"Det såg ut som han hade rakat bort huden!" xD

Hello again! :D
Nu lite om idag (Ons) =)
Börjar tro att det är något fel på mig, jag menar det är ANDRA gången på tre dagar som jag försover mig nu! :O Hör inte ens när man klockan ringer! Vaknar bara upp med att den ligger bredvid mig i sängen, oja det är vad jag kallar myskooo... :S Iallafall så försov jag mig med en och en halvtimme, de är bara way to GROVT! :O Tänkte bara: FAAAN INTE IGEN! innan jag flög upp för att sedan halka ned för trappen och in i badrummet för att duscha snabbt som fasen och slänga på mig lite smink..Frukosten var bara too forget, tryckte istället ned ett äpple i min minimala väska...Mamma skulle självklart väckas av mitt stress fram och tillbaka i huset och kom upp och heja på mig lite..Dock så var jag inte på något vidare humör så jag kan ju inte säga att det uppskattades för stunden men men.. :P
Sprang iväg så gott jag kunde, höll på att fastna med skorna i gyttjan på ängen, svärde för mig själv ett antal gånger innan jag joggade vidare mot bussen. Kom PRECIS i tid för att hinna med 07.02 bussen, hann ställa mig vid hållplatsen och ta ett djupt andetag, innan jag skymtade bussen i svängen.
Var en lättnad att sätta sig ned på det mjuka sätet, förutom stressen hade jag också hunnit förfrysa kroppen i den kalla morgonkylan.. :P  
Under hela resan satt jag och lyssnade på musik som vanligt, vad annars? Samtidigt som jag smaskade på äpplet som hade hunnit mjukna i den trånga "väsk-miljön".
Bussen var ovanligt guppig idag, vet inte hur många gånger som jag höll på att flyga av stolen, om inte så flög man väldigt högt, kändes som en meter, men det är ju inte troligt, då hade nog busstaket sett en aning buckligare ut och mitt huvud hade nog inte mått så bra..

Hopp av vid danderyd, tog en PUNKT.SE av den vanliga killen som alltid är så glad, kastade tidningen direkt när jag kom ned till tunnelbanan utan att jag ens bläddrat en enda sida...Tar liksom bara för att vara snäll.. :P onödigt jag vet..
Tunnelbaneresan gick prima, väl av vid Liljeholmen gick jag så fort jag kunde, men allt folk verkade inte vela att jag skulle komma till skolan, de riktigt segade på och hur jag en försökte komma förbi dem så skulle de alltid lyckas "flytta sig åt mitt håll" haha.. :P lite frustrerad blev man..Mötte Mona i trapphuset hon hade också försovit sig, skönt att inte vara ensam.. :P

Hade turen med mig, Adrienne, läraren, var fortfarande sjuk så hon kunde inte anmärka att jag var en kvart försenad, jaaa äntligen tur tänkte jag! :D Gick till de andra som satt i datasalen och jobbad flitigt med instuderingsfrågor. Jag var jättekoncentrared HELA lektionen, duktigt! :D skojelimoj..
Efter två timmars sällskapsdjur var det elevstöd som gällde..finslipade lite på mitt etologi arbete, men ägnade typ hela timmen å att leta efter en försvunnen Thomas, som jag aldrig hittade, gick runt i hela skolan och frågade varenda lärare, alltid samma svar: Men han ska nog hålla till i sal.5...Nee där var han inte, började funder på skallgång, men sedan började jag tro att han kanske låg och tryckte i något skåp eller liknande..Men jag gav upp till slut..

Sen var det lunch! :D Pyttipanna! Sandra klagade som vanligt på "pytten" som hon absolut INTE gillar: "Asså jag har ALDRIG gillat pyttipanna..bläää" tihii... :P Vid maten pratade vi om när vi fyller år, kom fram till att jag är den som fyller 18 först, yiihaaa! ok bortsett från pensionären Anneli då.. :P HA!
Tackade sedan för maten och dumpade brickorna hos diskgubbarna =) Mmm...

image599

Efter den välsmakade (inte) lunchen hade man två timmar etologi..Jag och Alex var redan klara med våra arbeten så vi hade nada att göra...så vi fick hitta på annat medans de andra satt inne i den överheta kokande datasalen och skrev klart..Det vi gjorde var att lära oss världskartan, dock så fick vi inte upp den där jädrans kartan igen, utan vi fick be vaktis som kom som en räddare i nöden.. Men nästen hela tiden gick vi runt runt och runt i skolan, vi ville prova på hur det var att ha ett stereotypt beteende xD så efter varje varv vi hade gått så hittade vi en ny bana att gå, ex slalom mellan borden, eller klappa veronica på axeln...haha...alla ettor såg helt chockade ut när vi hela tiden gick fram och tillbaka, ett tag såg det nästan ut som de skule ta fram popcorn och bänka sig... :P "Asså vad gör ni egentligen?" Var det någon som sa också... :P Vet inte hur många varv vi gick, snacka om snabb fett förbränning! :D När alla stereotypa beteenden tog slut gav vi upp...Vi svek våra fans helt enkelt..
Andra saker vi hittade på var att sätta upp en lapp om en hittad toffs, klistrade upp toffsen på ett papper och skrev: Hjälp! Jag är en tofs i mina bästa år som söker ett nytt hem, so take me biatch! sen hängde vi upp den i en krukväxt...Jag, Erika, Jessica och Alex satt och tittade ifall nån märkte det, men de flesta var tröga, medan andra faktiskt SÅG lappen som hängde där mitt framför näsan på dem! :D

Sista ämnet för dagen var ALLAS favvo, nämligen projekt och förtegande med Anders...hrrmm....Efter den där lektionen är vi nog inte hans favoritklass iallafall, man får skylla på att de var sent på dagen... :P Men allvarligt den gubben skulle behöva sig en skratt terapi eller nått :P wake up...som vanligt är man helt NOLLSTÄLLD på hans lektioner, man bara: VA?!

Sen var det hem med ett helt gäng: Felicia, Sofie, Sofia, Anneli och Jenny, kul kul! Vi skrattade åt vakterna med deras "batonger" som Sofia tyckte Så mkt om! xD
Skönt att komma hem och ta en kopp te, trevligt och träffa familjen också! :D plugg hela kvällen "kosmos a la Jean" ni vet... Ohh my ohh my kommer aldrig få in allt det där i min lilla ärthjärna.. :P
Bror var jätterolig vid maten, var tvungen att lägga ned mitt huvud på bordet för jag skrattde så mycket...haha söt...Vi pratade om vår framtida utbytesstudent från Spanien.. :D

Men nu kära ni ska jag gå och lägga mig.. :P 
Hörs imorrn! :D
Pusshej! <3
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0