Onsdag

Kom nyss hem efter att man följt med mamma för att hämta pappa på jobbet.. Han kom som alltid lika glad med värsta smilet.! Lyckades övertala mamma med att åka ett extra varv runt in Åkersberga da hood: Men Anna, du vill bara ragga du!? Jomen visst, så jag höjde volymen på radion till max och sen körde vi, tänkte veva ned rutan också,, men jag insåg att jag då skulle suttit som fastfrusen i stolen efter bara ett par meter i raggar rundan, kallt som bara sjutton, typ 3 grader bara...usch då...
Mamma var rädd att kriminella ungdomar skulle hoppa framför våran bil, men hur troligt är egentligen det på en skala på ett till tio, hmm inte så hög risk va? Jag menar vem skulle offra livet och hoppa framför en mörblå hlavfungerande volvo? ingen gissar jag på...Pappa berättade att några småglin hade kastat äpplen på hans kära buss idag, äppelmos var det här! :D
Efter att vi cruisat/virrat runt i dimman i Åkersberga var vi hemma..När vi ställt in bilen i garaget snodde jag kvickt mammas nycklar och SPRANG sedan till huset för att så snabbt som möjligt komma innanför dörrarna, dvs till värmen! Eller värme och värme, när man bor i hus är det som att bo i en iglo ute i ödemarken, tacka vet jag lägenhet och golvvärme! :P ojaaa!

Men nu lite om dagen...
Imorse var jag GRYMT trött, funderade på att skolka från skolan och påstå att jag var "sjuk", men efter att jag duschat kände jag mig genast piggare...dock så satt inte den där "dusch-effekten" i särsklit läge utan det dröjde inte länge innan jag började känna tröttheten komma krypandes igen, beslutade mig för att lägga mig och vila en stund, så jag satte mobilen på ringning, och tänka sig, jag gick upp i TID! Yihuuu..! så när jag sedan stod där och såg mig själv i spegeln samtidigt som jag på darriga händer försökte få på mig lite mascara insåg jag att jag endå skulle åka till skolan...Duktigt beslut! :D Valde till min förvåning att ta på mig mina nya skor även idag, trots den hemska upplevelsen igår. Tvekande dock när jag kommit till tomtgränsen: Aj, aj, aj nää det här kommer ALDRIG å funka...Hade inget val, antingen byta skor och missa bussen, eller gå med skorna och komma i tid, valde det andra alternativet. Men skorna och fötterna var som tur sams idag! :D

image575

Somnade stup i kvarten på bussen, höll på att missa gå av..
På vägen från tunnelbanan till skolan gick jag i min egna värld och lyssnade på musik på högsta volym, plötsligt kände jag en hand på min mun: OMG JAG BLIR RÅNAD! var första tanken, men sedan hoppade en glad Erika fram ;D puuh vilken lättnad..! =)

De första två timmarna jobbade vi med stereotypa beteenden på etologi fördjupningen..Vår lärare Thomas hade på något vis fastnat i tunnelbanan så vi jobbade lite på egen hand...Jag, Sandra, Malin och Jenny var frustrerade över att vi inte hittade nått angående stereotypa beteenden hos djur, hur mkt jag än sökte på google kom det enda bara upp en massa trams om människor med olika damp-problem..MEN bra! :P
När Thomas kom klarnade det hela dock upp mycket mer..! Efter alla hans ingående förklaringar..

Innan lunch hade vi också elevstöd, jobbade även med etologin där med, gick framåt! I'm a little bit proud! :D
Följde med Fredrik upp till receptionen för han skulle hämta ut nya matkuponger, han ville även ha en bunt med veg.kuponger, jag envisades om att det ALDRIG skulle funka:

Receptions-tanten: Jaha, vilken sorts kupong vill du ha?
Fredrik: Både och (veg + vanlig)
Receptions-tanten: Ehh jaha men vi får egentligen inte ge ut båda sorterna...
Fredrik: (tänkte till men kom sedan på en bra lögn) Men tänk om man inte kan äta vissa saker då?

Han hade lyckats övertala henne och hon gav villigt ifrån sig båda sorterna utan protest, duktig Fredrik!
Hmm ska nog också pröva det där knepet någon gång, med då slutar väl det hela med utskällning...typical me..:P
Rusade iväg till lunchen för att undvika att alla glupska ettor skulle komma före oss i kön..Som vanligt ställde jag mig i FEL kö, med den sega mattanten som ser spöken..hm illa, dessutom råkade Fredrik knuffa till mig så halva vattenglaset damp ned på min bricka: Åhh vilken dag du har idag! Utbrast mattanten medan jag stod där med blöt tröja och desperat försökte torka upp vattnet på brickan med surnade servetter..!
Höll endå humöret på topp och vandrade till grönsaksbordet för att plocka lite healthy food innan jag begav mig till bordet där redan Jenny, Fredrik, Sandra, Alex, Sofia och Jessica satt och smaskade..
Blev lite besviken på mina cornbullar som smakade kadaver, aja det gick att äta iallafall! :D Innan vi lämnade våra brickor lekte vi lite med peppar karet, Hällde i en massa i Sofias bubbelvatten som bildade värsta vulkaniska aktiviteten i glaset efter peppar attacken, alla satt med blicken frysta och inspekterade fenomenet :P

Sen vart man själv när de andra gick på lektion, satt kvar en stund i skolan, innan jag begav mig  hemåt...Hann med Buss 621 vi Danderyd som gick 13.35, GLAD! :D
Väl hemma kom tröttheten tillbaka, försökte plugga på "kosmos a la Jean" men det hela slutade med att jag av någon anledning "ramlade" ned i sängen och somnade med min katt Maja som huvudkudde.. :P drömde något underligt, men vaknade av att mamma ropade: Anna! Ska vi ta oss en promenad i skogen
Hasade mig upp som en halvdöd zombie i sängen, men beslutade mig för att följa med, upp piggande promenix blev det! Pratade om lite allt möjligt, valde även att gå "mördarvägen", så flåset kom igång rejält...

Efteråt var man pigg igen och jag återgick till pluggandet, satt vid datorn och skrev ned en massa stödord inför provet om rymden...Plötsligt så kom käre bror och mutade bort mig från datorn...
Eftersom det vart lill Lördag idag har vi lyxat till det med Kalles Taco, mumsfillibabba godare finns typ inte! You guys have to try! ;D
TV:en uppbokad hela kvällen, först bonde söker fru, då mamma och jag satt och skrattade åt böndernas underliga skratt toner...skrattar fortfarande när jag tänker på'et! xD
Sen var det TopModel of course! :D

Men nu ska jag gå och sova lite..imorrn har man sovmorgon också, HÄRLIGT!

Dagens höra-fel-ord:
Jag sitter i datasalen och diskuterar zoo tycoon med Alex och Fredrik. Plötsligt frågar jag Fredrik:
- Ehe, du har inte en lunchkupong som jag kan få låna?
Alex börjar skratta, fattar ingenting:
- Vad skrattar du åt nu då? :P
Han samlar sig och svarar:
- Nää men jag hörde lite fel, trodde att du frågade Fredrik så här: Har inte du en tampong som jag kan få låna?

Haha xD bra där... :P

Godnatt alla!

image576

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0