Till Tebban idag dåraaa..

Tjooo! :D
Idag har man vart en sväng till Täby med Emma å Anna, började inte bra om man säger så..
Vi hade bestämt att vi skulle ta bussen som gick 09.25, för att komma tidigt in till Täby och därför slippa undan den värsta folkruschen..Hade dagen innan ställt klockan och jag hade SÅ väl ställt i mig at da right time, trodde jag...
Vaknade av att bror tassade utanför mitt rum (han var på väg till Lekiz) undrade varför han var uppe sådär dax? kom efter ett tag att tänka på att jag aldrig hört klockan ringa..fan..sträckte mig klumpigt efter klockan som befann sig på mitt natthurtsbord..tittade med suddigt blick vad det stod: 09.18..Aaahhh 7 minuter innan bussen gååår!! Skiiit..!
Jag reste mig upp och ringde till Emma och hade en lagom trevlig morgon röst: Ehh asså jag kommer aldrig hinna med bussen, men du å Anna kan åka, I'm coming after yaaoo..! Så blev dock inte fallet..slutade med att Anna, stackaren åkte in själv till Täby och fick vänta in mig och Emma som fick ta en senare buss och roslagsbana..ALLT tack vare mig som är så jäkla klantigt som försover mig, oh god do something..kommer väl sluta med att jag tar över storebrors hopplösa morgontider, stress every day..men nu har jag hört rykten att det går bättre på den fronten, good for him! ;D 

Följde med Emma in till pressbyrån innan vi gick till tåget, därinne suktades jag av all marabouchoklad som de lagt upp på en stor ställning, medan jag stod där och dregglade gick Emma och betalade sin bussremsa som hon köpt, själv har man jue sitt pluskort, jomen jag tackar! :D Synd Emma synd..
På tåget vard et rättså lungt med folk, nice, råkade inte heller på trafikstopp eller otrevlig konduktör, som annars är vardagsmat för roslagsbanan, ni som åkt den vet kanske dess hemska egenskaper.. :O

image706
Ni fattar kanske varför jag blev suktad..?

När vi väl kom in till Täby stod Anna som ett stort frågetecken och väntade på oss på perrongen, eftersom hon inte såg oss passade vi på att springa fram och skrämma henne bakifrån, hon verkade dock inte bli särskilt rädd av min dunkning som jag gav henne på axeln, hon bara vänta sig om med ett leende på läpparna, så läskig är jag.. :P Hennes papi hoppade på samma tåg som vi hoppat av, hmm oanade affärer maybe?.. :P
Sen vandrade vi tillsammans in i Täby centrum, Emma blev som vanligt sur och pekade finger åt mig när jag påstod att en gammal gubbe på en unken plansch såg ut som Fredrik Ljungbög, omg sorry jag menar Ljungberg.. ;) hehe..snälla bli inte allt för aggro nu..

image705
Täby centrum...!

Kollade, som man alltid gör i Täby, i en massa affärer och provade en massa grejor, yääh, dessutom fick jag och Emma upp spåret på ett par heta skandia snubbar...haha inga flera kommentarer på den meningen där..och nej förväxla inte Scan's köttbullar med Skandia, då är det illa ute.. ;P
Efter ett antal timmar som vi gått i affärer, sniffat parfymer, suktad runt och fått flashbacks på BR-leksaker, gosat med gosedjur, lekt experter och blitt skrämda av en pipande hundleksak på djuraffären samt provat kläder så ens egna mest såg ut som hängade trasor var det dags att ta en liten matpaus på pizzerian..! :D mumsa...tog varsin sallad, jag körde på tonfisk medan de andra kända sig sugna på kyckling, märkte att Emma laddade lite xtra inför Grekland med oliver och Tzatsiki dressing, oh yeah you go girl..! :D
Satt och åt samtidigt som vi babblade på om lite allt möjligt och kollade på allt roligt folk som gick förbi utanför.. =) Emma och Anna var nära att sätta kycklingbitarna i strupen när jag immiterad min pappa och hur han dricker från sugrör, man kan väl säga att det hela gick lite för långt när en kille utanför kollade lita förvånat och smått äcklad på mig som om jag vore en utomjording eller liknande..haha börjar sakta men säkert fatta varför alla kallar mig "störd".. :O:P
Efter den goda maten var det åter igen dags att springa i butiker, vi märkte kanske snabbt att vi inte kunde stå stilla till all bra musik som spelades i högtalarna, utan man gick ständigt runt med ett par extra moves i tröjärmen..
Funderade även på att gå  med i SSU, men insåg att det inte verkade vara vår grej när tanten och fabrorn stod och bjöd på halvt brända pepparkakor som om det vore värsta fika föreningen.. ;)
I slutänden var vi alla nöjda, Anna och jag hade tydligen samma smak, blev två likadana tröjor samt att jag köpte ett elefant-halsband, eller inte TILL en elefant det skulle vara way to big, men det var en guldelefant på..Emma däremot köpte en tunika, spelkort till sin brorsa och en stor fet bok om stockholm till sin far.. =) julhandlar all ready, bra att vara tidigt ute! =)
Innan vi gick till tåget köpte jag mig en Bonaqua päron i pressbyrån, fick hicka som vanligt, lät som äkta fyllehicka också..just vad jag behövde...

   
Mina köp...

Råkade av misstag posa framför en a-lagare på perrongen också, han började följa efter oss och prata med sig själv om en massa trams..haha vi blev skraja och gick med rask takt längre ned på perrongen

Jag: Usch det är värsta sunkigt här, tänk va läskigt å vara ensam här klockan 02.00 på natten..!
Anna: Mmm eller hur..
Emma: Men jag är hellre här en i Åkersberga klockan 02.00 på natten, jag menar tänk er..
Jag: Aa gud jag, det stämmer nog, i Åkersberga bli man väl nedslagen på en gång när man gå ut..
Anna och Emma: Mmm eller hur...

TYSTNAD....

Vårt lilla samtal innan tåget kom, bra att man känner sig trygg i sin hemort liksom..haha...:P
Fullt med folk på tåget, trångt, snuskig luft, ja allt ni kan tänka er, men med härlig sällis som man hade gick tiden fort.. =)
Fick vänta ett tag på buss 623 men vi höll ut i kylan, samtidigt skämtade Emma och Anna om att de skulle skicka in ett klagomål till min pappa som är busschafför: Varför läser de tidningen där borta i bussen innan? Kan de inte köra fram så man kan gå på först, SEN kan de väl läsa tidningen..!? Aa som ni märker var det lite otydligt xD men jag ska framföra budskapet tjejoor.. :D trust me..

Mucho gracias för en HÄRLIG DAG! :D

Nu ska jag ned och kolla på "Se upp fär dårarna" som mamma och pappa hyrt, äta lite frukt, ni vet japanska plommon, som jag kallar det... =) Just nu är man alldeles öronbedövad efter pappas gälla skratt som ekat över hela huset, antar att det är "babben och co" i farten.. xD

(Ska försöka ladda upp fler bilder, om mitt dumma mobil program på datan funkar dvs..)

Ha're bra! 
Puss å Kram


  

Kommentarer
Postat av: Rocky IV

Hööööö! Inte kladdkaka idag?:O...jag måste säga att jag är förvånad:P
Ska nog till gymmet och pumpa idag...kanske träffar Rasmus där;D

2007-11-18 @ 12:06:21
Postat av: Anabanana :D

Rocky IV, vilket namn! xD Aja typiskt dig Hille..:P nää idag blev det ingen "kladdis" maybee kan jag baka en till dig någon dag? :P Åhh ska ni två bli värsta bodybiulders eller? ;P I like..
Ha're braa! :D

2007-11-18 @ 12:22:35
URL: http://annsing.blogg.se
Postat av: emma

haha, kul dag vi hade :D
skandia boys ;)

2007-11-18 @ 18:15:37
Postat av: Anabanana :D

Yeees :D Oja Skandia boys, säger som Vickan: "Mmm I like.." ;D haha..

2007-11-18 @ 20:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0