Oh lalala

Hmm..dagen började i PANIK!
Hade av någon anledning inte hört mobilen ringa, så jag vaknade av att mamma stod och skrek i trappen: Anna! Anna vakna! Klockan är tio över åtta!! Din buss går snart!
VA? tänker jag, det kan ju ABSOLUT inte stämma, min klocka (sträcker mig efter mobilen som vanligtvis ligger på bordet intill) har ju inte....OMG den är borta! Reser mig hastigt upp och håret mitt står åt alla möjliga håll...Leter förbryllat efter mobilen som jag sedan hittar liggandes på golvet omringat av en dammråtta...
Rycker den till mig och vågar knappt kika på klockan....OH NO det stämmer! Jag har försovit mig i en timme! KATASTROF är ordet!
Min buss går om en halvtimme, jag tänkte snabbt och rusar ned för att göra mig en snabb macka, går och äter den samtidigt som jag lägger fram kläder...Och mitt hår??! Herregud...Hoppar in i duschen, men snabba puckar var det som gällde...Utanför hör jag mamma: Anna du kommer aldrig hinna! Jag stänger av de tankarna och svarar: JO det kommer jag visst det!
Och VEM hade rätt!? JAG! Stress stress stress, hinner få med mig en påse med ett halvmosat äpple i från gårdagen innan jag i väldans fart rusar ut till busshållsplatsen...puuhh räddad...

image593
Min klocka efter en jobbig morgon... :P

Bussen var endå försenad, står där och väntar med ett par andra, samt en hel grupp med dagisbarn som står och skriker...För att dämpa det motbjudande ljudet tar jag upp mp3 från fickan och börjar lyssna...
Finally kommer bussen, konstig buss igen, kan gissa på typisk Norrtälje buss, helt proppfull var den också! yippie...Ståplats enda fram, knuff och duff...Står där och fumlar i min egna knäppa värld när jag plötsligt känner en knackning på ena axeln...Åhhh jobbiga folk...tänker jag men vänder mig endå artigt om för att se vem det är som givit mig denna klapp...tittar upp och vem står där och ler? Jomen Malin från gamla klassen! Åhh va glad jag blev!
Kul att prata med henne, pratade på som vanligt om skolan och livet  =) Hon skulle av vid Åkserberga st. så vi sa Hej då och sen blidde jag själv igen... :P

Äntligen en ledig plats, sätter mig ned och studerar de udda knapparna i taket, en knapp är den vanliga "Stannar" knappen medan det bredvid finns en röd som det underligt nog står "Service" på..Vaddå "service" liksom? Menar de att om man trycker på knappen så kommer chaffisen och servar en eller? Medan bussen åker ned i diket?  Ehe..måste ta reda på...eller så kommer det ned små gubbar från taken och ger en kaffe med grädde...?!
Jaja...Själv får man i vilket fall inte sitta länge, en kille slår sig ned bredvid mig, dröjer inte länge innan han plötsligt slumrar till och jag får ständigt putta bort hans huvud som är på väg att hamna på min axel..hehe ;P

Tunnelbane historien tar vi en annan gång, kommer fram till Liljeholmen, sneglar lite på klockan och drar en lättnans suck när jag ser that I made it in time! :D Ohhyeah..
Spurtar förbi allt segt folk på gatorna i takt med min låt som spelas i hög volym på mp3:en

Trevligt trevligt och träffa alla glada filurer i skolan igen! :D
Började dagen konstigt nog med mentorstid, inte många som var där, men det var en liten skara. =)
Har så dåligt minne att jag inte ens kommer ihåg vad vi pratade om, men jag har en känsla av att det var om idrottsadagen vi ska ha imorrn, joooo...kan stämma... :O Jag och typ de flesta andra ska bowla, det var grymt längesedan, hoppas bara inte att man pajar HELA banan med sitt klumpiga kastande..har nämligen inte råd att betala skadestånd... :O

Lunch sedan, maten såg grymt god ut, men det visade sig vara en miss.. :O Sandra, Jenny och Fredrik satt och babblade på ena sidan av bordet, Rose och Anneli på den andra sidan, i mitten satt jag och Alex som var lite mobbade och tuggade på groddar, eller växthusgräs som man också kallar det... :P

Sista ämnet var etologi fördjupning, fortsatta arbeten på de stereotypa beteenden..Gick ganska bra.. :O på våra "korta" mini raster satt jag, Jenny och Alex och tittade på "Lady in water" (tror jag den hette) på Alex bärbara dator, men jag vill OCKSÅ ha en! :D haha hmm underhållande film! Vi skrattade som bara den när vi lekte kineser som inte kunde engelska, eller åt våra knas kommentarer till filmen..ROLIGT! xD
Sen åkte de andra hem, eller gick på djuranlägningsteknik...Btw pinsamt Sandra att jag inte hade ditt nummer: Va?! vem sjutton är det som skriver ett sms där det står Anabanana? Mehh det var ju Sandra såklart! xD

image594
Filmen

Även jag åkte sedan hem, köpte mig en yoghurt på Konsum som jag smaskade på i tunnelbanan, alla blickar på mig när jag skedade i mig den kladdiga yoghurten.. :P Satt verkligen och koncentrerade mig att få in skeden rätt i munnen utan att spilla ner mig helt, när tunnelbane tåget gjorde sina yviga svängar... 
När jag kom hem blev det plugg igen, kommit riktigt långt på etologi arbetet nu! :D stolt..! fast nu måste man ju börja tänka lite på "kosmos" provet också...usch jaa...
Hade lite styrkemätning med pappsing också efter maten, han blev nog lite förvånad: Men Anna då! Du är ju lika ettrig som en liten terrier..! haha vilken kommentar!

Men nu alla goa å glada ska jag sätta punkt här, inget mer skriveri för min del!

Ha det BÄST!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0