Ordinary Friday

Hallooj, tänkte sitta här och skriva lite om gårdagen...
FREDAG, SÅ skönt, den här veckan har bara vart så tuff...förtjänar att vila upp mig ordentligt.. =)
Igår va klassen på bio i Vällingby av alla ställen, nästa gång blir det bion i Åkersberga, eller hur? *blink* Den skulle io försig kanske braka samman om vår flummiga klass gjorde entre där.. :P

Trots att vi inte började förens klockan 08.30 var man endå tvungen att gå upp 05.30 som all da other days..Dock så hade mina kropp strejkat, eftersom jag försov mig med en halvtimme, stress, stress, stress, missade första bussen jag hade tänkt och ta, men jag vill inte få magsår i onödan av allt stress så jag beslutade mig för att vänta tills bussen som gick 06.55 kom.. =)
Var ISKALLT när jag var på väg till bussen så jag småsprang för att hålla värmen någorlunda över fryspunkten..Halvägs framme vid bussen fick jag astma, så det lät som om det satt en hamster i mitt luftrör som pep hysteriskt :O Blickade ned mot marken, vad såg man? vita fläckar..vaddå snö? Nu? Lärde mig senare under dagen att det kunde vart frost.. :P  

Mötte Jenny som snällt satt och väntade på mig vid Danderyd, vi vågade inte åka ut själva till ghettot al la Vällingby :P
Stod trötta som zombizar  i tåget och stirrade på allt folk som satt och halvsov, med huvudena lutade mot fönstrena. Vid T-centralen lämnade vi den kära röda linjen för att byta till den gröna linjen mot Hässelby strand, var helt ÖDE på det tåget, men erhhm det förstår man.. ;P Jenny och jag satt och beundrade den nya tunnelbane miljön, men en massa nya stationer, yääh dagens höjdpunkt tyckte vi! :P satt och klagade på alla områden: Fyy här var det sunkigt, kolla de där husen!? taskigt jag vet, jag menar Åkersberga är väl inte så mkt bättre... :O
Finally efter en halvtimme på den gröna linjen nådde vi our final destination, nämligen Vällingby! yihaa..
Virrade runt på perrongen: Ehh vart ska vi egentligen? Började gå åt ena hållet men såg då plötsligt Alex, som känner till "de där" områdena, så vi skrek, men han hade musik i öronen, damn it, så vi kutade över hela perrongen, medan folk bara glodde på våra halvklumpiga försök att ta oss framåt. TILL SLUT nådde vi honom, men det visade sig inte vara så svårt att hitta, bion låg typ precis utanför..hmm..
För att hålla värmen i kylan, fick jag och Jenny en liten guidad tur runt Vällingby centrum av Alex som ställde upp som frivillig giude, mucho gracias..! Finare än vad jag hade trott! =)

Sen kom resten av klassen inrullandes, avis blev man på Kamilla som hade gått hemifrån till bion, det är vad jag kallar nära! :P Gullig biograf var det, högt i tak och lyxiga tvåmannasoffor att sitta på, yeah I Like! :D Man blev dock lite hypnotiserad av alla ränder som var på taket och längst med väggarna :P Och nu när jag har sätt biografen i Vällingby tar jag tillbaka det där som jag sa om Åkersbergas biograf... *host* hehe.. :O 
Filmen vi såg hette: "Den nya människan" En svensk, verklighetsbaserad film, ojaa, den var rättså bra, lite hemsk, och lite smådeppig sådär...Enda gången jag kände att tårarna höll på att komma var när en kvinna slets ifrån sin son, awww... :( Var en hel del störde karaktärer med, Alva som trodde hon var gravid hela tiden men som i verkligeheten inte var annat än tjock...Erika som inte kunde tala och som ville ha en kattunge som sin bästa vän m.m...Emma, vår lärare blev inte så glad på oss när vi fnissade till en scen: Näää men nu får ni skärpa er, ni är väl inga småbarn heller..!? ojdå! :O Bara för hon har tappat skrattförmågan..

image639
Filmen

Efter filmen var man seg som en godisråtta, man orkade inte röra sig, men vad skulle man göra? :P
Åkte tillbaka till skolan med Jenny, Anneli och Alex, lite guidning på den biten också! :D
Lunch direkt när vi kom tillbaka, hade sett fram emot de vegetariska grönsaksbiffarna, men av någon konstig anledning blev min veg-kupong "snodd" :O :P Så jag valde att ta korvstroganof instead, fattar inte hur jag kunde välja det men men, gjort är gjort.. :P Korvarna dumpades vid ett hörn av tallriken, medan jag åt upp resten, kände mig som en sköldpadda när jag åt solros-groddar med händerna..  
Ingen matro hade man heller, vI lyssnade till några jobbarkillar som sprängde nått, man hörde: Pip, pip, pip, pip, pip, pip.. *tyst* ...Kaboooooow!!! Typ... xP

Efter maten hade vi bara två Jean-ämnen kvar..Skönt...På NK-timmen satt vi mest och skrev om atmosfären som man verkligen "inte vet mkt" om, man har ju snackat om det sen man gick i 6:an eller nått, men det är bra med lite påminnelse! =) På svenskan kollade vi på någon film om Rom, en timme lång, i mitten började mina ögonlock bli trötta, försökte det bästa jag kunde att hålla de öppna, kunde inte blunda för Jean satt på stolen bredvid och höll vakt.. OMG! Såg hur de andra blundade lite och Anneli låg nästan och sov, oj vad jag också ville! :P

Sen ÄNTLIGEN var alla lektioner slut och vi kunde gå hem, FREDAG!!! Vilken lättnad! :D
Stackars lilla Jenny mådde inte så bra, så vi tog det lungt på vägen hem, inga flum bara snackeli snack.. =)
Trots att jag var trött så jag skulle kunnat sova i hundra år som Törnrosa så masade jag mig endå till stallet för att ta hand om lilla Love <3 Han var lite rastlös så jag red ut på honom vid 17.30 tiden, SÅ mysigt, var lite mörkt och månen var stor och rund alldeles tyst också! Såg en moppe komma, hörde inte ljudet så ett tag började jag undra om jag blitt döv eller nått!? :O men en hördes det lite svagt...Thank god for that! 
I början lunkade Love på i sitt vanliga tempo, men shit va pigg han blev, tripp på tå, dessutom blev han skirskraj när jag nyste, attjjjooo..!
Fixade och donade i hans box och pysslade om honom ordentligt, innan jag fick skjuts hem av snälla mamma..!

image640
Love i det "gamla" stallet

Hemma var jag väldigt hungrig, så ni kan ju fatta hur glad jag blev när jag fck veta att vi skulle äta taco, nej Emma inte Tacos xD Gotteligott (härmar Clabbe lite). Blev dock skitsur på sånna där knaprig majsbrön, allt bara går sönder och hamnar på tallriken, dessutom blir händerna alldeles kladdiga: Asså jag blir GALEN på sånna här bröd! Ska aldrig ens röra ett sådant mer! Gahh jobbigt.. Vet inte vad som flög i mig, min bror bara skrattade åt mitt aggro beteende.. :P ha..

Kollat på Idol, BRA att Gathania åkte ut, hon var inte bra..Fått en ny favvo, nämligen Christoffer! =) OMG va han sjöng "Say it right" bra! ;D sen var det ju "Fredag hela veckan", lika roligt varje gång! xD Love it..
Innan vi gick å la oss tittade hela familjen på sånt där band igen från när vi var små, guligt gulligt...Härligt när min storebror dansade runt i trikå med shorts och ett par solbrillor och gjorde sin kända "apgrimas" HAHA xD oj oj oj..
Sen gick jag och la mig, eller ok jag var uppe LITE längre then the rest of the family, nattuggla som man är..! :D

Tjingeling och Pussuliss alla vänner! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0