Tröttelitrött...

Egentligen borde jag inte sitta här och skriva just nu, för klockan är alldeles för mycket och jag måste gå upp klockan fem imorrn för att hinna till skolan, oj vad jag längtar, eller kanske inte.. :O :P
Men vad gör man när man har en egoistisk bror som sitter och häckar vid datorn hela tiden, eller en små galen mamma som sitter och letar resor i hopp om att hitta den "billigaste" vilket inte finns ute på marknaden än så länga.., haha ja då blir det data sent på kvällarna minsann... :P

MÅNDAG, bara namnet är sådär lagom deprimerande..Endå var jag duktig på att komma upp i morse, trots att jag och bror satt uppe halva natten för att kolla på filmen 300...visade sig vara förgäves dock då filmen hackade och blev alldeles hoppig i slutet, så man missade hela poängen...jag som är lättroad som vanligt satt och garva åt alla gubbar som stammade när de pratade pga av den dåliga kvaliteen, medan brorsan inte var fullt så road: MEHH ÅHHH VA IRRITERANDE!!?? NÄÄ STÄNG AV SKITEN, KLARAR INTE AV ATT SE MER, FÅR PANIK!
Ojdå..  :O :P Men rolig kväll...
Men nu ska vi inte prata om igår utan om idag, joepp..

Åt min grötfrukost som jag alltid gjorde förut, gjort ett litet uppehåll i det nu, för det är ganska lätt att föräta sig om man säger så, men imorse gick det galant, förutom att jag höll på att spränga hela mikron när jag satte på alldeles för lång tid, man liksom såg hur gröten flög upp och ned i den runtsnurrande skålen.. :P
Kom i tid till bussen trots att mamma och brorsan täckte upp hela spegeln innan jag skulle gå...båda två klagade på mig:

Bror: Men akta på dig, du ska alltid stå i vägen när man kollar sig i spegeln!
Jag: Men hallå!? jag har en buss att passa, du skulle ju kunna GÅ till skolan om du så skulle vilja, men är man lat så..!
Mamma: Men Anna akta på dig nu så Erik kan kolla då...
Jag: Men gud va ni klagar på mig då...bara för ni är likadana..!
Bror: Vaddå vad har det här med utseendet att göra??  
Jag: Nää men jag menade inte utseendet, ni har samma temperament, stressiga och så av er..
Mamma och bror: Hahahah...
Jag: Men tyst bara för ni är bokstavsbarn! (DAMP, ADHD)
Bror: Hahaha bokstavsbarn?? Ska du säga...

Aa typiskt min familj...
Överfull buss, fick sitta på den traditionella dragspelsdelen, satt och halvsov medan alla andra hela tiden gick på mina fötter, watch out säger jag bara.. :P
Första ämnet var Djurskydd, mötte Sofia på vägen till skolan, vi småsprang tillsammans samtidigt som vi delade på en liten PUNKT.SE tidning som skydd mot det snöblandade regnet, våra luggar blev ett enda KAOS! :P 
Diskuterade en massa på djurskyddet, var trött så jag satt mest och lyssnade med ett öra...
Asså jag är så trött just nu så jag kommer knappt ihåg vad vi haft för ämnen idag, men NK och SH kommer jag ihåg iallfall.. :P NK var trist satt och diskuterade om filmerna vi såg i Fredags, inte mkt man kom ihåg annat än att de båda handlade om växthuseffekten...men Jeans ord var för mig mest en massa otydligt bladder om en massa upprepande blaha blaha.. :O

Lunch, någon kasslergrätang, ganska god, fast mattanten hade snålat med sås på min, medan Jennys kassler fullkomligt simmade runt i sås, snäll som hon är fick ja lov att ta lite av hennes sås :D vänner som bjuder på sås har man inte många av, TACK! ;D Satt med Fredrik, Jenny och Mona om det är någon som är intresserad, trevliga som alltid :D
Måste jue berätta om att jag, Anneli, Rose och Fredrik vart duktiga och bakat till klasskassan också.. :D Var en massa mums, alltifrån kolakakor, cocosbollar, bullar, kladdkaka till vanlga mackor som såldes till hungriga elever på skolan in da reception, de onyttiga grejorna såldes of course t da teatchers.. :D
Jenny och Alex var även med och hjälpte till att fixa iordning.. :D Vi hade en liten debatt om hur mkt kladdkakorna skulle kosta, men till slut fick jag och Alex ge upp (vi ville att de skulle kosta 5kr) mot majoriteten Anneli, Rose, Fredrik och Jenny som ville att de skulle kosta 10 kr...man för väl dock erkänna att man är skyldiga dem ett tack, för ALLA kladdkake bitarna gick åt, god damn it.. :D Ebbes kommentar om kolakakorna slår dock allt: "Vad är det där egentligen?? Ser ut som någon skrapat ihop nått från marken och stampat på!!?

Sista timman var det samhällskunskap, Emma hade kommit på en ny teknik att dela upp borden så man fick sitta bredvid andra personer, så det skulle bli "bättre" arbetsro...Lyckades dock ej så bra för Jenny som fick flytta fram och sitta vid katedern, haha busted xD
Jobbade med en text med frågor till, jag samarbetede med Alex, men vi var så himla tröga att vi inte förens vid slutet av lektionen fattade att man fick ta hjälp av internet, hade suttit en hel timme och inte fattat någonting av texten och vart man skulle hitta de jäkla svaren, så vi hittade på allting, sen längst ned på pappret stod de en massa hjälp hemsidor...haha ojdå..
Lyssnade på en massa julåtar, så man fick värsta christmas feeling... :D Dock så undrar man om vissa låttitlar: "Christmas cowboys", "Little Drummer boy", och "Den bortsprugna rosen" haha vilka seriösa jullåtar, låter mer som en blanding av perversa sånger / sånger från florist linjen.. xD Aja de är säkert jättebra tror jag! :D

Hem sedan, hoppade av vid T-centralen, jag, Jenny och Sofia sprang runt en stund på stan och suktades av alla fina väskor som ingen hade råd att köpa.. :P Jenny köpte sig ett speciellt lipgloss som gör så man för extra fylliga läppar, niggah lips, hell yääh..! :D
Sen innan vi lämnade stan var vi in på Din sko och Jenny fick vara försökskanin åt Sofia som inte orkade prova skor själv, haha..Dessutom slutade det hela med att Jennys klack gick av, så nödlösningen blev att limma xD "Jag känner mig som en klumpig elefant"  klagade hon ständigt på.. :P

När jag väl kom hem var jag både trött och hungrig, tog mig en macka, skulle sedan till att lösa korsord, men det slutade med att jag somnade...trött, trött å trött..Vaknade upp sådär lagom fräsch av att vi skulle äta, gick ned till resten av familjen inlindad i en filt alldeles frussen och åt.. :P

På kvällen nu har man inte gjort mkt, mamma, pappa och bror har festat på den sista tårtan från igår, medan jag nöjde mig med en kopp te och att gnaga lite på en morot...
Sett på fotbollsgalan, älskar Dogge, men fan tomten kan man glömma, han är mest som en alkoliserad parasit, nu blir INTE Jannesson glad.. :O Blev GLAD när Zlatan vann guldbollen, because he's worth it! :D

image689
The one and only Zlatan! :D

Nu måste jag sussa..

Puss och Godnatt...!

image687

image688

Roat mig med att ta två bilder på två av mina tre katter, här ser ni Moa (ö) och Melvin (n)..


Kommentarer
Postat av: fiorella

Gillar din blogg :)

2007-11-12 @ 23:40:11
URL: http://yesfiorella.blogg.se
Postat av: emma

tomten in my heart

2007-11-13 @ 11:15:36
Postat av: Anabanana :D

Tack va snäll du är! :D
Haha Emma hell no..! ;P

2007-11-13 @ 19:46:26
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0