"Look over here..."

Hmm ska vi se om det funkar, min blogg har strulat hela dagen lång..lalalalalalal...
Ska berätta en snabbis om skoldagen...Måndag idag, jobbigt jobbigt, en hel arbetsvecka att "se-fram-emot" med prov och hela fadderullan...mad world...

På etologifördjupningen gick det inte så bra, eller det gick ju bra, vi pratade om intelligenta djur hela timmen, och jag, och de andra också för den delen höll på att garva ihjäl oss när Veronica frågade Ferdinand som låg och snarkade på bänken som vanligt: Eller vad tycker du om intelligens Ferdinand? xD inget svar...han vaknade dock till av allas skratt..men fall ned i sömn på stört sedan..han är ju värre än trötter i snövit och de sju dvärgarna :O
Jag, Rose och Jenny hade även ett allvarligt samtal med Veronica, SCARY...  :O

Lunch, någon korvstroganof, suktades av vegetarianerna som åt mumsig vårrulle al la kinesiska slavbarn made by Sellers utdöda sjöko :P...Omg va hemskt det lät, men jaja, de flesta satt och klagade på det oerhört torra riset som fastnade i gommen på en, inte någon succe...Jenny och jag försökte TVINGA min brorsa att komma å äta med oss också, men det gick ju som väntat: INTE så bra...den skolkisen var inne och kollade på värsta hi tec Tv:en istället, bara för he is a rich bitch.. :P aja...
Vid maten pratade vi om Idol, skrattade åt Maries "fina" håruppsättning: Det såg ju ut som hon var helt flintis ju! xD

Efter maten var det åter etologifördjupning, vi diskuterade några frågor som vi hade fått innan...Vet inte vad jag gjorde för fel, men så fort jag skulle öppna munnen för att säga vad jag tyckte om intelligens började Alex och Jenny asflabba åt mig..!? Ser jag SÅ dum ut eller? :P Jaaaaahhaaaaa va rrroooooligt!!
Men kul kul...

Klockan 13.00 följde jag med Alex till elevrådet, tänkte hoppa in som en representant för klassen...De bjöds ju endå på massa mums mums... :D vem kan motstå det?
Det första vi gjorde var att VRÄKA oss över godsakerna, var bullar, kakor, godis och lite dricka (te) Stackars ettorna undrade vilka glupska jävlar vi var som raffade åt oss allt som kom ur vägen :P Men gott var det! typ det enda bra med hela elevrådet :P Nää men vi satt och pratade om T.Ö.L.T som INGEN kom ihåg var vi gjorde, oj va bra påverkan den veckan verkade haft på oss :P De enda man kom ihåg var hur man skrev massa lappar och satte på varandras ryggar, alltså slösade bort Thomas kära regnskogar.. :P 
Hela elevrådsmötet höll på i bara en halvtimme eller nått? Nödvändigt? Nää vi kom ju inte fram till ett dugg så xD men tackar för fikat! :D

Jag och Alex gick till djuranläggningstekniken för att vara lite stödhjälp åt de stackarna :D Jag hjälpte Jenny med hennes kaninbur, inte för jag var till så mkt hjälp men,,Höll på att sabba hela buren genom att skruva i en skruv helt snett och på helt fel ställe, Kalle kom lite panikslagen och rättade till det..Thank GOD att jag valde bort denna kurs! :D Så jag vågade inte hjälpta till så mkt mer, men såga det var jag en hejare på! :D Jag och Jenny höll på med isoleringsmaterial, läskigt, Rose skrämde mig att om man fick det i halsen svullnade det upp och man dog, sprang tillbaka med det, tvättade händerna and never toutched it again... :O

Kalle blev förbannad på några killar som sprang in och förökte sno en såg och ville ha ett akvarium byggt till dem..läskiga: Jag har vart lärare här i fem år, FEM ÅR! ALDRIG ha jag stött på problem som detta! Killarna flinade och sa: Jaha men det var kul at träffa dig iallafall... omg...
Efter typ tre timmar där åkte jag hem, pallade inte mer... :P Fick sällis av Alex som skulle åt samma håll, nämligen till någon himla skriv-kurs för analfabeter, nää men jag vet inte...nånting skumt var det... :P 

På tunnelbanan hade jag värsta föredraget om mina äventyrliga upplevelser när folk plingat på dörren, eller när jag sålde salami korvar i mängder xD
Var SJUKT mycket folk på bussen, hittade EN plats nästan längst bak: Hmm att ingen tagit den här fina platsen..? tänkte jag och satte mig...hrrm efter ett tag förstod jag varför...Den var helt trasig man satt som i en gungstol, guppeli gupp fram och tillbaka och STACKARS killen bakom mig, han kunde inte mått bra i sina ben efter den trånga resan :O pinsamt..Själv kunde jag inte luta mig bakåt, satt som en rak pinne hela vägen, och FAN min rygg, ajajaj.. :P En lättnad att stiga av.. :P

Nu ikväll har jag inte gjort så mycket, pluggat på provet, gått en kvällspromenad med mamma :D SKÖNT! Förbrännde lite av det sliskiga elevrådsfikat där!  ;D
Men nu är det sängdags för mig...Upp klockan 05.00 imorrn igen..ORKAR INTE.... :O

Godnatt...

image623
Fikat på elevrådet....

image624
Jennys "mästerverk" till kaninbur!

image625
Jenny mäter...haha xP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0