore för liv och död och de skulle jag inte orka med, så det var snabbt in i duschen som gällde och gnugga bort den värsta lorten för att sedan illa kvickt hinna torka av sig samt smörja in ansiktet med Nivea body lotion..REKORDTID: 20 minuter och bror hade inte ens hunnit ställa sig utanför, vilken lättnad..! =)
Frukosten var ingen succe, om man ska beskriva den enkelt kan man säga att den bestod av en torr brödskiva, men lite ihopskrapade brieostbitar på som höll på att ta slut..Lämnade allt utanför kylskåpet åt brors ära.. :P

Var SÅÅ nära att missa bussen idag så det är helt sjukt, den sena ankomsten berodde på att jag precis vid utgången blitt osäker på om jag dragit ut platt tången eller inte, och jag ville ju inte att lilla mamma skulle brinna inne i huset när hon låg och sov, så snabbt upp för trappen, in på rummet och kolla efter vad det som gällde, men som tur låg den där som en skräphög på golvet och JA kontakten var utdragen! =) Grannarna slapp alltså ringa räddningstjänsten! =)
Iaf, precis när jag, efter en lång och kämpig väg som var täckt med isgata, kom till hållplatsen svängde bussen in...suckade av lättnad och tänkte: God damn it, that was close..! :O
Satt och halvsov som vanligt på bussen i mina egna tankar, fick en chock när jag kom åt volym knappen på en av Lars winnerbäcks fartfylldaste låtar, flög upp ur sätet... xP
Fullt med folk på tunnelbanan, fick ståplats i mitten, försökte impa, lite halvt på folket bredvid genom att stå upp UTAN att hålla i mig, började bra men det slutade med att jag ramla in i en östermalmsgubbe som stod och läste ekonomin i Metro, inte för jag vet om de har en sådan del där..men säkert! Om ni vill veta så bytte han plats efter den händelsen.. :P Man är ju inte lite skämmig..  

Första ämnet i skolan: Djurskydd...pratade om lagar...vad man får göra och vad man inte för göra typ.. :P Var inte så värst intresserad och pappret vi fick sa mig inte mkt det heller, för mig var det mest som en skrift på kinesiska, för jag orkade inte få in alla ord, meningar och bokstäver i huvudet så tidigt på morgonen, blev bara en enda massa av det hela..kände mig mest som en analfabetisk, apatisk elev som hamnat på fel ställe..

Den apatiska känslan minskade dock en aning när vi hade elevstöd i en timme, jag, Mona och Alex valde att jobba lite med våra lerfigurer på bilden..Eller jag har ju ingen lerfigur för tillfället, still trying att komma på nått, vilket jag har seriösa problem med...anyway...Satt hela lektionen och lyssnade på jullåtar (Pepparkaksgubbarna is my new favorite) samt kollade på när Mona höll på att jobba på sin balettdansös, som precis matchar in i skönhetsidealet :P Samt Alex förkrymta "Koko" hand som numera liknar en bebis hand...Själv åstakom jag inget på lektionen, inga ideer, en sak jag gjorde dock var att lägga min hand på ett vitt papper och rita av..! :D Sån nivå är jag på liksom.. :O 

NV innan lunch, alla höll på att dö av hunger, punkt slut.. :P Jean undrade nog vad det var med oss..
GOD korvstroganof till lunch, Sandra H, Jenny och Rose var lite smågalna under hela lunchen..haha..ska man skratta eller gråta? :P Rose var ilsken över sin "felaktiga" mat, dvs kycklinggryta, så hon ägnade sig åt att sno lite korv från min tallrik.. :P

NV igen, gjorde någon tabell, som typ inga fattade hur man skulle göra, stackars Jean blev nog lite småcrazy på oss, han tyckte bergis vi var helt pantade i huvudet.. :P
Jag, Rose, Anneli, Sandra H och Fredrik var tvugna att smita ifrån lektionen ett tag för att fixa med lite fika i personalrummet, klasskassan yaa know..! :D Bra, ligger inte i back än så länge iaf.. :P

image696
Dags å baka lite kladdikaka..vilket rim haahh?

Sista timmarna var det estetisk verksamhet, hade man fått några ideer om en lerfigur?? svar NEJ! Satt som en fågelholk och hade INGEN aning om vad jag skulle göra, försökte få lite inpiration men det lyckades man direkt inte med...Iallafall inte med den indiska smörmusiken som spelades i bakgrunden :P Alla andra var så himla proffsiga: Jenny med sin fallfärdiga "Täby-centrum" staty, med en orm omslingrad runt sig, Fredriks vattendroppe och överkörda orm med ett utstickande öga, Roses överviktiga råtta, Sandra G:s MINI bullterrier som hoppade över en stock, Sandra H:s "Rädda Willy" val, Alex fantasifulla ramar signerat "Sahlberg" och Ellis fina trappa med en "limpa" på..NU MÅSTE JAG OCKSÅ BLI LITE DUKTIG FÖRFAN... :P Haha...Satt bara mest och knådade leran så mina händer blidde alldeles gråa..

Efter skolan träffade jag mamma i stan, vi var som sagt på jakt efter ett par skor till mig, blev inte de jag hade tänkt mig, utan ett par andra.. =) Finally har jag ett par vinterskor! =) Trevligt å vara i stan lite med mammsen, vi tog oss en macka och kaffe/jucie på pressbyrån i sergelsgången och stod och tittade på alla stressiga människor som sprang förbi.. :P Dessutom dissade vi helt Carola Häggkvist som hade signering på Åhlens..ingen att gråta över direkt.. :P   

image695
Theese boots are made for walking..mina nya skor! =)

Nu är jag hemma som ni kanske förstår, ska gå ned och se lite på Bonde söker fru som vanligt, sen blir det TopModel =) Ska också försöka baka en kladdkaka till alla snälla lärare imorrn.. :P

Pusshej från en gla' tjej! <3     image697

Kommentarer
Postat av: moon

Lovar att hjälpa dig imorn

2007-11-14 @ 21:34:00
URL: http://ex0tiiiic.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

Aww snällt..! =)

2007-11-14 @ 23:36:18
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0