Torsdag...Lägre än Glocalnet förfan..

Tjena pysar..
Idag har det vart värsta chill dagen i skolan! Började klockan 10, dock så var man så korkad att man trodde man började 9, men det kommer jag till senare..Slutade det gjorde vi klockan 13.30! (Snälla Jean släppte oss tidigare, oh yeah han märkte väl själv att det inte var någon ide att hålla kvar vilddjuren i klass B-06 :O).

Min katt Melvin kom till användning för typ första gången i morse, han väckte mig nämligen genom att lägga sig på min hals vilket bidrog till andningssvårigheter..Men om inte han hade gjort det hade jag garanterat försovit mig, för klockan låg helt avslagen på bordet intill sängen och hade förlängesen ringt sin sista ton, så lite cred till min pojke där! :D

image759

Gick upp och åt frulle tillsammans med bror som så generöst hade lämnat en PYTTELITEN skvätt av apelsinjuice kvar i förpackningen.. :P Gjorde en macka med de mest hemskaste kombinationerna nämligen salami och mögelost, do never try this at home, säger jag bara, spottade och dumpade stackars mackan i papperskorgen, istället gjorde jag en macka som funkar i alla lägen, guess who? JO nämligen den gamla hederliga messmörs mackan! ;D 
Bror och jag hade som vanligt en liten fajt om spegeln i hallen, han fick ur sig:
"Men gå upp till ditt rum, du har ju en spegel där!" Som om inte han har det då! :P Aja.. glömma och förlåta var det va? Är inte svårt att förlåta min snälla bror så..

Stod alldeles för länge och fixade med håret idag, som inte alls ville lyda mina händer, hårstråna låg lite kors och tvärs på min skalle och hur mkt jag än plattade, sprayade vill det sig inte...
Skit hår, höll på att missa bussen pga av det..
Bussen var vid den tiden proppad med folk, mest en massa småglin eller trötta fjortisar som åkte en hållplats för de inte orkade gå.. :P hehe, själv satt jag där och såg bergis ut som en surpuppa, ni vet bussresor är inte riktig min grej, speciellt inte när man (som idag) hade en kille, som förmodligen hade damp, bredvid sig och som stup i kvarten slog sin armbåge i min mage och pratade lika högt som en ilsken papegoja när han babblade om en massa till sina polare.. xP Aja skönt var det att de gick av vid roslagsnäsby =)

Framme vid Liljeholmen hade det börjat regna, ni vet sånt där jobbigt, smått regn, missade också PUNKT.SE utdelaren så jag kunde till min besvikelse inte skydda mig mot regnet.. :S Istället fick man småspringa och försöka så gott det gick att balansera på de hala trottoarern som fortfarande har ett tunt istäcke över sig..Lyckades för en gångs skull att inte göra bort mig, Good work Anabanana ;D 
Första ämnet var Engelska, trodde jag samt Jenny, Mona, Fredrik, Alex, Tia och Ferdinand, men tydligen var den inställd för vi skulle mötas vid Nationalmuseet istället klockan 10.00, bra att informationen gått fram, thii bajs att man missade sovmorgonen då! :( Ebbe "mobbade" mig som vanligt och kallade mig för "elak" och "ond" och trodde av någon anledning att jag skulle strypa Alex med hans halsduk, haha xP han får tro vad han vill den gubben! :P

Vandrade på led till tunnelbanan, yaa know två och två hand i hand..nädåå not...
Åkte in till T-centralen där vi bytte din den blåa linjen mot Kungsträdgården, Jenny och jag fick flashbacks från APU tiden då vi varje dag åkte den blå linjen till Solna och Hundens hörna, mysigt, nästan så man längtar tillbaka när man pratar om det... =)
Märkte att det var världens reklam för den blå linjen down there, blåa väggar, blått tak och även blå hålla-i-sig-stänger i vagnarna på tågen, jag försökte använda min engelska för att Ebbe skulle höra och möjligtvis smöra till sig ett högre betyg:
 
Jag: "Look! Even the reglar in the tunnelbanevagn is blue..!"
Ebbe: "Åh va glad jag blir att du använder dig av engelska..." Ni vet sagt lite skeptiskt sådär..

Jag blev fullkomligt kär i Kungsträdgårdens tunnelbanestation, really nice, kändes som man redan var på ett museeum när man gick där...jag menar, tänk om ALLA stationer kunde se ut så, va glad man skulle bli! :D
Svårt att förklara hur det såg ut, men det var lite stadskänsla, åk dit å kolla vettja! :D
Samling och sedan museum time! :D Hade en guide som pratade för oss vid olika tavlor på gamla rikemans kungar och drottningar..Skulle handla om skönhetsideal, men jag tycker vi mest pratade om hur de var klädda..aja, rättså intressant trots allt..:P

Åter till skolan för lite lunch, nämligen pancakes! MUMS! De var verkligen extra goda idag och grädden var sådär lagom "rinnig", alltså helt perfaaa! =) 5 pannkakor sammanlagt blev det! Alla tittade snett på min kombination med pannkakor och groddar, men frossar man i groddar så gör man..:P
Sista ämnet var svenska, satt och försökte lyssna samtidigt som jag snodde Jennys penna för att träna på lite namnteckningar..Själva lektionen handlade om språk...Jean babblade på om någon barnvagnshistoria som han vart med om, det enda som man lyssnade upp på under lektionen.. :P Vi fick gå 10 minuter tidigare, LYCKA! :D

image760
MUMS, godare får man leta efter...!

Blablabla sen åkte man hem med ett antal pysar från klassen, men Sofia var den enda som höll mig sällis till min slutstation, vi satt mest och kommenterade allas olika typer av hår, men det var lite skoj attt se allas olika frissor och färger.. :P
Tog buss 621 hem som gick 14.40, inte så lång väntetid som jag hade trott, dessutom slapp man den enormt sega roslagsbanan... :O Satt och halvsov hela vägen hem..skönt med lite lung och ro..:P
Nu ikväll har jag och Jannesson vart på ett Friskis och Svettis pass, duktiga! =) Bussen vi skulle med var försenad med 15 minuter, så när vi väl hade kommit fram till stationen fick vi stressa som galningar och småsprang hela vägen, haha var nästan så att vi redan var slutkörda innan det ens hade börjar.. xP Kom lite sent in de andra hade already börjat med uppvärmningen, so what..men Emma var inte lika lugn: "Usch va PINSAMT!"
Man kan säga att vi småfnissa oss genom hela passet.. :P Och det roligaste av allt var helt klart när Emma sprang i fel varv! xD xD HAHA dagens skratt! Ni skulle sätt hennes ansiktsuttryck, såg skitglad ut när hon plötsligt märkte att hon var i fel varv och alla andra sprang på henne! xD GUD, jag trodde jag skulle DÖ av skrattanfall, sprang runt medan jag skrattade som en tok (Emma med) snacka om att magmusklerna fick sig en omgång där.. :P Herregud..
Vi måste träna inför beach-08, hallå..! :D Trevligt..

Nu sitter jag här och måste bara sluta, för det är Efterlyst på TV och det för man inte missa! =)

Puss på er! <3
 

Kommentarer
Postat av: Mystery lyric man

Baby I've been here before, I know this room
I've walked this floor
I used to live alone before I knew you
I've seen your flag on the Marble Arch
Love is not a victory march
It's a cold and it's a broken Hallelujah

2007-11-29 @ 21:34:22
Postat av: Anabanana :D

Mmmm mycket vackert där! :D

2007-11-29 @ 21:48:58
URL: http://annsing.blogg.se
Postat av: emma

hihihi dagens bästa :D

2007-11-30 @ 13:47:36
Postat av: Anabanana :D

Haha of course man! xD

2007-11-30 @ 18:35:22
URL: http://annsing.blogg.se
Postat av: AnnaPanna

Haha... hade verkligen velat varit där och sett händelsen, låter otroligt kul :D Man blir lite orolig över sådana nyttiga personer som ni har blivit ;) bra jobbat där:)
Ha de bättre än bäst å vi ses i veckan, pusshej!

2007-12-01 @ 09:53:26
Postat av: Anabanana :D

Hehe ojaa det var grymt skoj xD skrattar av bara tanken..:P Men Anna vi måste ju jobba lite inför beach 08 yaa know, bli lika vältränad som du! ;D Si vi ses, kom hem till mig och hälsa på spanjoren vettja! ;) pusshej!

2007-12-01 @ 12:41:06
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0