En vanlig dag...

Blogg blogg blogg...asså ibland känns det som jag håller på att bli psykiskt störd men endå..
Inatt drömde jag värsta "skräckfilms-drömmen" omg..
Drömde att det var ett spöke eller nått som hela tiden höjde volymen på min radio, sen helt plötsligt när jag kollade upp mot trappen såg jag ett vitt ansikte på en liten flicka..läskigt hennes ögon var helt svarta...puhh rysningarna frodas.. :O Vaknade upp med värsta rycket, min katt Maja låg bredvid och såg inte sådär jätteglad ut av min "uppryckning", la mitt huvud på henne, alltid en bra kudde, och somnade om, inga fler läskiga drömmar här inte! ;D

Skitväder hela dagen, ojaa, mamma och pappa åkte tidigt till vårt landställe för att röja undan lite stuff..Bror var inte så värst sällskaplig av sig, låg och sov bort hela dagen, kan förstå det, för jag undrar när den nattvandraren kom hem imorse egentligen? :P
Gick ned till köket och åt lite frulle medan min katt Melvin hade en morgonkonsert för mig med sina underbara mjauu-toner.. :D Min andra katt Moa stod för en annan underhållning, eller underhållning och underhållning snarare leken doppa-svansen-i-mattes-gröt-leken...tihii..mumsa mumsa!

Typ hela dagen har jag suttit vid datorn och skrivit rent frågorna och anteckningarna till Sällskapdjursprovet, och ja! jag hittade boken, gissa vart den låg? på en stol, under en massa kläder och kuddar från sängen, giss vad glad man vart! Höll upp boken mot taket och sa högt: JAA min dag är RÄDDAD!
Så jag har alltså pluggat hela tiden...trist jag vet...Min rygg höll på att gå av ett antal gånger för min datastol är tydligen inte den mest ergonomiska så jag reste mig upp och gjorde lite pausgymnastik a la Ylva (vår forna idrottslärare) så jag svängde lite på kroppen och hittade på några egna rörelser, kunde inte tygla min fantasi. Vad sägs om pingvinen? Man går lite fram och tillbaka som en pingvin, ett TIPS är att kolla på "mitt i naturen" eller gå på Thomas djurparkslektioner, för att kunna da real moves.. :P
Nog om min töntliga pausgymnastik...

Åt lite lunch, rester, kyckling, men ack va den va snuskig...När jag tog ut den luktade det skolans fågelrum...haha men jag tänkte: Äsch den är nog goood...Men blä det var den inte! :S så jag lämnade den till min brorsan så tog jag hans mat istället..mohaha snäll syrra jag vet.. :P han får skylla sig själv som sover bort halva dagen, missar da whole shiet..

Sen cyklade jag till stallet även idag för att ta hand om Love. Blåste nått fruktansvärt så när jag var framme rann snoret som värsta niagrafallet, så med handen för näsan sprang jag in på närmaste toalett i stallet, drog fram lite papper och snöt mig...bra uppsugningsförmåga på det pappret var det iallafall! ;D 
Gick inte så bra med Love idag, var några gubbar som höll på att montera upp en massa skåp till privatsadelkammaren, och självklart har jag min vanliga "tur" att de ska göra det utanför Loves box. Han blev jättestressad, kunde knappt gå in till honom och borsta, för antingen bajsade han "stressdiarre" på mig eller så mosade han in mig i väggen..Inte så bra kanske, så jag stod utanför och pratade lugnande till honom, söt.. :P Men sen kom jag på en ide! att jag kunde mocka under tiden, så jag gick till stället där kärrorna stod, tror ni inte att gubbarna hade vart där också? De hade blockerat hela vägen med sina skåp, så jag kunde inte ta någon kärra..haha..ojdå :P så jag stod där och vänta och vänta...Till slut blev de klara och jag kunde fixa allt jag skulle! ;D

När jag cyklade hem hade det börja regna, usch då, men jag trotsade vädret och trampade på =) Höll på att ramla av i första backen efter att min växel på cykeln gjort ett spratt, hackade till så jag halkade till och fick sendrag i stortån :P
Väl hemma var mamma o pappa hemma, med de åkte snabbt iväg ingen för att hjälpa min storebror med nått.. :P Själv tog jag mig en kopp te och satte igång med pluggandet igen.. :O
Nu ska jag inte skriva mer, för min rygg håller på att avlida igen, kanske ska köra lite pausgymnastik igen? haha komma på en annan rörelse maybe? Vad blir det denna gång? sälen kanske, gupping fram och tillbaka på golvet...Neee då skulle min brorsa nog undra vad han fått för särsyster egentligen.. xD

Ha det bra alla pysar <3

Bjuder på några slumpvis utvalda bilder:

image619
Tvålen som får mig sniff beroende..gash mamma skulla aldrig
köpt den, jag går ju och tvättar händerna hela tiden bara för
att den luktar så GOTT! Mjölk och mandel tror jag det är..KÖP!

image620
OMG hemsk bild! :o men men, mamma, jag, Melvin och bruuur.
Brorsan ser ju sådär överdrivet glad ut...mohhaa..
Btw ser jag ut som en mars människa i min röda dress.. :O

image621
Vårt kära landställe där mamma å pappa var idag!

image622
Min söta lilla katt Moa vill in!

Kommentarer
Postat av: Milla

palmolivs tvålar är grymmast! Den med honung gör händerna jätte lena och den med lime luktar också super :D mumma!

2007-10-15 @ 21:10:13
URL: http://coconuts.tjejsatjen.se
Postat av: Anabanana :D

Oh yäää, eller hur, palmolive is da shiet! :D:D

2007-10-15 @ 23:19:25
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0