You may say that I'm a dreamer..

Tjollahopp! Sitter här och lyssnar på John Legends skiva, vilken kille! Super! ;D Får knappt plats med någonting alls här längre vid datorn, bror har FULLT med en massa skivor här som ligger och skräpar, suck.. :P
Min mage är inte heller på bästa humör, den kurrar och gör uppror för att den ska få lite mat, men lilla mage du får vänta ett litet tag till.. :P

Idag har jag vart värsta motionsfreaken...Hade ställt klockan på 8.30 imorse men ofta man vaknar efter en sen kväll/natt/morgon igår.. :P Det kunde min klocka bara glömma, istället somnade jag om och återgick till mina drömmar =) Vaknade sedan upp av allt stök nere i köket...
Frukost, mamma varnade mig för apelsinjuicen, själva förpackningen kunde vara lite "svår att handskas med" men eftersom jag är en sån slarver tänkte man inte på det..utan när jag skulle skaka om förpackningen så sprutade det juice åt alla håll och kanter, dessutom kom hälften av det som jag hällde i glaset utanför pga en liten läcka.. :O

Tvingade stackars mamma att gå en promenad till stallet med mig, tänkte att jag skulle mocka en snabbis till Love och smörja hans träns.. =) Kaxig som jag är tänkte jag: Äsch solen skiner,ingen mössa behövs här inte! Men man ska aldrig mera lite på att solen är så varm, blåste IS-vindar som säkert kom från Antarktis eller liknande..Under hela promenaden gick jag och klagade på att det var så kallt och att mina öron var så frusna att de var nära på att trilla av...medan jag gick och svor åt mina öron gick mamma bredvid med sin luva och kunde inte riktigt förståå vad jag klagade på.. :P Till slut kom vi fram och då skulle självklart snoret börja forsa, lät som jag hade en kronisk förkylning när jag harklade mig stup i kvarten.. xD

När allt var fixat gick vi hela vägen hem igen, fast då hade vindarna lugnat ned sig lite..thank god for that! :D Men det var härligt med en promenad med mammsing! :D Tiptop! när man kom hem såg man ut som en röd övermogen tomat i fejset efter kylan och promenaden.. :P Pappa såg lite frågande ut..
Klockan 14.15 fick jag skjuts till centrum för att möta Emma och vara lite hurtig på Friskis och Svettis =) Vi hade bokat in ett Cor (mag- och ryggträning) + spinning, sammanlagt i en och en halv timme.. :O :P
Började med cor, gick mkt bra, fast Emma och jag hade fortfarande lite problem med "Den strandade valen" övningen, haha jag bör nog döpa om den övningen till "Den gymnastiska knubbsälen" för det är OMÖJLIGT att ligga still... :P
Sen var det dax för spinning, jag och Emma paxade cyklarna längst bak för att synas så lite som möjligt, haha ifall man behövde ta en paus, utan att instruktören skulle se det, fast min plats var lite väl utsatt: Längst till kanten och närmast fönstret, så ni kan tänka er hur det var att stå upp och trampa med putande rumpa, I better hope that nowone looked.. xP
Iallafall, det var GRYMT jobbigt, ett tag trodde jag att mina sista stund var kommen: "Nee nu dör jag, jag orkar inte"  Men båda Emma och jag lyckades kämpa oss igenom hela passet, duktiga vi är! ;D Bokade om samma pass om två veckor, förhoppningsvis är man mer förberedd då.. :P
Är väl bara en tidsfråga innan jag och Emma är stammisar på friskis.. ;D

image675

Sa Hej då till Emma och gick till buss station, ingen kunde hämta lilla mig, bror var på fys-test med fotbollen och mina kära föräldrar var i Barkarby och shoppade loss på IKEA.. :P
Väntade på bussen i 30 minuter, under tiden försökte jag värma mig själv, eftersom svettet börjat stelna på kroppen och frysa, genom att gå lite fram och tillbaka, göra några smöriga moves a la backstreet boys och stampa i takt med musiken på min mp3...Kom en läskig Åkersberga a-lagare gubbe och letade i papperskorgarna, han tittade på mig som stod där själv och gjorde konstiga rörelser.. :P

Till slut kom bussen och jag kunde äntligen få tina upp lite... =)
Bror var redan hemma, och tog sig tid att öppna dörren åt mig så jag slapp ta upp mina nycklar, snällt! ;D
Tagit mig en dush, skööönt, ätit lite banan och kollat på en Pippi-långstrump film som gick på TV, haha klassiker! :D
Ikväll blir det mys med en bra film, hoppas på Spiderman 3 som brorsan fixat =) och lite grönsaker med dipp, smaskens! :D

image677 image679

Nu ska jag sätta punkt här, hoppas ni får en bra Lördag och en fortsatt härlig helg! :D <3

Puss och kram..     image676

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0