Superhjälten..vem?

Här sitter man med mosade och värkande fötter och försöker massera de små liven i form igen...Jäkla skor.... :O
Det är vad jag kallar mördarskor, omg, hemskt!

Gick upp i tid imorse, trots det valde jag att ta en senare buss för att inte stressa, så jag tog god tid på mig, duschade, löste lite korsord, som trots den tidiga morgonen fungerade riktig bra...hrm, eller en stund iallafall, sen blev det kaos i min lilla valnöt hjärna..! ;P Samtidigt som jag åt min frukost försökte jag tygla mina galna små katter som nästan klättrade på väggarna för de ville så gärna gå ut, men de får det inte så tidigt så jag fick gör allt i min makt för att få de pysarna lunga...för en minut iallafall...
Innan jag rusade iväg till bussen letade jag desperat efter mina gympa byxor, men de var spårlöst försvunna...duktigt lilla Annsing...! :O Haffade åt mig ett par shorts i farten innan jag fick alldeles för bråttom...
Tog min nya, högklackade skor, men det visade sig vara nått jag skulle få ångra...

Började inte bra, FULLT på bussen, ståplats från Åkersberga enda till Danderyd. Mina fötter värkte och jag försökta så gott jag kunde att hålla balansen i det häftiga svängarna samtidigt som jag höll både kasse och väska i händerna...Flera hållplatser kom och allt flera morgonpigga personer tog plats, slutade med att ståplatserna blev så många att jag fick stå inträngd i ett hörna bredvid en svettig gubbe som stod i vägen för min "hålla-i-sig-rem" i taket...fan...ett tag trodde jag att klacken på ena skon skulle gå av också pga. allt glid fram och tillbaka på det skitiga bussgolvet...men icke! :D thank god for that!
Ståplats på tunnelbanan med, fötterna värkte even more...stod och drömde mig bort till musiken.

Kul att träffa alla, som vanligt...
Första ämnet: Djurhållning i park, Thomas pratade om en massa säldjur och även lite om sirendjur..och sjävklart att han ska ta upp historien om valrossarna på Parken Zoo...hmm undrar vilken gång det är inne på nu? 20? Börjar bli lite av en "Thomas Klassiker" ...hehe...
Avslutade med att se ett "Mitt i naturen" avsnitt, litar inte längre på det programmet efter programledaren påstått att antarktis havet var Östersjön..njaa..vi blev även lite småirreterande på hennes "R"...försökte immitera henne...men det är typ omöjligt? :P

Bytte om till idrottskläder i raksk takt, innan man begav sig till tunnelbanan för att åka till betongdjungeln i Bredäng.. :P folk stirrade som ugglor på mina bara ben, ok att de är orakade men de tyckte nog att jag var LITE väl somrig av mig...Idrottsläraren såg lite fundersam ut men höll sig till slutet av lektionen: Ehh...är det inte kallt med bara shorts? måste erkänna att det inte var så jätteskönt...
Tänkte visa mig lite duktig och skrev upp mig som "själv" men mötte Jenny för att springa och jaga kontroller tillsammans :D Mkt roligare med lite sällis...dessutom behöver man inte bli lika skraj om man går vilse i skogen..:D Vi var duktiga och hittade de flesta kontrollerna, hrmm men vi fick jue lite hjälp av Rose och Sandra också..haha TEAMWORK! Hell yeah...! :D kom in först i "mål", planerade innan att Jenny skulle springa iväg lite före medan jag satte fart lite efter så det inte skulle märkas att vi samarbetat, smart drag...när jag nått Jenny och Idrottsläraren Fredrik sa jag lite oskyldigt: Men HEJ Jenny! Är du också framme?! Hur gick de för dig? Jenny spelade självklart med: Jo men bra tack! Själv?
Läraren Fredrik verkade vara lite misstänksam: Ni var klara lite tidigare idag?
Och vad kan det bero på? :P busar..

image571

Hade tydligen skett ett rån i Bredäng också, polisbilar och helikoptrar cirkulerade runt och poliserna ställde en massa frågor, läskigt.. :S
Idag var det btw inte Alex som var sist, utan Fredrik istället..tihi typiskt killar alltså! :P Jag, Jenny, Sandra, Kamilla, Rose och Alex stod och väntade på honom, lite otåligt.. händerna höll på att frysa sig fast i fickorna på luvtröjan. För att fördriva tiden spelade vi: "Land och Rike" tror det hette så..KUL! ;P Jenny som var Cypern förlorade..Jag var alltid segast och hann inte springa långt om man säger så, men när de andra inte såg skuttade jag ett par steg bakåt..min way to braiga taktik! ;D 
Till slut kom Fredrik, äntligen tänkte vi andra som hunnit förfrysa ett antal kroppsdelar och fått magnkip pga hungern.. :P Stackarn var alldeles röd om fejset, verkat kämpat på bra där..! :P

De som tog vegetarisk till lunch fick Flygande Jacob, medan vi andra fick någon skum korvgryta...
Vissa verkade inte vara så förtjusta i den där flygande Jacob, både Jenny och Sandra lämnade sin och Alex sa: Är det nån mer än jag som får en skum känsla i magen av den här maten? roliga, men jag var happy with my korvgryta, även om korv inte är min personliga favvo..Jag och Alex frossade i Keso, Rose provade på, Jenny var tvivelaktig till det: Vad är keso egentligen? surnad mjök..!? Meeh nää Jenny, läs dess ingredienser på baksidan av förpackningen tack! :D

Sen slutade jag, men följde med Jenny och Fredrik till djuranläggningstekniken efter att de övertalat mig med sina jobbiga förklaringar och smörningar...haha tråkigt där...satt mest och klagade på mina värkande fötter, samt diggade lite musik som de satt på, till och med en gammal låt med Britney Spears fick mig att sjunga med! :D Jag säger bara en sak om den låten: Flashbacks.. :D alla andra jobbad flitig.
Läraren Kalle försökte sätt mig i arbete, men jag tackade snabbt nej och han strövade vidare..! :P Efter två timmar ungefär gick jag till tunnelbanan, eller gick och gick, snarare hasade mig fram så gott det bara gick medan känseln bara försvann mer och mer i mina bortdomnade fossingar...ack...

Hann med nöd och näppe med första 624:an som gick 15.17, glad och en LÄTTNAD att få sitta ner en stund och vila mina söndermosade fötter.. :D
Hemma var det vila en timme..smaskade på ett äpple och kollade när Homer skulle bli "nyttig" och bestiga berg på simpsons, roligt men knas: Homer står och ska köpa något, men det är mest onyttiga saker de säljer..

Homer: Har ni ingenting som är nyttigt?
Butiksbiträdet: Jo vi har saltfritt godis och läsk utan fett...  

Haha xD
Sen åkte man till stallet för att rida, träffade härliga människor som Emma ocm Milla! :D 
Först fick man hästen Junior, men det visade sig att han inte mådde så bra, så jag fick ta Isabell istället! :D Gick ganska bra under lektionen, övade mycket på ställningen och förböjde dem en hel del genom bågar och serpentiner..! "Ostbågefunktionen"!
Isabell är underbar! <3

image570
Isabell..!

Innan jag åkte hem sa jag självklart Hejdå till alla, speciellt Emma såklart! :D
Hälsade på Love som nu har flyttat in i stallet, var HELT UNDERBART att få träffa han igen, min lilla kärleksgosse! ;D Mycket puss på mulen blev det, ville inte gå därifrån, men pappa kom för at hämta mig så jag fick slita mig..samma gamla naffsiga Love, awww SÅ SÖT! <3<3
Åkte sedan hem som en svettig wrestling brottare efter det tuffa ridpasset.. :P 

Middag with da family, stackars bror är sjuk..aww..hoppas inte att jag blir smittad bara :O
Men nu ska jag sluta, orkar inte mer..! 

Tjoohoop!
  
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra :)

Haha XP
Jag bara älskar att läsa det du skriver! ;)

2007-10-02 @ 20:55:54
URL: http://sandwish.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

Haha xD du är rolig du Sandra..tihi söt..! :D Men tack! Bättre komplimang kan man inte få! :D

2007-10-02 @ 21:31:06
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0