Kommer inte på någon överskrift så jag skippar den biten!

Jaha så sitter jag här vid kära datorn igen och skriver lite bloggish, trevligt trevligt..
Tänkte dra till stallet snart men först lite om igår...för jag skrev aldrig då..illa jag vet...

Imorse vaknade man av föräldrarnas intensivt lyssnande av pensionärs programmet "Ring så spelar vi!" på radio..Hemskt uppvaknings ljud, någon som hade önskat värsta country låten, mina små öron blev lessna...
Tur var det iallafall att jag vaknade! Drömde en helskum dröm, undrar ibland hur man kan få till allt i sin lilla hjärna, så här gick den till typ:

Först var jag på någon fest där alla dansade med en massa knäckebröd i munnen, snacka om att smulorna sprutade å alla möjliga håll! Helt plötsligt tröttnade jag på att vara på den där festen eftersom min mun var alldeles torr av äckligt knäckbröd så jag begav mig hemåt...gick genom en massa mörka gränder och såg plötsligt en tjej som satt och grät över en fästing hon hade fått på foten, samtidigt som jag stannade berättade hon en massa om blodprover och läskiga saker...
Det kom ett hopp i drömmen och mitt från ingenstans befann jag mig på en grön äng i en lekpark, jag var jätteledsen och satt på en gunghäst medan en familj lite längre bort dukade upp för picknick...En man kom fram till mig, som tydligen skulle föreställa min pappa, han kramade om mig och jag började gråta ännu mera, det vill jag kalla forsade!
När jag helt plötsligt kollade upp mot himlen såg jag en tant som höll på att räddas av en helikopter, hon lyftes i en lina, men plötsligt gav linan vika och hon ramlade ned i en liten liten damm: Ånej nu dog hon! tänkte jag, men det blev världens bungiejump effekt och tanten slungades i världens kraft upp i luften och snabbt gick det, innan hon åter igen plaskade ned i dammen...
Ytterligare ett hopp i drömmen, jag står nu vid min tomt och tanten som nyss damp ned i dammen står och skriker, samtidigt som hon försöker starta sin lila bubbla som står utanför...Jag blir rädd för att hon ska få syn på mig, så jag låser dörren men inte dörren till mitt hus, den är borta, istället finns en ytterdörren vid tomt gränsen, helmysko, plötsligt hör jag tanten viska: Går det bra för dig? Jag svarar förskräckt: Aaaa...Hon säger: Fint fint....och går vidare..
Nu är jag till min förvåning inne i mitt hus, helt ensam och helt mörkt är det...springer runt och tänder varenda lampa...men de bara släcks ned hela tiden, scary, slutar med att jag sätter mig ned på en stol och tittar ut från fönstret..ser då plötsligt att mamma och pappa kommer hem medan massa resväskor...

Sen slutar min drömelidröm...Lite kul att drömma knas ibland...Skulle självklart ner och berätta för hela familjen om min dröm, men de verkade lagom intresserade när jag vid frukosten ivrigt berättade som om de var värsta upplevelsen..

image577

Men nu ska jag berätta för er lite om igår, Fredag! Har lite minneslucka men jag försöker.. :P
Blev väldigt förvånad över mig själv igår morse, FÖRSTA gången på två år som jag vart i någorlunda tid till bussen, snacka om att jag kände mig en aning stolt, fick till och med stå och vänta i 5 minuter, då är man tidig! :O dock så var jag inte direkt först, kön var meterlång med en massa it-snubbar med sin portföljer så stod jag där med min lilla stickade mössa och kände mig så liten så liten... :P
Ingen surkärring på tunnelbanan heller, vilken lättnad, stod upp och låtsade läsa tidingen för jag skulle se ut som jag gjorde nått, annars står man bara och glor ned i golvet och då undrar ju folk va fan det är man håller på med, så upp med tidningen framför näsan och balansera mellan stationerna var det som gällde! :D

BARA trista ämnen i skolan var det som bjöds på...
Först engelska med Ebbebbelito, gjorde någon lyssnarövning, koncentrationen på max, men mina öron ville inte riktigt hänga med, såå erhmm, det blev som det blev! :D sen gick jag ut och jobbade lite med Fredrik och Jenny, och vi jobbade verkligen också! men Ebbe som tycker jag är en virr-panna, litade inte riktigt på oss och gick runt och patrullerade med jämna mellanrum...:P till slut insåg han att vi var aktiva och sen syntes inte den gubben nå mera..

Matte sen i två timmar, hur illa får det bli! Jag satt ute och jobbade med Fredrik, Jenny, Rose, Kamilla och Alex, gick bra men Kamilla förstod nog inte hur man kan vara så dålig på matte som jag var..haha..: Men hur gör man på det här talet? aha...men hur gör man nu då? vänta..ska man ränka ut det här först eller...Mehh hur var det nu igen?
aa ni fattar...Knasbordet med Sandra H och kompani bredvid fick Ylva att se rött...haha...upps.. :O:P
Alex var inte heller så poppis hos Ylva, han satt med sin bärbara dator och gjorde IQ-test, som slutresultat fick han 118 tror jag, vilket tydligen var över normal...hmm svårt att tro det va? xD Om ni vill vet så fick jag 107...lite skillnad, men blä...

Lunch, fisk, mådde illa efter remuolad såsen, gul och slemmig you named it! Den liksom satte sig uppe i halsen på något vis, never again! Dessutom börjar jag undra om mat tanten a la Glasblåsarnas barn är blind, var nämligen så att hon tog upp "spaden" som man lassar fisk med och börjar gräva efter fisk på det hörnet som var totalt rensat på fisk, innan hon till slut hittade firren: Varsågod..! sa hon när hon gav mig tallriken och tittar åt ett helt annat höll, typ på den som står snett bakom...Hmm detta måste undersökas..

Sista ämnen var Jean-banan ämnen nämligen Nk och svenska, klassen var helt upp speedade, haha omg poor Jean, vi kunde inte vart lätta och tygla på en Fredag eftermiddag...
Jag var trött så jag hjälpa till lite med att skrika: Men TYSTA! och grejer, stackars Sandra H, hade aldrig hört mig så irreterad förut, måste vart en chock..hehe ni skulle bara sett hennes ögon, helt uppspärrad tittade hon på mig och fick fram ett litet: Hjälp...Inte meningen att skrämma dig Sandra! xD Aww...

Svenska var sista timmen, i den deperimerade sal.13, Jean babblade på om någon historia, lyssnade lite halvt samtidigt som jag desperat försökat hindra Jenny och Fredrik från att sticka häftstift i sig själva, så normalt... :O
Sen var det HELG!!!! Alla var glada som få, skutt och hopp hem! :D
Jenny jag och Sofia gick motvilligt med på att ta tunnelbana som gick mot Ropsten only för Fredriks skull, byte vid "Sunk-slussen" mot danderyd! Thats what I'm talking about!

Direkt till stallet, hoppade av vid Sjökarbyskolans hållplats, lämnade en ledsen Jenny kvar på bussen som inte ville att jag skulle gå av, höll på att ramla ut bussen med min smidiga klackar, det hade ju vart en underhållande avstigning, dock så blidde det inte så till allas besvikelse.. :P 
Satt och tittade på Emmas lektion, den gamla dressyrspecieln, vill OCKSÅ gå där juee... :( men men, sen gosade jag med Love, som alltid är lika söt.. :D kände huvudvärken komma krypandes så jag begav mig hemåt, var en latmask och orkade inte gå hem, min stackars mamma fick offra sig och kom med våran "limousin" till bil på beställning... :D
Mys hemma med middag å tända ljus, sen var det idol, pinsamt nog somnade man till hälften med en pläd runt mig, inlindat som en puppa...Vaknade av att mamma drog av mig den och sa: Gåå och lägg dig nu Anna..! Fattade ingenting, jaha har jag sovit? Gick och raspade nötterna lite slarvigt, drack lite vatten, hasade mig upp för trappen, glömde nästan att byta till pyjamas, gick in till datorn och sa godnatt till bror som satt och lekte player, sen kastade jag mig ned i sängen och somnade BUMS!:D

image578

Å sen den där drömmen ja...
Nu ska jag gå ned och äta lite tunnbrödrulle....sen maybe too da stable and mocking some skit..! få se vad som händer...

Pusshej! <3

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Hoppas du får en bra dag! :) Ska du se Hip Hip Hora ikväll?
^__^

2007-10-06 @ 14:10:19
URL: http://klinten.blogg.se
Postat av: Anna

Tack detsamma! =) Hmm får se, den är faktiskt ganska så bra! finns väl inget bättre å se antar jag, så varför inte! :P

2007-10-06 @ 14:23:26
URL: http://annsing.blogg.se
Postat av: Sandra :)

Haha XP
Sjuk dröm måste jag säga XP
Haha, och ja, du skrämde mig lite:)
Fick iaf veta att du oxå kan skrämmas :P
<3

2007-10-07 @ 00:16:44
URL: http://sandwish.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

Haha mmm den där drömmen.. *harkel* ingen kommentar :P Awww lilla Sandra, ska ALDRIG skrämma dig igen! =)

2007-10-07 @ 10:55:52
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0