Hejhopp!

Igår 7/10

Ska nu berätta för er vad jag hade för mig igår (Söndag)...
Klockan 15.50 åkte jag in till Åkersberga centrum för att möta Emma! Vi hade nämligen bestämt oss för att gå på Friskis, äta lite mat och gå på bio!  :D Satt där och roade mig i bussen, medan jag hela tiden hade koll på busschaffören som pratade i mobilen under HELA bussresan, OJ va trygg man kände sig..?! :O Kul om man hade slutat sina dagar pga att chaffören vinglat ned i diket av allt babblande i mobilen..nej jag har andra planer...!

Väl framme vid Åkersberga centrum var jag tvungen att gå igenom det läskiga torget som kantades av rastlösa ungdomar och a-lagare som låg och sov på bänkarna, mysigt, som tur var hade jag två feta väskor som man kunde använda som försvar ifall nån skummis skulle komma...Det skulle känts extra tryggt om man hade haft "tegelstenar a la 101 dalmatinerna" i väskorna, men mina omoderna klossar till gympaskor fick duga fint! 

Fick vänta ett litet tag på Emma, men det dröjde inte länge innan hon dök upp, lika glad som alltid! :D
Vi parkerade oss inne i damernas omklädningsrum på Friskis och Svettis, tog ett tag innan vi fick en bra plats, men till slut lyckades vi lirka in oss på någon bänkrad, hade ju vart katastrof om man hade vart tvungen och byta om i herrarnas... :O
Sen klockan 16.30 var passet i full gång! Ohh va jobbigt det var, enligt mig iallfall! Eller så är det helt enkelt fel på mina svettkörtlar, för blää vad man svettades!
Som vanligt kämpade vi på bra, men jag skäms verkligen över min koordination och jag ska kalla mig för ryttare? Jomen jag tackar... :S Min  ben- och armrörelser är ALDRIG samspelta, känner mig verkligen som en stelopererad som tar sina första danssteg eller nått...
Kunde riktigt se hur en kärring som såg ut som värsta sport nymfomanen bara glodde på mig när jag så gått jag kunde försökte röra armarna "korrekt" : Stackars lilla flicka, vad gör hon här egentligen? tänkte hon säkert...

Efter passet gjorde sig jag och Emma iordning för att gå ut på "byn"..
Efter vi velat fram och tillbaka mellan olika restauranger blev det till slut Liu's Sushi, trevligt!
Jag var som vanligt feg och vågade inte prova sushi, utan jag tog istället några kycklingspettar med ris och grejer, mkt gott! Var helt öde på restaurangen, bara jag och Emma....ja och så självklart de som jobbade förstås!
Jag ville inte göra bort mig genom att ta pinnar å sitta och pilla med utan att få upp ett enda riskorn, så jag körde på gaffel och kniv direkt! Emma däremot skulle envisas med att äta med pinnarna, men även hon gav upp efter ett antal kämpiga försök. Satt där och pratade en stund, vi båda blev proppmätta!

image588 image589
Restaurangen (nämen vem är det som tar kort?)                              Min mat!

Efter den utsökta middagen gick vi för att hämta våra biobiljetter på Åkersbergas hemma snickrade bio Facklan, snacka om att man fick flashbacks efter alla biobesök man gjort där med gamla klassen.. :') nostalgi nostalgi...
Innan bion började gick vi med rask takt till ICA kvantum för att köpa lite gottigottgott! :D
Valade fram och tillbaka mellan olika godsaker: Hmm kanske lite mörk choklad? Nee...men viktväktargodis då? Nää blää det såg inge gott ut? Glass, hmm kanske bli lite kompilcerat om man inte vill ha en glass ocean i knäet? Men bullar då? Hmm kanske inte...
Efter ett tag (när vi sprungit runt fem varv i hela affären) köpte jag lite naturgodis och Emma två choklad bitar..

SEN klockan 19.00 var det bioooo! :D
Filmen vi såg hette: Underbar och älskad av alla 
Vi tyckte den var bra! Lite smågullig sådär..!
Hela biosalongen var fylld av pensionärer som skrattade åt alla möjliga skämt osm man inte själv förstod särskilt mkt av... :P Men det var kul! xD
Självklart ska man göra bort sig också: Hade fötterna på vad jag trodde var "fotstöd" på stolen framför, Åhh va bekvämt, tänkte jag...Plötsligt vänder sig tanten framför om mot mig och Emma och kacklar irreterat: Är det ni som puttar på min stol!!?? Upps, sorry old lady... :O

image590 image591
Facklan a la Åkersberga                                          Mmm gott!
image592

Efter bion fick man skjuts hem av Emmas snälla mamma! :D
När det lämnade av mig vid min lilla gata hade jag på något konstigt sätt lyckats få min axelväska helt upp och ned så allt, pengar, plånbok, mobil damp ned i backen...
Så jag fick sitta där i mörkret och leta mynt i en kvart...haha smart ass...Om någon skulle komma skulle de ju kunna tro att jag var en luffare som plockade mynt från gatan...jodå.. 
Btw tack för en GRYM kväll Emma! <3:D

Pusshej <3
(Lite om idag, kommer senare, so hold on!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0